Napsal: úte 29.07.2014 20:42
Čau borci,
mám takovej menší problém a potřeboval bych poradit z vašich zkušeností...
e90 318i mi špatně řadí 1. a 2. rychlostní stupeň (samotný proces řazení je v pořádku, ale řadící páka pro zařazení těchto rychlostí nesmí být úplně vlevo, ale kousek zpět od levé krajní pozice) a na úkor toho byl strašně malý krok na zpátečku... objednal jsem tedy nové čepy a pružiny (viz odkaz: http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... ift_parts/)
teď mám vyndanou převodovku, vyndal jsem víčka a pružiny a zjistil jsem, že byly v převodovce přesně naopak, jako je na tom odkazu. Delší čep s delší pružinou nahoře, a kratší zase dole... když je tam dám stejně, problém zůstává (nemontoval jsem převodovku zpět, ale zkouším řadit přímo na ní), lze pěkně řadit 3, 4, 5 i 6, ...1 a 2 musím hledat a zpátečka potřebuje dost síly... když je otočím, tak aby to odpovídalo tomu nákresu i popisu (čep zpátečky, čep 5/6), tak to vypadá že zpátečka, 1/2 3/4 jsou v pořádku, ale 5/6 jde trošku víc ztuha... teď kozo raď... nechat pružiny, jak byly v převodovce původně (nejsem první majitel, je možné, že se v tom už někdo vrtal), nebo vycházet z nákresu ... že by to byl jin typ převodovky se mi zdá málo pravděpodobné, aby to fungovalo opačně...
popřípadě může se něco stát, když bych čepy prohodil třeba opačně, než mají ve skutečnosti být?
Logická úvaha mi říká, že na zpátečku by měla být delší pružina, ale na druhou stranu ta kratší pružina je zase tužší, což by mělo dělat větší odpor při řazení zpátečky, tak nevím...
díky za všechny odborné rady a názory
mám takovej menší problém a potřeboval bych poradit z vašich zkušeností...
e90 318i mi špatně řadí 1. a 2. rychlostní stupeň (samotný proces řazení je v pořádku, ale řadící páka pro zařazení těchto rychlostí nesmí být úplně vlevo, ale kousek zpět od levé krajní pozice) a na úkor toho byl strašně malý krok na zpátečku... objednal jsem tedy nové čepy a pružiny (viz odkaz: http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... ift_parts/)
teď mám vyndanou převodovku, vyndal jsem víčka a pružiny a zjistil jsem, že byly v převodovce přesně naopak, jako je na tom odkazu. Delší čep s delší pružinou nahoře, a kratší zase dole... když je tam dám stejně, problém zůstává (nemontoval jsem převodovku zpět, ale zkouším řadit přímo na ní), lze pěkně řadit 3, 4, 5 i 6, ...1 a 2 musím hledat a zpátečka potřebuje dost síly... když je otočím, tak aby to odpovídalo tomu nákresu i popisu (čep zpátečky, čep 5/6), tak to vypadá že zpátečka, 1/2 3/4 jsou v pořádku, ale 5/6 jde trošku víc ztuha... teď kozo raď... nechat pružiny, jak byly v převodovce původně (nejsem první majitel, je možné, že se v tom už někdo vrtal), nebo vycházet z nákresu ... že by to byl jin typ převodovky se mi zdá málo pravděpodobné, aby to fungovalo opačně...
popřípadě může se něco stát, když bych čepy prohodil třeba opačně, než mají ve skutečnosti být?
Logická úvaha mi říká, že na zpátečku by měla být delší pružina, ale na druhou stranu ta kratší pružina je zase tužší, což by mělo dělat větší odpor při řazení zpátečky, tak nevím...
díky za všechny odborné rady a názory