Stránka 1 z 3
Napsal: sob 27.12.2014 17:00
od stene91
chtel jsem se zeptat nekoho kdo ma nebo mel 330xd jaka je realna spotreba?Ne co udava vyrobce
Napsal: sob 27.12.2014 18:13
od pavproch
už sem to tu myslím psal - známá má 330xdA e91 od novoty, myslím, že MY2007 , nalítáno ke 200tis km, převážně jízdama 10-40km) a málokdy sa podívá za 7 litrů
Napsal: sob 27.12.2014 18:36
od Foun
Mám 330xd e91 automat a dlouhodobá spotřeba je 8,9l (20% město, 40% okresky a 40% dálnice).
Napsal: sob 27.12.2014 23:28
od Srbik
Většinou se to pohybuje okolo 6,8 až 7,5l

Hodně záleží na stylu jízdy

) Když si občas zalítáš, tak se dostaneš i na 8-9l.
Napsal: sob 27.12.2014 23:37
od matiz
Sedum jsem nikdy u nikoho nevidel. Mezi 8-9 bezne. Dukaz místo slibu -))))
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... ctmodel=xd
Taky jsem si myslel ze to mam rozbite, no nejspis nemam...
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... el=touring
Umim s tim jet i za 6,5l, ale to je předpisových 90, po rovince a zadne brzdeni a hlavne zadne rozjizdeni. Se zahratym autem a samo ze sam a na zimnich kolech. První město a je to pryc... Jeden studeny start a je to uplne ztracene. Tricet studenych startu a sviti tam udaj ze kterého mne je spatne -))) Nafta ma svůj strop přes který se nepřehoupne, benzin sice taky ale je to silene číslo.
Napsal: ned 28.12.2014 00:00
od Srbik
Tak právě, že jde o to jak kdo jezdí... Také kde a za jakých podmínek ale třeba já, tam 7 vidím dost často, když jedu v klídku okresky

Samozřejmě i za 9 se jet dá

Vždy tam je rozmezí 7 až 10l

Napsal: ned 28.12.2014 00:18
od matiz
Jasne ja to bral tak nejak na nadrz, vždycky merim na nadrz a s myma kratkyma trasama a vetsim poctem startu se motam mezi 9-11, když to přesáhne 11 tak to neberu v potaz, protože doslo k nejake mimoradne udalosti, třeba nahlou potrebou se svezt -)))) Jinak mam rodinu cca 4km, nyní se studenym zmrzlym autem to bylo za rovnych 20l... A vůbec jsem nejel jako piiiča, jen nalozene auto a asi 10 rozjeti. To se pak strasne spatne dostava dolu. Podle mne nejde sledovat spotřebu na nejaky usek, to je tech mych 6,5 a 20 nazorny priklad. A fakt jsem xko nikdy za to jezdit nevidel. Jestli jo a kecam, tak si na to proste nepamatuju -)))) Ale mozne to je. Ja mam sprintmonitor rad, se vsema autama jsem spadal tak nejak do toho prumeru, proto jej beru za takovy celkem spolehlivy ukazatel.
Napsal: ned 28.12.2014 01:55
od Srbik
Jasnéé, já to chápu..

Ono tohle téma je těžké. Každý máme jiné podmínky trasy a je tu velké rozmezí spotřeby. Jen přeci je to jen o síle v noze

Napsal: ned 28.12.2014 10:33
od pavproch
330ix e91 MY2011 pro srovnání...
už sem jel i za 8 ale to bylo za trest
normálně se nejsem schopen přinutit pod 12....
už sem opakovaně na jednu nádrž (63lt) ale taky ujel míň než 400km....
jezdím minimálně po dálnicích, po praze vůbec, po městě vyjímečně, převažují silnice I. až IV. třídy, a to za neustálého práskání bičem na celým 272-hlavým stádem
uvádím průměry vždy za celou nádrž, nebavíme se o okamžitém nebo krátkodobém průměru...
UPDATE: právě sem dopsal knihu jízd za 2014 - 47.700km s průměrem 11.88

Napsal: ned 28.12.2014 14:12
od Joj
Ja mam 330d a driv na plnou nadrž jsem ujel kolem 800km normal jizda nekdy hodne svižna.ted mam v haji termostaty a na jednu nadrž 650km a to moc nehonim .co jsem se dostal jednou na 6.4l ale to jsem jel jak posrany 50,90km/h.
Napsal: ned 28.12.2014 14:25
od Srbik
Tak nějak to je

Já mám 330xd a většinou ujedu na tu nádrž cca 800km ale to opravdu záleží jak člověk jede a kde jezdí
Jinak s ix se nedivím

tam to vychází kolem 10-12l
Napsal: ned 28.12.2014 16:33
od vita11
hlavně pavproch je dobytek a honí to jak zdutů kozu

... za léto zhulí dvě sady gum

Napsal: ned 28.12.2014 16:49
od matiz
A najede 80k km -))))))))))))))))))))))))))))))) Mne ty gumy vydrzi pet let, když najedu houno -)))))))) Teda nevydrzi, protože se o to postarají jini odbornici kteří nastavi geometrii tak, ze je po par tisicich km po gumách...
Napsal: ned 28.12.2014 17:01
od vita11
o pár řádků výš píše 47k

a z toho na letních samozřejmě jenom část
Napsal: ned 28.12.2014 17:41
od matiz
to pise schvalne tady na klub, urcite proto aby to pak doma potajnu smotal -)))))
Ne opravdu to nemyslim vazne, jen si proste delam srandu. Mne zadni vydrzi zaky okolo 20k a to zdaleka nejezdim tak drave. Vam snad vydrzi na zadku gumy vic??? Navíc PP ma ctyrkolu a doprava ji první poslední, muze ji proto davat i trosku po prdeli, i když jsem s nim párkrát jel, nepripadalo mi ze by jel vylozene ostre. Jen to na rozjezdy bylo krapet rychlejsi nez jsem bezne zvykly -)))) No a to pak jdou gumy srat o něco dřív -)
Napsal: ned 28.12.2014 17:42
od pavproch
letos sem to moc nehonil, stačila mi jedna sada letních....

Napsal: ned 28.12.2014 18:08
od vita11
matiz píše:to pise schvalne tady na klub, urcite proto aby to pak doma potajnu smotal -)))))
jo tak to mě nenapadlo, to bude vono
já najedu ročně +- 30k km a gumy mě vydrží tak na 2 sezony ... a to patřím na cestě k těm rychlejším. Ale je pravda, že velkou část najedu po dálnici
Napsal: ned 28.12.2014 18:22
od matiz
Na jakých jezdis? Ja jezdil na PIRELLI P7 Cinturato a jak pisu, na zadku okolo 20k a jsou na vymenu. Na 19" nevim, protože tam jsem nove gumy ještě nedaval a na starych by to nebylo objektivni. a jezdim tak 10 mesicu letni a 2 mesice zimni.
Napsal: ned 28.12.2014 18:29
od pavproch
První asi dva roky sem jezdil Bridge Potenza 17" RE050A RFT (staggered 225/255)- treadwear 140 , držely jak šlak (nemluvím od odskakování ref RFT) ale vydržely mi sotva 25tis (přední) a 17tis km (zadní)
Pak sem přešel na 18" non-RFT Pirelli P-zero (treadwear 220, zase 225/255), mají sice o trochu horší adhezi než ty Bridže (ale fakt jen o trošku) a vydrží přední cca 30, zadní 20 až 22tis km (ale to už z nich leze kord)
Fčíl už aji zimní jezdím 18" staggered (225př, 255z) Pirelli Sottozero 3 non RFT a po cca 12 tis km je minimálně půl vzorku na zadních pryč...
Halt těch 272 kobyl @ práskající bič @ 1715 kilo kerb weight sa někde projevit musí (ref spotřeba benálu a proběh gum)
Napsal: ned 28.12.2014 18:53
od vita11
Nové jsem na toto auto taky ještě nědával, protože jsem gumy vždycky koupil buď s autem nebo kolama (případně byly doma z druhého auta), ale vždycky byl úbytek vzorku za sezonu do 2mm.