Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.11.2014 22:42
od E91_330XD
Ahoj, jsem novým majitelem E91 330Xd r.v. 2006, už od koupě nefungují zpátečky. Zkrat při vyndané žárovce jsem nenaměřil a k tomu se po myčce přestaly naklápět xenony (obě chyby se mi ukazují i na displeji mezi budíky a i na diagnostice). Světla byly po myčce zevnitř zarosené kvůli špatným krytkám od motorového prostoru (musím sehnat jiné). Světla jsem vysušil fénem - asi 1h každé světlo, nyní bez vlhkosti, ale nenaklápí se. Díky tomuto fóru a hodiny googlení si myslím že je to zablokovaný kanál v FRM. Napíchl jsem to na Toolset32, ale nepodařilo se mi jednotlivé kanály obnovit - s FRM70 a steuern_reset_kurzschlussabschaltung při zadání 0-63 (i varianta 0x01 - 0x3f) neustále "JOB_STATUS = ERROR_SELECTED_LIGHT" . Už nevím, prosím radu, nebo kontakt na někoho s tím má zkušenost. Jsem z Berouna, přijel bych i do Prahy, nebo jezdím na víkendy s autem do severních Čech do Děčína přes Slaný, Budyni a Litoměřice.
Možná by tomu pomohlo úplný reset FRM do defaultu, ale to neumím
Sám si s tím už neporadím, nebráním se i pomoci vzdáleně přes TeamViewer na mém notebooku, internet do garáže dostanu přes GPRS a vyrovnání na účet. PLS....
Díky, Tom
Napsal: čtv 06.11.2014 12:07
od Falcon
Viděl to už Miguel, jak jsem doporučoval po mailu?

Napsal: čtv 06.11.2014 12:22
od Miguel
Neviděl, protože jsme si psali a po zprávách se to opravdu spravit nedá. První musí být diagnostika, kontrola počítadla u daných lamp, pak ideálně proměřit kabely od FRM až k žárovce (vyloučit zlomený kabel) a klidně se může stát, že zádný reset ve FRM nepomůže a pak zbývá natáhnout kabel (by pass z jiného světla a zrušit hlídání nefunkčních světěl). Ale tady se jedná o opravu svépomocí a za co nejmenší obnos

Napsal: čtv 06.11.2014 19:32
od E91_330XD
Ahoj, díky. p. Migueli, psal jste mi email o nutnosti proměřit celé vedení a poté odblokování. Chtěl jsem ale nejprve tuto variantu odblokování, jelikož nevím co s tím předchozí majitel dělal a tak zkrat mohla být způsobena pouze nahodile třeba při nesprávné výměně žárovky. Pokud by se závada opakovala, až poté časově náročné proměření kabelů a tahání nových kabelů. Psal jsem Vám že bych přijel a odblokování zaplatil, ale nedostal jsem odpověď.
Tak jsem se do toho včera začal šťourat sám. Nedalo mi to a ještě dnes ráno jsem si zpátečky přes Tools32 v FRM odblokoval sám, sice jsem se s notebookem pral asi hodinu ale zpátečky svítí .
p. Miguel má pravdu s tím co píše, že hledám "nedrahou" opravu. Ale kdybych se mi chtělo vyhazovat, tak jedu do autorizáku kde mi FRM vymění za 7tis, za výměnu a nakódování další dvojčičku a k tomu oba moduly pod světlem k naklápění a jsem v tom za 20, fakt ne, díky.
panu Falconovi moc děkuji.
Napsal: čtv 13.11.2014 22:59
od mr_nitroz
Jestli ti do svetla natekla voda, muzes mit spatnou jednotku nataceni svetel uvnitr. Jde to nataceni vypnout smazanim $524 z vybavy a nakododovanim frm modulu. Popisuju nataceni do strany.
Napsal: stř 19.11.2014 12:08
od Falcon
Jemu ale po myčce nešlo naklápění, jak píše nahoře. Natáčení do stran nemá a ani se o něm nezmiňoval

Napsal: sob 22.11.2014 07:50
od E91_330XD
Ahoj, všem děkuji, auto je v kupě. Jak jsem psal tak pro obnovení zpátečkových světel jsem smazal zablokovaný modul v FRM a fungují už 14dní. Pro naklápění jsem rozebral obě jednotky které jsou pod světlem - SMCII a dle vzhledu bylo už zřejmé že elektronika byla vytopená. Objednal jsem použité L i P SMCII 6941634 za 1600,- Kč kus, přišly mi teda novější 7189312, ale naklápění funguje. Jelikož jsem zachoval L i P, nemusel jsem jednotky kódovat, smazel jsem paměť závad a hotovo. Kdyby někdo měl podobný problém, ať se ozve, poradím email: tomseznam

seznam . cz . Ahojky
Napsal: pát 10.04.2015 05:48
od czNEWMANcz
Ahoj, obnovím téma, jak je to s FRM modulem? Kdy dochází k jeho zablokování? Řeším teď vyměnu žárovek za LED a samozřejmě to po nastartování vyhazuje chybu žárovky, ale světla jako taková v pohodě svítí. Můžu to ignorovat nebo za nějakou dobu dojde k zablokování FRM? Dá se to případně obejít vypnutím kontroly prasklé žárovky?
Můžu tam k těm LED dát i zátěžový odpor, ale to bych volil až jako krajní řešení - nechce se mi do auta cpát něco, co tam bude brutálně topit...
Napsal: pát 10.04.2015 09:39
od Miguel
U LED je ideální obejít kontrolu žárovky.
Napsal: pát 10.04.2015 12:21
od czNEWMANcz
Super, takže tím pádem s tím FRM modul nebude mít problém? Udělají to např v Inveltu nebo umí někdo z Prahy?

Napsal: pát 10.04.2015 12:29
od Miguel
V Inveltu tydle věci vůbec nedělaj, klidně ti to udělám

Napsal: pát 10.04.2015 20:22
od czNEWMANcz
Miguel: máš SZ
