Stránka 1 z 1

Napsal: ned 18.01.2015 22:36
od kenzee
Chlapi,
měsíc zpět jsem kupoval novou baterku, bo ta stará byla evidentně KO. Bylo to tak, že jsem přišel k autu ráno a totálně tuhé, přes ten hw klíč jsem vlez do kufru, odpojil minus a připíchnul nabíječku. Nabíječka (nějaká Bosch za dvojku) řvala, že je to přepólovaný a ani fň. Ale do té doby se nijak neprojevovala, že by umírala. Známej ji napíchnul na svou nabíječku a naznal že je fakt KO. Ok, koupil jsem novou Exide stejných parametrů jako stará. Nedělal jsem žádnou registraci té baterky (chyba?). Fungovala, všecko cajk. Včera slyším jak autu pípá alarm, přijdu k němu a poblikávaly parkovačky. Zase jsem se přes hw klíč dostal do kufru, stejný proces. Nabije se v pohodě. Pak to připojim, zarejduju volant, nastavim hodiny, nastartuju, jedu ke kámošovi, napojí mi ji na zátěžák a říká, že je ok. Ráno to stejný, auto tuhé jak veka. Připojim stejným procesem a nabíječka mi řve přepólováno a nenabíjí ji. ftw? Netušíte někdo? Že by fakt ta druhá odešla? Mám s Exide dobrý zkušenosti, nikdy jsem žádnou nereklamoval. Může něco v autě umrtvit takhle baterku, že ani nejde dobít?

Napsal: ned 18.01.2015 23:42
od kenzee
tak update:
nechal jsem ji chvilku řvát "přepólováno" a začlo to nabíjet. Takže snad je ta nová ok a teď jen najít něco co ji vyžere. Hledal jsem a zmiňuje se, že za většinu těhle vyžírek může vadnej ježek. Otestuju to tak, že HVACu vyhodím pojistky přes noc? Co musím ještě říct je to, že se mi stávalo, že auto nešlo odemčít klíčkem, až tak na desátý pokus, nicméně za kliku (má keyless) odemčít šlo vždy. Taky si nepamatoval z klíčku nastavení idrive Nevím, jestli to s tím souvísí, nepotkal se s tím někdo? Kua, nějak moc duchů :? .

Napsal: pon 19.01.2015 10:06
od BudVlad
Baterie se musí nabíjet přes terminály pod kapotou!

Napsal: pon 19.01.2015 10:09
od kenzee
Jenže tam mi to řvalo vždy, že to mám přepólováno a nenabíjelo. Proto musím vždy odpojit minus a dat to přímo na baterku.

Napsal: pon 19.01.2015 10:14
od BudVlad
Když napojíš nabiječku přímo na baterii, ECU neví že baterii nabíjíš a i když je nabitá podle ECU je vybitá.

Napsal: pon 19.01.2015 14:41
od lulu991
Menil si aj kapacitu baterie oproti povodnej starej baterke? Pokial baterku po vymene nezaregistruejs, podla mna IBS nebude vediet ako spravne a kolko baterku dobijat a moze to podla mna sposobovat aj toto....

Napsal: pon 19.01.2015 20:39
od kenzee
Ne, kapacita stejná. Je mi divné, ze od toho cca prosince, kdy jsem ji tam dával, tak to fungovalo dobře. A to byla i doba, kdy auto stalo týden. A teď dvakrát po sobě ko přes noc? Máme podezření na alternátor. Jinak baterka dnes na zatěžáku byla OK. Tu registraci zkoušel v INPe a nějak mi to failovalo ten proces. Jelikož se to týden po koupi zdálo cajk, tak jsem tu registraci ignoroval.

Napsal: pon 19.01.2015 22:37
od andree182
Nevidel som zdrojovy kod toho ECU, ale z roznych diskusii doteraz (napr. tu : http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=621420 ) vyplyva, ze v tej ECU je okrem kapacity zaznacena i nabijacia mapa - ktora sa meni casom. Ako bateria starne, meni sa jej nabijacia charakteristika. Takze ak to nezresetujes, moze sa napr. nabijat mensim napatim/prudom pocas jazdy, nez by bolo treba...

Napsal: pon 19.01.2015 23:57
od kenzee
ok, díky za rady. to jsem nevěděl s tou mapou. každopádně to není poprvé co kupuju do nějakého E9x baterku a nikdy jsem to neregistroval. na předchozím E90 jsem najel 50k a bez problémů. Je tedy více než pravděpodobné, že to bude mít negativní vliv na životnost (ta registrace), ale asi to nebude věc co by ji vymlátila přes noc, když jsem s ní 2 měsíce jezdil :(. Teď to má mechoš na měření a zkusí odpojit altík, pak bude postupně odpojovat pojistky, jistě to nebude nějaká žárovka.

Napsal: čtv 22.01.2015 23:24
od kenzee
auto stojí už třetí den u mechoša. každej den ráno vybité, přes den to nabije, něco zkusí odpojit a přes noc na kaši. takže tím se vyloučila "neregistrace baterky", pak se zkoušel odpojit ježek, alternátor, přemýšlíme co dál - centrál? neví někdo přímo pojistky? nebo má keyless taky nějakou spešl pojistku?

Napsal: pát 23.01.2015 00:21
od inspi1981
Než to takhle zkoušet, tak ať tam zapojí ampérmetr, nechá auto usnout a měří proud. Pak škubat pojistky nebo jednotky a kontrolovat, kdy to klesne

Napsal: pát 23.01.2015 04:33
od mr_nitroz
Ja bych se zameril na keyless, muze byt spatna klika a ta vybijet baterku.

Napsal: pát 23.01.2015 13:59
od matiz
Hlavne ja nechapu jak takovi lidi muzou delat takove opravy... Pri tech priznacich bych tu baterku ani nenabijel a zjistoval kolik a kde... Obavam se ze po slovech trikrat nabil a trikrat vybite nevi ten clovek vubec ktera bije a co s tim. Nemas li to daleko do opavy, klidne se zastav. Tentyz den, podle stesti za nejakou hodinu odjizdis bud s opravenym autem nebo s jasnou vidinou toho co budes menit, nebo se to objedna a prijedes jeste jednou.

Neberte to tak ze kopu do nejakeho chlapa, nekopu, ten clovek muze byt velmi zdatny odbornik jinde, ale trojka ma co ja vim okolol triceri ridicich jednotek kdyz je vybavena a na to vsichni nestaci. Uplne stejne jako ja nestacim na GO prevodovky. Nikdy bych to neslozil zpatky a kdyby jo, nikdy by to nejelo. Ale mam soudnost a takove veci nedelam a posilam zase k tem, co delaji a umi.

Napsal: pát 23.01.2015 20:46
od xhans
to matiz: možná by to na neutral i jelo :)

Napsal: sob 24.01.2015 03:39
od matiz
uprimne??? Obavam se ze ne...

Bohuzel k tvemu problemu nejde nic napsat, musi se to zjistit. Kdyz bude dobre je to na hodku, kdyz nebudes mit stesti, je to na dva dny. Uz se mi to stalo a byla to ta absolutne posledni vec na kterou jsem sahl. Hodne mne to nasralo, proste jsem nemel to stesti... Dlazdic byl oproti mne svaty clovek...

Napsal: ned 25.01.2015 22:44
od kenzee
Však můj mechoš to už vzdal, vyzkoušel baterku zátěžákem, zkusil ježka a altík a řek mi, že to nedá. Jelikož je víceméně zaměřenej primárně na koncern a má jen KTSku, tak jsem ho ani dál trápit nechtěl. Takže jsem to poslal kolegovi z UH, myslím že sem taky chodí (nebo na E46 klub) - bmwdiag.cz. Má to od pátku, ale nevím, jestli už na to měl prostor. Pokud to nedá v rozumné době, mile rád to postoupím někomu, kdo si na to troufá :).
Každopádně mám dobrýho smolíka poslední dobou, teď mi 2 týdny stál superb - uklepaný dráty v nějaké svorkovnici kdesi uprostřed auta. Taky to chodilo, nechodilo (padalo do nouzáku).

Napsal: ned 25.01.2015 23:45
od matiz
Neboj, da to -)

Napsal: čtv 29.01.2015 00:07
od mentuli
Zapeklitý oříšek tohle auto. Podle energetické diagnostiky jednotka Comfort Accessu blokuje sleep režim. Na live datech jde dokonce vidět, že neustále posílá wake-up signál, ikdyž jsou klíčky na míle daleko. Budu testovat dál a uvidíme.

Napsal: čtv 29.01.2015 13:22
od matiz
:smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: Taky jsem si to naposled pekne vyzral do posledniho zbytku... :twisted: