Stránka 1 z 1

Napsal: úte 25.11.2014 14:03
od tomas95
Ahoj, tak zase potřebuji poradit:
Chladící kapalina: komplet jsem vypustil(chladič a motor) - auto mám od léta jak dlouho tam byla stará nevím, po změření byla do -8C. Vypustil jsem asi 6-7 litrů, namíchal jsem si novou nalil chladič do plna nastartoval a nechal zahřát dolil jsem co chybělo, povolil odvzdušňovací šroub a dolíval dokud kolem šroubu nešla jenom voda(nalil jsem celkem asi 8l- mam mit podle knižky asi 6,5 už to mě celkem překvapilo), pak jsem to jel projet- asi 10km a všechno v pořádku.
Druhej den jsem jel trasu asi 65 km prijel jsem domů nechal auto vychladnout otevřu chladič a tam asi 10cm kapaliny ode dna :o tak jsem chtěl dolit, povolil jsem odvzdušňovák: zasyčel vzduch a voda v chladiči sama nastoupala zase zpátky na předepsanou hladinu tak jsem to nechal být a druhej den zase to samý 30km chladič skoro prázdnej povolim šboub zasyčí to a voda zase naleze zpátky. Z auta nic neteče, nepřehřívá se topení funguje a doba za kterou se zahřeje se taky nezměnila.
Umí někdo poradit??

Napsal: úte 25.11.2014 14:28
od jawamaniak22
nevím jaký máš model ale tipuju že se ti jízdou auto samo odvzdušní a chybějící kapalinu nasaje z nádržky chl. kapaliny a jakmile povolíš odvzdušnovák chladiče tak ti kapalina hrkne zpátky z chladiče do nádobky... takže to hcce nepovolovat ale prvně dolít (jen můj názor)

Napsal: úte 25.11.2014 14:34
od tomas95
Dík, E36 318i 1997 85 kw
Právě, mě ale překvapilo že jsem nalil 8 litru a s tim co byl teď ještě dolil by to bylo asi tak 11-12 což je prakticky 2x tolik než se tam ma dávat. :?:

Napsal: úte 25.11.2014 15:29
od Francis
Chyba byla už při plnění systému, je třeba nejprve povolit odvzdušňovací šroub a teprve pak nalévat kapalinu.

Napsal: úte 25.11.2014 15:38
od tomas95
aha, no doleju to a uvidim co to udela.

Napsal: úte 25.11.2014 16:11
od Francis
Moje poznámka se týkala PRVOTNÍHO nalití kapaliny do prázdného systému, ne běžného dolévání při kontrole!
Nyní jen kontroluj hladinu v nádobce u STUDENÉHO motoru, případně dolej k rysce, na odvzdušňovák už nesahej.

Napsal: úte 25.11.2014 19:54
od Michal_913
Jak píše Tomáš :). Nemůžeš povolit Odvzdušňovák aniž bys neměl naplněnou nádobku po okraj. Když tomu tak není, logicky se obě hladiny (chladič-nádobka) srovnají a tím to zavzdušníš.

Takže jak budeš mít málo, dolí po okraj a pak povol odvzdušnovák, zase (jako při plnění) dolívej až bude z odvzdušňováku téct pouze voda, uzavři odvzdušňovák a přebytek z nádobky upusť výpušťákem pod nádobkou. A takhle furt dokola, když tam budeš mít opět míň, samozřejmě se to může stát, než se všechen vzduch dostane až nahoru.

Napsal: úte 25.11.2014 19:56
od Michal_913
Jinak... Kdy povolíš odvzdušňovák je úplně jedno. Jen když tak uděláš, vždy musíš lít do nádobky až po okraj než z odvzdušňováku poteče voda bez bublinek ;)