Stránka 1 z 60

Napsal: stř 19.11.2014 22:18
od talio2
Ahoj, jaký máte názor na motor N53B30O0 200kW v 330i 2009 , manuál .. Kamarád má nabídku na koupi tak bych mu chtěl poskytnout informace od vás, zdejších mágů :) děkuju

Napsal: stř 19.11.2014 22:21
od pavproch
a co chceš vědět, už sem tu teho napsal dost (150tis km za necelé 4 roky)

Napsal: stř 19.11.2014 22:27
od pavproch
jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)

moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...

Napsal: stř 19.11.2014 22:39
od talio2
pavproch píše:jede výrazně líp než N52B30, žere výrazně míň.... (mám totiž doma oba)...
na volnoběh zní jak konzerva plná hřebíků (speciálně na 0w-30, po nalití 5w-40 je to jen půl konzervy plné hřebíků)

moje konkrétní N53 trpí na nepadání otáček při řazení při 3/4 zatížení... jinak je to ale stále N/A R6 by Munchen... pokud kamaráth není příznivce sazí a zkousne o pár litrů na 100 km víc (mám dlouhodobý průměr 12 a za míň je to za trest), nechť jde do toho, tenhle motor prostě k mnichovanovi patři...teda imho...
měl ropákovou pětku a teď dostane služebák tak chce na cukání po městě + tu a tam cestu za prarodičema cca 30km tam a zpět.. spotřeba kolem 10 mu nevadí .. teď to auto má pravých 90000km tak možná i spolehlivost .. co tě stál servis toho auta za dobu co to máš ? O tom zvuku mu radši nebudu říkat :D

Napsal: stř 19.11.2014 22:47
od pavproch
kupováno nové tady v CZ se zárukou 100kkm/3roky (100tis bylo dřív)

okolo 28tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky na záruku/kulanci

první rok či dva zlobila elektrika - občas nechtěl fungovat tempomat - pomohla výměna hlavního reléového bloku na kulanci/záruku

jinak po dobu záruky sem dodržoval servisní interval 30tis (autorizák- navíc výměna woleje hned po 2 tis km) = pouze bežný servis

fčíl jedu na 5w-40 Millers a výměny co 15tis km

po záruce se o to starám jako o vlastní, a možná i víc (i dyž je To služebák) - viz tady na bmwklubu "alternative BMW service interval", protože nové N/A R6 si už prostě díky Bruseli (dle vzoru "prdel") nekoupím, takže moje servisní náklady nejsou relenvantní

Napsal: stř 19.11.2014 22:49
od talio2
pavproch píše:kupováno nové tady v CZ se zárukou 100kkm/3roky (100tis bylo dřív)

okolo 28tis km umřelo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky na záruku/kulanci

první rok či dva zlobila elektrika - občas nechtěl fungovat tempomat - pomohla výměna hlavního reléového bloku na kulanci/záruku

jinak po dobu záruky sem dodržoval servisní interval 30tis (autorizák- navíc výměna woleje hned po 2 tis km) = pouze bežný servis

fčíl jedu na 5w-40 Millers a výměny co 15tis km

po záruce se o to starám jako o vlastní, a možná i víc (i dyž je To služebák) - viz tady na bmwklubu "alternative BMW service interval", protože nové N/A R6 si už prostě díky Bruseli (dle vzoru "prdel") nekoupím, takže moje servisní náklady nejsou relenvantní
a u tebe teda zusammenfassung ? Jakože : u mě dobrý ? :D

Napsal: stř 19.11.2014 22:51
od pavproch
ja

Napsal: stř 19.11.2014 22:52
od talio2
jen pro zajímavost, tady je konečníkový VIN toho jeho kousku E189671

Napsal: stř 19.11.2014 22:56
od pavproch
mám stejnou barvu ... a vůbec podobnou výbavu teda kromě navi

Napsal: čtv 20.11.2014 08:44
od kiwi69
Presne tento motor mám, dokonca aj r.v. a manual... za mna určite 100% áno. Je pravda, že volnobeh na studeno je miestami divný, ale po pridaní plynu je to ok a potom v otačkach bomba. Výkon tak akurát, pekne lineárny a v kombinácií s manuálom uplne stačí.

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 8-180.html

Napsal: čtv 20.11.2014 10:58
od vita11
Tento motor mám v uškrcené verzi (až na sání je mechanicky uplně stejný) a za mě taky ano. Na volnoběh je teda i za tepla více než divný (dal by se skoro i splést s common railem) ale za jízdy je to super. A s manuálem bez xdrive se s tím dá jezdit i pod 10 litrů a utrpení to zrovna není :lol: Po městě to teda bude přes 10

btw. se dívám, že mám taky skoro stejnou výbavu :D (až na sportsitze a navi)

Napsal: čtv 20.11.2014 11:19
od BudVlad
Mám v Budějcích 08 E92. Jediný problém byl s vysokotlakým čerpadlem (HPFP), ale po výměně za nový typ čerpadla jsem již žádné problémy neměl. Měl jsem 5 let sevis zdarma, ale poté co ACR si s čerpadlem nevěděli rady jsem jezdil do Německa. Na sevis můžu doporučit Vencu Novotnýho na Dobré Vodě. Měnil mi kompletně nápravu za M3, diff, brzdy ... a jsem naprosto spokojen. Spotřebu jsem měl pod 10l/100 km, po výměně diferenciálu za 3.46 mám kolem 10 litrů.

Napsal: čtv 20.11.2014 21:39
od pavproch
chlopi, dyž sme se tu tak pěkně sešli s těma N53B30, mám na Vás otázku:

Můj 3er od novoty má zajímavou škaredou vlastnost, která mě sejří...

Jedu tak na 3/4 plynu (plně zahřáté motor), tj široko daleko nejrychleji, venku je +5 až +15, jedu do kopce nebo po rovině..... vytočím to na ccca 4 až 4500 toček a a chci řadit nahoru (třeba 3->4): sundám nohu z plynu, odřadím, otáčky vyletí o 50-100 nahoru (přičemž nemám vůbec nohu na pedálu plynu!) a teprve potom začnou pomaaaaaaaaaaaaaaalu padat dolů a trvá jim to 2-3 sekundy než spadnou tak, abych tam mohl zařadit tu vyšší rychlost ...

Při ploužení se na půl plynu nebo při drcení v omezovači to nedělá, rovněž tak při vysokých nebo nízkých vnějších teplotách...nebo dyž jedu na 3/4 plynu z kopce nebo dyž není motor úplně zahřátý...

Už sem vyměnil na motoru snad úplně všecko (váha vzduchu, vstřiky, HPFP i podávací pumpu, pedál plynu, čidla vaček, lambdy.....) a dělá to furt dál... diag neukáže vůbec nic... SW opakovaně falshnutý nejnovější verzí...

Dělá vám to taky?

Napsal: ned 21.12.2014 10:39
od pavproch
pavproch píše: Jedu tak na 3/4 plynu (plně zahřáté motor), tj široko daleko nejrychleji, venku je +5 až +15, jedu do kopce nebo po rovině..... vytočím to na ccca 4 až 4500 toček a a chci řadit nahoru (třeba 3->4): sundám nohu z plynu, odřadím, otáčky vyletí o 50-100 nahoru (přičemž nemám vůbec nohu na pedálu plynu!) a teprve potom začnou pomaaaaaaaaaaaaaaalu padat dolů a trvá jim to 2-3 sekundy než spadnou tak, abych tam mohl zařadit tu vyšší rychlost ...

Při ploužení se na půl plynu nebo při drcení v omezovači to nedělá, rovněž tak při vysokých nebo nízkých vnějších teplotách...nebo dyž jedu na 3/4 plynu z kopce nebo dyž není motor úplně zahřátý...

Už sem vyměnil na motoru snad úplně všecko (váha vzduchu, vstřiky, HPFP i podávací pumpu, pedál plynu, čidla vaček, lambdy.....) a dělá to furt dál... diag neukáže vůbec nic... SW opakovaně flashnutý nejnovější verzí...
nikdo nic?

přidám pozorování z poslední doby:
a) fčíl to blbne už aji když je lehce nad nulou/pod nulou
b) na 99% si začínám být jistý, že sa to velmi zvýrazní, když jedu DO KOPCA
c) poté, co to začne blbnout a já zpomalím, tak to trvá cca minutu až dvě než to přestane a po tu dobu má motor nepatrně jiný zvuk a jako by mu dočasně scíplo pár desítek kobylek

Napsal: ned 21.12.2014 10:55
od Francis
Do kopce to může dělat proto, že motor jede v jiném režimu než po rovině, vzhledem k otáčkám má vyšší zatížení = máš "víc plynu".

Napsal: ned 21.12.2014 12:05
od pavproch
jo, to je mi jasné.... a to je právě ono.... dyž jedu po rovině, tak přidám, zrychlím přeřadím, uberu, přidám... prostě nedržím plynový pedál furt v jedné stejné poloze... a nebblb)ne to skoro vůbec.... zatímco dyž jedu do kopca - klasicky z Horní Bečvy po odbočku na Bílou - cca 4 km furt do kopca na IV/V cca kilopade (tj pedál víceméně pořád ve stejné poloze), tak při odbočování na Bílou sa z teho možu zvencnúť... a přestane to až někde u Mezivodí (tj. 3-4km mírně zkopca len tak lechtám plyn, bo do tych zatáček sa nedá vletět víc jak kilo třicet)

Napsal: úte 19.05.2015 19:51
od pavproch
Chlopi, co máte tenhle motor v autě, potřeboval bych radu:

Delší souvislá jízda po okreskách lehce nadpředpisovou rychlostí (čili tak na půl plynu :twisted: ) bez nějakých dramatických redline a pod, čili opravdu takové nějaké normální poloviční zatížení.... venkovní těplota okolo plus 20st C... čili žádný extra hic.... zastavím a okamžitě zhasnu motor.... v 9 z 10 případů beží ještě minutu až dvě sahara na plné pecky.... dělá vám to taky?

Nějak sem si toho nikdy dřív nevšimnul....

Napsal: úte 19.05.2015 20:08
od BudVlad
Nevím co je sahara, ale jestli myslíš elektrický větrák na chladiči tak to je normální.

Napsal: úte 19.05.2015 20:10
od vita11
na půl plynu nebude uplně "lehce nadpředpisová rychlost" :lol:

Napsal: úte 19.05.2015 20:18
od pavproch
@budvald: jo, větrák - dík

@víťa: do kilopade, víc ne... :twisted: