Stránka 1 z 3

Napsal: stř 03.12.2014 20:56
od madmarty
Chtěl bych požádat o zkušenosti zkušenější :) Dost jsem googloval, pročítal fóra i toto, ale nenašel jsem tak úplně odpověď. Přemýšlím o tom, spíš jsem rozhodnutej, že pořídím BWM řady 3 v naftě. Viděl bych to na E91. Ale stále přemýšlím jaký motor.

Vidím to tak, že 20D se svými 180k je docela výkonnej a úspornej, ale 25D/30D by měl vydržet víc, už jen proto že má úplně jiný poměr objem/počet válců/výkon, ale bude papkat o něco víc. Auto chci hlavně na delší trasy a běžný ježdění. Pro psy, pro tahání káry, do terénu mám auto jiný. Tímto BMW chci nahradit jinou značku auta se kterým mám najeto přes 400tis km, 1.9 140k přímej vstřik. Ale nějaký rok už mi uběhl a před motokárou bych volil už něco pohodlnějšího :) Ale na řadu 5 a 7 se zrovna ještě necejtím, rád se někdy svižně projedu a taky by mi zde odporovalo určení auta. Takže řadu 3 mám pevnou.

Zajímá mě spolehlivost, nebo vlastně poruchovost 20D v E91 (184k) a 25D/30D v E91 204/245k. Předpokládám nájezd ročně 40-60tis km. Počítám s nákupem v DE (daleko od našich hranic:) s tacho kolem 90-130tis km, podle stáří a výbavy, ale hlavně podle stavu. Teoreticky vše vím z netu, ale prakticky s těmito motory nemám žádnou zkušenost. Věřím, že ne jen já ocením info od majitelů, nebo vlastně řidičů těchto aut :) Dotazů je na netu víc, ale moc odpovědí tam není.

Když bude nějaká odpověď, nějaký názor, budu rád :)

Díkes a ať to jezdí :)

Napsal: úte 09.12.2014 17:50
od madmarty
madmarty píše:Chtěl bych požádat o zkušenosti zkušenější :) Dost jsem googloval, pročítal fóra i toto, ale nenašel jsem tak úplně odpověď. Přemýšlím o tom, spíš jsem rozhodnutej, že pořídím BWM řady 3 v naftě. Viděl bych to na E91. Ale stále přemýšlím jaký motor.

Vidím to tak, že 20D se svými 180k je docela výkonnej a úspornej, ale 25D/30D by měl vydržet víc, už jen proto že má úplně jiný poměr objem/počet válců/výkon, ale bude papkat o něco víc. Auto chci hlavně na delší trasy a běžný ježdění. Pro psy, pro tahání káry, do terénu mám auto jiný. Tímto BMW chci nahradit jinou značku auta se kterým mám najeto přes 400tis km, 1.9 140k přímej vstřik. Ale nějaký rok už mi uběhl a před motokárou bych volil už něco pohodlnějšího :) Ale na řadu 5 a 7 se zrovna ještě necejtím, rád se někdy svižně projedu a taky by mi zde odporovalo určení auta. Takže řadu 3 mám pevnou.

Zajímá mě spolehlivost, nebo vlastně poruchovost 20D v E91 (184k) a 25D/30D v E91 204/245k. Předpokládám nájezd ročně 40-60tis km. Počítám s nákupem v DE (daleko od našich hranic:) s tacho kolem 90-130tis km, podle stáří a výbavy, ale hlavně podle stavu. Teoreticky vše vím z netu, ale prakticky s těmito motory nemám žádnou zkušenost. Věřím, že ne jen já ocením info od majitelů, nebo vlastně řidičů těchto aut :) Dotazů je na netu víc, ale moc odpovědí tam není.

Když bude nějaká odpověď, nějaký názor, budu rád :)

Díkes a ať to jezdí :)

Nikdo nic ? Že by je nikdo neměl doma a nejezdil s nima ? :) Kde sehnat reálný zkušenosti s těmito motory ? Poradí někdo ?

Napsal: úte 09.12.2014 19:35
od pavproch
když sem vybíral služebák, tak při zkušebnách jízdách jsem přesedl z 320d (RWD 6MT) do 330d (AWD AT), obojí e91 a..... jak sazomety obecně a automat obzvláště nemusím, tak šestiválec z toho udělal naprosto, ale naprosto jinou třídu auta... to bylo asitak jako přesednout z fabie do superbu... tožtak asi nějak o pocitech...

ta 330xdA je kamarádova, teda jeho ženy, koupeno 2007 nebo 8 tady v CZ jako nové, aktuálně ke 200tis km bez jediného problému (teda kromě toho, dyž to Renáta poslala do škarpy)

Napsal: stř 10.12.2014 21:27
od gsicbr
Nejlepsi je hledat na 3er foru, protoze vsechny vlakna jsou prave o odpovedich ktere hledas. Koukni i na 1er a 5er motory jsou stejny. Vyhni se N47 je s ni mooc problemu.

Napsal: pát 19.12.2014 15:38
od Dominik
A já ti zase řeknu, že mi 330 a 320 nepřišel závratnej rozdíl..330 má delší převody, ty něco ukrojí. Možná zvuková kulisa že je příjemnější, ale auto je dobře utlumený. Navíc je 330 přece jen těžkopádnější

S 320xd jezdím já dlouhodobě za 6,3 je to neuvěřitelně úspornej motor, okresku svižně bez problémů umí pod 5 litrů - bez problémů. Chce to aspoň 6/2009 s opravenýma rozvodama a je to v pohodě.

Napsal: sob 20.12.2014 09:54
od gsicbr
jj taky mám teď 320d M47 a opravdu je to hodně úsporný. Dlouhodobá 5,5l a jezdím svižně. Pod 5 se dostaneš jenom jízdou jako důchodce. Měl jsem 330d a tam dlouhodobá 6,8. Jinak jak psal kolega, k nějaké úpravě tam došlo, ale nevyřešilo to úplně problém s rozvody. Další věc N47 je blok z hořčíkové slitiny, který praská. Tich vláken je tady víc než dost "N47 bílý dým z výfuku", "N47 ztrácí se voda" atd. Jinak je to na tobě, ale rozdíl je tam opravdu velký. 3l má opravdu super krouťák a jede fakt pěkně a 2l nejede špatně a má super spotřebu.

Napsal: sob 20.12.2014 10:27
od _milan_
madmarty - za mě 330d ... mel jsem 320d i 330d v e90 ale verze 120kw a 170kw.. je to strašnej rozdíl mezi 2,0d a 3,0d.. takže pokud máš finance tak vyber dobrou 3,0d a třeba tě nebude mrzet ani ta vyšší spotřeba o ty 1-2l/100km oproti 4 válci ;) 325d bych za mě jaksi vynechal.. ano r6 zvuk má, ale je to "tupej" motor .

Napsal: sob 20.12.2014 14:34
od matiz
Uhel pohledu, pokud bude 325 v exkluzivnim stavu s fajnovou výbavou, mne by vůbec nevadila, teda co to kecam, mne vůbec nevadi. Rozbit se to da solidne i na rovne ceste, jet to relativne jede, ze bude něco o sekundu rychlejsi z nula na sto, no boze... Takze uplne mrtve to není. Nez vyhrkanou 330, to radsi fajnovou 325... A ani 320 není zla, umi jezdit za malo, kdo toho nahrka moc a není zavodnik, klidne staci.

Napsal: sob 20.12.2014 22:36
od gsicbr
zase se budu opakovat, ale je to fakt. U BMW nekupuješ rok ani motor, ale stav a výbavu. Tím chci říct, že lepší vybavená 320 v super stavu, než odjetá 330 v základu.
Jinak jak si psal na začátku, že se na 5er necítíš, tak věřím tomu, že kdyby ses svezl v obou volil by si právě ji. 320d mám asi 3 měsíce, a není den, kdy bych nepomyslel na předchozí BMW e60 545i. 3er je super, ale 5er je úplně jiná ligy. Jo a taky nejsem nejmladší, nějaký to dítě, ale důvod prodeje byl hlavně peníze. Všeobecně ty 5er jsou o dost nákladnější a hlavně když se toho sejde víc.
Takže jestli si chceš užívat každej km tak 330d, ale jestli chceš hltače km za pár kaček tak 320d.

Napsal: sob 20.12.2014 23:21
od vita11
gsicbr píše:U BMW nekupuješ rok ani motor, ale stav a výbavu.
a já myslel, že se BMW kupuje hlavně kvůli jízdním vlastnostem, motoru, pocitu z jízdy ... prostě Freude am Fahren. Každý to asi máme jinak :roll:

Napsal: ned 21.12.2014 08:32
od -BMWPOWER-
schvalne se bez projet stim 2 litrem a uvidis tu nudu za volantem ale zase si tam muzes hrat stou vybavou slavnou.. nikdy bych nechtel toho 2 litra je to tak pro zenskou nebo setrilka co jezdi kadla kadla.. a ver me mam socialku 330D protoze tam nemam to a to bohuzel me to netlaci hlavni je pocit z jizdy a tech 285 koni je fakt stado co jede :D

Napsal: ned 21.12.2014 15:51
od LancerEVO10
Mám aktuálně E90 330D upravenou a před tím měl otec E90 320D upravenou a pokud bych při současných zkušenostech volil znovu, tak 330D zvítězí. Spotřeba je o trochu větší, ale auto dobře zrychluje při 100/150/200. Rozdíl ve spotřebě není nijak drastický a myslím si, že 6 válec je i spolehlivější. Otec měl taky 530XD E60 a ta jela taky hezky, ale už tam ta váha a velikost jde poznat (pak přešel na Audi A6 3.0 TDI a opravuje a opravuje:-)), najel na ní kolem 80 tis. km a kromě výměny brzd, oleje a filtrů bez jediného problému.

Pokud se ale rozhodneš pro 320D, tak určitě chybu neuděláš. Rozhodl bych se podle stavu, protože každé starší auto, o které se předchozí majitel nestaral, dokáže pozlobit, ať je to BMW, Audi, MB, Škoda nebo Hjundé.

Napsal: ned 21.12.2014 22:12
od gsicbr
vita11 píše:
gsicbr píše:U BMW nekupuješ rok ani motor, ale stav a výbavu.
a já myslel, že se BMW kupuje hlavně kvůli jízdním vlastnostem, motoru, pocitu z jízdy ... prostě Freude am Fahren. Každý to asi máme jinak :roll:
Myslel jsem to tak, že se rozhoduje mezi 320, 325 a 330d. Takže jak jsem napsal, raději pěknou vybavenou 320, než odjetou sociálku v 3l. Jo a mezi náma tak zase tolik ten 3l nejede a navíc je žíznivej.

Napsal: ned 21.12.2014 22:28
od -BMWPOWER-
jsi me rozesmal jde videt ze nevis o cem mluvis nekdy se svez s upravenym 3 litrem co je v kondici a poznas o cem to je 8) a nebo se divej na navigacu a jed kadla kadla ... a jestli je pro tebe moc 7 litru tak te chapu strasna zizen :D

Napsal: pon 22.12.2014 01:17
od vita11
gsicbr píše:Myslel jsem to tak, že se rozhoduje mezi 320, 325 a 330d. Takže jak jsem napsal, raději pěknou vybavenou 320, než odjetou sociálku v 3l. Jo a mezi náma tak zase tolik ten 3l nejede a navíc je žíznivej.
Stav je samozřejmě základem, ale pokud bych mě vybírat mezi vybavenou 320d a chudou 330d v podobném stavu, tak bych určitě bral tu chudou 330d. Nebo třeba i 325d.

Napsal: pon 22.12.2014 09:29
od zlatas
Mně by zajímalo jestli ti co tady tvrdí ze 320d je tak pro ženskou a jezdí s ni kadla kadla.. jestli s ni někdy skutečně jeli. . Že jede 330d lip a taky že 330d po čipu je jina liga než 320d v základu je jasný uplně každýmu a není to nic překvapivého.. ale ať mi tu někdo napíše v jakem režimu mu v provozu nestačil výkon 320d? Když jsi někoho potřeboval rychle předject na okresce před zatáčkou ve 200km/h? Nebo sis připadal jako blbeček na dálnici když jsi nebyl schopen držet tempo s tou čiplou 330d co to smažila 250? Nebo kdy? Já jezdil s mnoha bmw.. jezdil jsem s čiplou 330d, jel jsem s 335d a ano . Je to jina liga. . Ale že 320d nejede a nestačí? nebo dokonce jezdí jen kadla kadla....ne o tom už to tady není. . Tady už to je jenom o tom co chceš a preferuješ.. ne o tom co potřebuješ jelikož ani tu 320d zdaleka nevyužiješ..

Napsal: pon 22.12.2014 09:33
od _milan_
:D , za mě můžu říct že tu e90 320d co jsem měl doma,jsem měl pro přitelkyni a když jsem s tím musel jet tak jsem opravdu zuřil.. jezdit s tím pravidelně a dlouhodobě tak věřím že bych ji zničil... jinak pokud jsem jel normálně tak ano spotřeba do 5,6l ( přítelkyně do 5,3 ) .. ale připadal jsem si jak největší pi_a... :D

Napsal: pon 22.12.2014 10:17
od rostak
Sto lidí sto chutí... Mě například 320D stačí. Neříkám, že bych nezvládnul větší porci výkonu, ale na běžný ježdění z bodu A do bodu B bohatě dostačuje. Nepřipadám si rozhodně jako brzda provozu. Co by pak měli říkat řidiči fobií a jiných podobných plechovek co mají v autě 50 KW??? Taky se s tim dá jezdit... A ruku na srdce, kolikrát člověk ten výkon R6 využije? Tady v čechách akorát tak když potřebuje rychle předjet... Ano to uznávám, v tohle jsou silnější auta bezpěčnější.

Napsal: pon 22.12.2014 10:39
od xyron
Viděl bych to takhle:

základem je dobrý stav a co nejvíc výbavy... pokud může Madmarty přitlačit na ceně a dát víc, ať koupí 330d, pokud ne tak 320d a hotovo...

Napsal: pon 22.12.2014 11:13
od gsicbr
-BMWPOWER- píše:jsi me rozesmal jde videt ze nevis o cem mluvis nekdy se svez s upravenym 3 litrem co je v kondici a poznas o cem to je 8) a nebo se divej na navigacu a jed kadla kadla ... a jestli je pro tebe moc 7 litru tak te chapu strasna zizen :D
Jen pro tvoje info mel jsem do ted 545i a rozesmal si ty me. Ty o tom basnis jako kdyby 3l v rope byl nejaky vrchol. Projed se v nejaky V8 od BMW abys poznal poradnej zvuk a pocit z jizdy a najednou ti to tvoje prijde jako kadla kadla. Mluvis o spotrebe a sam si koupis ropu. Kdybys neresil spotrebu, koupis napr. 335i a nemusis cipovat aby ti to aspon trochu jelo.
Jinak "zlatas" moc pekne napsany.