Stránka 1 z 1

Napsal: sob 13.12.2014 20:07
od odapoz
Kdo má jakékoliv zkušenosti a názory na compacta, nechť se vyjádří. Nějakou dobou už přemýšlím o koupi compacta na denní ježdění a jeho následné "přestavbě na levnou Z3". Párkrát jsem řídíl e30 a e34 a těch pár km mi v nich přišlo zábavnější a hravější než E36 coupe/sedan. Došel jsem k názoru, že za to může zadní náprava, která způsobuje, že je auto přetáčivější na rozdíl od standardně nedotáčivé E36. Názory na compact jsou dost rozporuplné, převládají negativní, většinou od lidí kteří ho nikdy neměli, protože to je přece BMW pro holky. Sehnat dneska slušnou e36 coupe do 80tisíc je dost problém, ale compacty a jejich servis jsou levnější takže při stejném rozpočtu se dá pořídit lepší auto, nebo se pletu?

představa pro denní ježdění, okresky a nějaký trackday:
legálně M52b25 -> případně stroker M52b30
samosvor s poměrem 3,0 – 3,5
stavitelný podovozek (něco jako BC, XYZ..)
na přední nápravě větší odklony než vzadu (okolo 3°) a excentrické silentbloky
PUR silentbloky na celém podvozku
anatomy, vadery nebo skořepiny + 4bod pásy
případně větší brzdy buď 315mm M3 nebo 325mm E46 (co k nim dozadu?)

takže je to utopie? je compact tak špatný, nebo jen nedoceněný? díky za jakékoliv rady a postřehy

Napsal: sob 13.12.2014 21:07
od Francis
V podstatě jsem šel cestou co píšeš.
Mám 323ti s nějakými vylepšeními.
Brzdy vzadu: kotouče Z4 3,0 + brzdiče E34 540i s adaptérem vlastní konstrukce.

Koupil jsem kdysi, v roce 2008, z podobných důvodů, které uvádíš. Je chováním tak trochu jako E30 ale jsou tam jednoušší upgrady brzd, pohonu a tak.

Používám na denní ježdění, kolem 50k km ročně.

Napsal: pon 29.12.2014 17:54
od danyelson
Ahoj, taky se musím přidat... Compacta mám v provedení 323Ti již 4 rokem, máme spolu nalítáno spoustu kilometrů a nemůžu nalézt žádné negativum. Mám upravený výfuk, sání, podvozek a vrtané přední kotouče. Brzdy takto fungují perfektně a se závodní brzdovkou s nima nemám vůbec žádný problém. Je to jezdecky perfektní auto s kterým můžu celý víkend blbnout, spát v něm, a ještě se z okruhu přesunout po ose zpět domů. Dynamika je perfektní, záleží od stavu auta jako takového. Bez úprav na převodech atd. jsem zajel perfektní čas na sprintech na letošním Bigu - Francis by ti mohl povědět ;)

Jinak názory davového typu, že je Compact hnus atd. jsou mi jen ke smíchu kor když je v pohodě pojede :D :D

Compact se ve 4válcovém provedení často ve své době používal na rally právě díky svým přednostem - váha, rozložení hmotnosti, podvozek

Napsal: pon 29.12.2014 20:24
od johnyfly1
ja by som aj napisal ale neviezol som sa este v sedan/coupe tak neviem porovnat... ale co by som ja zmenil na compacte je palubka, tu by som dal so sedanu ta compactacka mi moc nepasuje :D dalej ta zadna naprava - vsetko je tam na pevno cize ziadne stelovanie geometrie...s nou som mal problemy zopar rokov..vymenil som 2 zadne napravy a az na 3ti pokus mam konecne geometriu OK...co je zas na compacte plus je fajn priestor na zadnych sedackach a cele otvaranie kufra a sklapanie sedaciek je to poprdeli :) tu je taka fotecka, no skuste to narvat do sedanu a mat pritom este volny kufor...

Obrázek

Napsal: pon 29.12.2014 22:48
od Francis
S palubní deskou to vidím opačně. Jediný Compact má ze všech E36 normální bavoráckou, ostatní E36 ji mají z nějakého Peugeota nebo Golfa nebo z čeho :-) Výdechy topení vpravo od budíků, nad radiem, působí u neCompact E36 velmi rušivě, přihrádka před spolujezdcem a její víko též nejsou nic moc.