Stránka 1 z 1

Napsal: ned 07.12.2014 12:47
od FOGGIE
zdravím.mám problém u xenonu na autě a už si nevím rady.přestal mi svítit pravý xenon.výbojkou neboli žarovkou to není protože po připojení na levou stranu normálně svítí.problém bude spíš v startéru(ballastu)který jsem už ale jednou cca před rokem měnil a tak se chci zeptat jestli nemůže být problém jinde.dočetl jsem se že se k některým xenon sadám musí koupit tzv. zátežový modul.je tedy možné že když zátěžový modul u světel nemám dochází opakovaně k té samé závadě?a je možné že by ty startéry co jsem považoval vlastně za vadné byly ok?nemůže být problém třeba že to pošle jen chybu do řídící jednotky a tím pádem to nejde?mám bmw e36 r.v.1996 320i.díky za rady

Napsal: ned 07.12.2014 13:06
od MattyX
No zřejmě ti opět odešel startér - přeci jenom je to vyrobeno na východě a má to na to právo :-)

Napsal: ned 07.12.2014 13:11
od FOGGIE
MattyX píše:No zřejmě ti opět odešel startér - přeci jenom je to vyrobeno na východě a má to na to právo :-)
co ten zátěžový modul.má to cenu kupovat k tomu startéru?a co tohle? http://www.autoprofi.cz/eshop/16293/140 ... etail.html

Napsal: ned 07.12.2014 13:16
od MattyX
To je kvůli oblbováni check controlu ;)

Napsal: ned 07.12.2014 13:22
od FOGGIE
MattyX píše:To je kvůli oblbováni check controlu ;)
myslím že tohle bych tam měl dát http://www.tuning-centrum.cz/product/55 ... ovym-sadam

Napsal: ned 07.12.2014 14:06
od Francis
MattyX ti to psal, zátěžový modul je jen pro check-control, aby nehlásil chybu žárovky. Na funkci samotného invertoru nemá vliv.

Napsal: ned 07.12.2014 14:25
od matiz
Vazeni a mili, dobře Vam tak. HIDy v aute nemaji co delat a preju vam to z celého srdce aby to chcipalo co dva mesice, zvlaste v parabolách bez cocky a s nefunkcnim naklapenim. A ještě vic mne serou fizli, ze umi jenom merit padesátku a ctyrproudovkach, ale na toto serou. Pritom tak jednoduche. Mas li xenon, musíš mit ostrikovace a homologaci na skle. Nemas li, zakazana další jizda, odebrani technicaku a sbohem. Trikrat do mesice plosna akce ve meste a je vymalovano, prijem do statni kasy zarucen a na opravnenych vecech.

Napsal: ned 07.12.2014 14:34
od Francis
matiz: stačí použit HID správného typu (do neprojektorových světel s čepičkou vpředu proti přímému oslnění) a správně seřízenénsvětlomety.
Ostřikovače na oslnění nemají vliv.

P.S. Mám HIDy v projektorových světlometech a mám i ostřikovače.

Napsal: ned 07.12.2014 14:52
od matiz
Ale mají, protože sklo se spini a jak se spini tak se paprsek lame a osnuje...

Kdyby to bylo tak jednoduche, davno by ty hidy s cepickama mely homologaci, ver tomu ze by ji někdo zaplatil aby to mohl naprosto legalne prodávat a amontovat.

Napsal: ned 07.12.2014 15:17
od Francis
Homologační překážky jsou dvě.
1) ostřikovače světel
2) automatická regulace sklonu světlometů

První překážka je kvůli ztrátě svítivosti, v době nástupu xenonů byly u dražších aut, kde byly xenony nejdříve, v převážné většině projektorové světlomety, které jsou na zašpinění citlivější, protože mají vyšší světelný tok na plochu skla, mají paprsek světla koncentrovaný projektorem do úzkého svazku.

Druhá překážka dává smysl, značná část řidičů neumí používat regulaci sklonu z místa řidiče.

Mmch, taková Fabia I oslňuje i s H4 nebo co to má za bulby.

Napsal: ned 07.12.2014 18:41
od Blackie
matiz: To že většina blbečků nemá seřízený světla atd tak proč to mají odnášet ty co to mají v "pořádku".... A ostřikovač kterej zasere celý auto a sklo to rozpatlá a steče dolů si myslim,že to nespasí :D Tohle bude věčný téma,ale souhlasím s francisem... Fabie svítí všude možně a oslňují i bez xenonu... Řekni mi jak vyřešit to,že já se svou 5er nic nevidim,kecy typu,že nový světla pomůžou jsou blbost,protože H1 prostě nikdy svítit nebude