Stránka 1 z 2
Napsal: pát 03.10.2014 23:12
od Tweety_1
Nasel jsem v 320d e46 za pravym kloboukem webasto. Zajima me, jak moznam rozdil mezi nez. topenim a pouze prihrevem. Muze mi nekdo z google vytahnout foto a popsat strucne jak to ma fungovat ci funguje ? Diky
Napsal: sob 04.10.2014 11:29
od Jamall
Je to přesně tak jak jsi popsal. Jedno je nezávislé, druhé aktivní. Rozdíl mezi nimi je pouze ve vodní pumpě která pohání vodu. V případě aktivního topení, topení postrádá vlastní vodní čerpadlo, páč je voda v chladícím systému poháněna vodním čerpadlem motoru. Tedy funguje pouze když běží motor.
Zatím co nezávislé topení má vlastní čerpadlo a umí přečerpávat vodu bez nutnosti nastartovaného motoru. + Nezávislé topení má možnost ovládání (kdy sepne atd.)
Mezi nezávislým a aktivním se ještě může vyskytnout rozdíl v podávání paliva. Při aktivním zapojení, topení postrádá vlastní palivové čerpadlo. Topení je zapojené za palivovou lištou a využívá palivo které se vrací zpátky do nádrže. Nezávislé topení, má vlastní čerpadélko které nepotřebuje opět chod palivové pumpy
takto to má vypadat kompletní. Na fotce jsem označil vodní pumpu
http://sidgwick.rajce.idnes.cz/Topeni#serpadlem.jpg
tady je topení bez vodní pumpy
http://sidgwick.rajce.idnes.cz/Topeni#bezerpadla.jpg
a tady je starší typ topení s vodní pumpou
http://sidgwick.rajce.idnes.cz/Topeni#startyp.jpg
U tvého auta to bude na 99,9% aktivní. Slouží v zimním období k rychlejšímu dodání tepla do interéru auta. Aktivní topení lze předělat na nezávislé, ale je to dražší než koupit rovnou starší nezávislé topení. Protože vodní pumpa je srdce samotného topení, je to právě věc která odchází asi nejčastěji a stoji víc než starší funkční nezávislé topení. Navíc nejdražší díl z celého topení
takže aktivnímu schází budík na ovládání topení, vodní a palivová pumpa. Jinak je totožné s nezávyslím
Napsal: sob 04.10.2014 18:51
od Tweety_1
Tak ja v tom mam nezavisly vcetne vlastni pumpy. To co mas v prvnim odkazu
Napsal: sob 04.10.2014 19:50
od Jamall
to je dobře. V tom případě musíš mít někde možnost aktivace...nastavení doby kdy si přeješ, aby seplo. Pokud máš display tak někde v menu. Pokud nemáš display hledej budíček jako na té fotce...vedou k němu 4žíly. Pokud budíček nenajdeš, tak je ovládání pod funkcí "TIME" přes BC
Napsal: ned 05.10.2014 00:14
od Full
Jamall píše:to je dobře. V tom případě musíš mít někde možnost aktivace...nastavení doby kdy si přeješ, aby seplo. Pokud máš display tak někde v menu. Pokud nemáš display hledej budíček jako na té fotce...vedou k němu 4žíly. Pokud budíček nenajdeš, tak je ovládání pod funkcí "TIME" přes BC
Pleteš mu hlavu jde vidět jak tomu rozumíš....
V BMW E46 320d se montovalo pouze jedno jediné topení a to jako příhřev a i tento příhřev má pomocné čerpado!!!
toto webasto se liší hlavně řídicí jednotkou!!!
buď je to Thermo Top C nebo Z
nedoporučuju to předělávat na nezávislé protože to skoro nic neřeší jednak bys musel vyblokovat ventil který uzavírá okruh vody a ovládá teplotu topení v autě a jiné věci co jsou u E46 potřeba.
Napsal: ned 05.10.2014 02:02
od Jamall
To je to nejsnadnější co umí každý. "Nevím kdo jsi, co umíš, nestrkej do toho nos!" Nic neprozradím, "zaplat!". Jdu se z toho prospat, než vymontuji el. ovládané ona, posilovač řízení a jiné věci přinášející komfort. Protože těch 10žil a 4hadice jsou brutálně velká věda a skoro nic to neřeší
5 příspěvků z toho 4x prodejní inzerát. Jed k němu domů, on se ty zadarmo bude věnovat z čisté lásky k BMW. To vlastně asi chtěl napsat jako další příspěvek, tak sorry

Napsal: ned 05.10.2014 08:32
od Tweety_1
Ja jsem vdecny za prvotni vysvetleni. Vcera jsen byl, kvuli jine veci, u meho autoelektrikare. Tento i montuje nezavisla topeni do vsech typu vozidel. Sdelil mi, ze se i pres to, ze topeni ma svou pumpu, jedna pouze o predehrev. Avsak jedna se pry o typ, ktery lze velmi snadno predelat na plnohodnotne nezavisle topeni. Tudiz to jeste pred zimou budeme resit abych mohl rano lezt do ohrate e46

Napsal: ned 05.10.2014 08:40
od Vlasta
Proto je u nezávislýho topení čtyřcestnej ventil, kterej u příhřevu není
Napsal: ned 05.10.2014 10:38
od Jamall
Hele nemusí být. Třeba moje bývalá e36 měla nezávislé topení s kterým sjela z výrobní linky a tam to bylo řešené, napájením relátka topení. A jedna žíla jako signál vedla do pinu na panel topení. Pokaždé když panel dostal na ten pin signál, tak se box automaticky probudil a nastavil na teplo a okna...takže topní se staralo o ventily samo a byli tam obyčejné pro dvou zonu
Napsal: ned 05.10.2014 13:24
od Vlasta
Řeč je o E46, tak píšu, jak je to tam
Napsal: ned 05.10.2014 15:37
od Jamall
Jasné. Já píšu obecně. Jako že jiná auta ani ventil topení nemají. Prostě mechanická klapka za chladičem v boxu a tím to hasne
Napsal: čtv 16.10.2014 22:55
od Tweety_1
Trochu se k tématu vrátím, nějak mi to před zimou nedá spát
Takže topení mám konkrétně Webasto Thermo Top Z/C -D. Budík na ovládání jsem nikde nenašel a BC nemám. Co teď ? Koukal jsem že to na E46 klubu řešil JaraX s Allem. Trošičku nechápu důvod, proč někdo dal do auta můj typ nezávislého topení bez možnosti ovládání v případě, že existuje klasický příhřev ? Jinak řečeno, není si tu někdo vědom, co pořešit, dokoupit, diag. odemknout aby to moje topení fungovalo zcela nezávisle na provozu auta ? Přiznám se že ty sprosťárny typu SH-Ein, K-Bus a podobně mě pouze trochu urážej ale jinak jim vůbec nerozumim

Napsal: čtv 16.10.2014 23:07
od Tweety_1
Teď jsem ještě našel toto. Nelenil jsem a šel se podívat do auta. PIN č. 2 na konektoru webasta mám osazen. Má tento poznatek nějaký smysl ?
Holly píše:Nemáš pravdu, do prvních 320d se dávalo bez příplatku místo elektronického příhřevu - Auxiliary heater. Datum přechodu na elektický příhřev jsem bohužel nikde nevyčetl. Do 09/1998 se webasto dávalo bez K-Bus komunikace a pouze do nafťáků, od 09/1998 s K-BUS komunikací, nafta i benzín (lze poznat na 6 pinovém konektoru na webastu, je-li osazen pin č. 2, je webasto s K-BUS komunikací).
Funguje v podstatě tak jak popisuje BanditaX, od teploty tuším +5°C se automaticky aktivuje startovací sekvence (jiná u benzínu a dieselu) a webasto udržuje teplotu motoru.
Ohřev - benzín
Po dosažení teploty chladicí kapaliny cca 72°C se jednotka přepne do energeticky úsporného režimu s částečným zatížením. Pokud teplota sama stoupá k cca 76°C, dojde k operační pauze. K operační pauze dochází i v případě, že doba sepnutí Webasta dosáhla cca 76min. Během pauzy je stále aktivní cirkulační pumpa. Když dojde k poklesu teploty chladicí kapaliny na cca 71°C, Webasto opět sepne v režimu částečného zatížení. Pokud během tohoto režimu dojde k ochlazení kapaliny na cca 56°C, Webasto se opět zapne v režimu plného zatížení.
Ohřev - diesel
Stejná funkce jako u benzínu s jedinou výjimkou. Pokud teplota chladicí kapaliny během operační pauzy neklesne na teplotu 71°C do 900 sekund, sepne Webasto v dalším ohřívacím cyklu rovnou na plný výkon.
Auxiliary heater (příhřev) je řízen výhradně přes IHKA - telegram Auxiliary Heater ON a OFF, u nonK-BUS verze je tam ještě převodník digitálního signálu na analogový (přivede se +12V na nějaký pin webasta, nepamatuji si který - takto lze samodomo výrobkem zajistit dálkový start ohřevu motoru)
Obě varianty (s i bez komunikace po sběrnici) lze předělat na nezávislé topení. U analogově řízeného webasta je to trošku drbačka kvůli napojení na klimapanel z důvodu nastavení ofuků a teploty + samozřejmě dálkové ovládání. U K-BUS verze stačí, pokud již klimapanel tuto funkci umí, aktivovat funkci Independent park heating a dokoupit dálkové ovládání pro spuštění (v případě barevného monitoru není nutné, lze použít časování).
V případě spouštění webasta přes Telestart jde signál z telestartu přímo do IHKA, pokud se webasto časuje přes palubní počítač/monitor, vysílá požadavek Inependent park heating ON/OFF jednotka IKE do IHKA a ta následně (Auxiliary heater ON/OFF) do ŘJ webasta.
Toť asi tak vše ze základních informací.
Napsal: pát 17.10.2014 08:57
od Holly
Má smysl, máš webasto s K-bus komunikací (jaký máš rok výroby?). Takže potřebuješ v jednotce IHKA aktivovat funkci Independent park heating. Až to budeš mít, stačí vyřešit ovládání-spouštění. Na to je více možností, sehnat něco na analog je docela náročné.
Buď koupíš originál s DO a necháš to zapojit toho tvého mekánika (tedy nějaký ovladač telestart od webasta, např
toto).
Nebo seženeš normální hodiny (viz
zde ).
Nebo si něco zbastlíš sám, případně napiš uživateli all, který má GSM ovládání s aplikací pro google phony. Podobné GSM ovládání prodávají i
tady.
Napsal: pát 17.10.2014 09:24
od Tweety_1
Ty jsi zlatej

Diky za radu. Ten ovladac se pak stejne asi musi nejak parovat nebo to je jen o nejake autentizaci ?
Napsal: pát 17.10.2014 10:03
od Holly
Hovoříš-li o tom prvním odkazu, tak na obrázcích je vidět, že tam je anténa, jednotka (alias přijímač/vysílač), propojovací kabeláž a ovladač. Po namontování toho všeho do auta a naprogramování IHKA jednotky musíš ten ovladač nějak spárovat, ale to už je popsáno v návodu k té sadě.

Napsal: pát 17.10.2014 11:58
od Tweety_1
Diky moc
Napsal: stř 22.10.2014 17:33
od Tweety_1
Tak dalsi dotaz na webasto

neustale bezi asi dmychadlo. Pri napichnuti Inpou pise chyba "verbrennungsluftgeblease" :-/
Napsal: čtv 23.10.2014 08:32
od Holly
Neustále běží, nebo spíš neběží? vytáhni příslušný konektor a napoj ho na 12V proti zemi, uvidíš, zda je ok nebo ne. Pokud běží, je chyba v řídicí jednotce. Lze odeslat na diagnostiku all-ovi nebo stáhnout diagnostický sw od webasta a avyzkoušet test akčních členů případně vymazat chybu webasta...
Napsal: čtv 23.10.2014 13:03
od Tweety_1
Chybu jsem smazal. Ale naskoci tam vzdy ihned znova. To dmychadlo prave bezi neustale. Ihned po pripojeni konektoru zacne bzucet