Stránka 1 z 1
Napsal: úte 27.05.2014 19:47
od Vojta87
Ahoj chlapi, dnes jsem stál s rodinkou na semaforu u nás na vesnici, po ostřejším rozjezdu se zhruba v 90 ozvala taková tlumená rána, auto přestalo táhnout a začalo pískat. dojel jsem s tím cca 1km k baráku, auto jelo, řadilo, ale zátah katastrofa, žádného kouře z motoru ani výfuku jsem si nevšiml, ani předtím. U baráku jsem natočil zvuk motoru venku i vevnitř. Poradíte?? Turbo??
Díky za radu. Chci se připravit na návštěvu servisu, aby to se mnou nešlehlo.
PŘIKLÁDÁM ODKAZ NA VIDEO:
http://ulozto.cz/xNb3eSwJ/img-1094-mov
Napsal: úte 27.05.2014 20:37
od vita11
podle symptomů bych to hádal na to turbo
Napsal: úte 27.05.2014 20:47
od Vojta87
Děkuju za potvrzení.. Nejsem zrovna člověk, který by motorům rozuměl, ale myslel jsem si to.. Poradíte, kde koupit rychle repasované turbo?
Napsal: stř 28.05.2014 02:26
od MiM
Kontroloval jsi všechny vzduchový trubky za turbem, občas prdnou nebo jen ulítne ve spoji? Stalo se mi to, tlak vzduchu jde do háje a je slyšet pískání turba.
Napsal: stř 28.05.2014 07:51
od deejaywolf
Taky se mi to stalo minulý rok. Auto vůbec netáhlo a kvílelo jako nějaký duch:) Turbo šlo na repas. I když možná je lepší rovnou koupit nové.
Každopádně by to mohly být i ty hadice za turbem...
Napsal: stř 28.05.2014 09:37
od Vojta87
Děkuju za odpovědi, dnes jsem popojel 800m do servisu a po cestě pískání přestalo - začalo takové chrastění.. Myslím že je jasno. Objednal jsem repasované turbo, vyměněný komplet vnitřek, lepší je určitě nové, ale to je momentálně dost drahé, v poměru k autu. Snad bude sloužit. V servisu jsem kromě turba nadiktoval i výměnu oleje a filtrů...
Napsal: stř 28.05.2014 11:05
od vita11
nevím jestli je to případ i konkrétně tvojého motoru, ale dost se tady řešilo, že repasované turba na 320d mají často zrepasovaný jenom hardware ale řídící elektronika na to není zaškolená a ono to potom moc nejde ... přístroj na to zaškolení má snad jenom někdo na Slovensku..
a snad to nebude případ tvého servisu, ale když mě na jednom autě kdysi měnili turbo, tak nevyčistili intercooler a po pár set km bylo repete s turbem ... zůstal v něm nějaký úlomek, který pak proletěl tím novým turbem (např. koncern předepisuje při výměně turba i výměnu itercooleru..) takže na to taky dát pozor..
Napsal: pát 30.05.2014 08:43
od MiM
Chladič vzduchu je až za turbem, takže turbo z něho nemůže nic nasát ! Problém bývá, že z havarovaného turba se dostane do chladiče mraky oleje a celé se to zasere, ucpe a nechladí. Turbo pak tlačí do ucpanýho chladiče a to mu nedělá dobře. Chladič je tedy dobré vyndat a pořádně vyčistit.
Napsal: pát 30.05.2014 22:17
od vita11
tak teď mě řekni, co tomu turbu urvalo lopatku
K tomu, aby se v mezichladiči nahromadil olej nemusí ani turbo lehnout, stáčí aby propouštělo olej. To tomu pak člověk jednoho dne šlápne, motor si sosne oleje a je vymalováno

Napsal: pát 30.05.2014 22:49
od JaraX
to sou ty nafty, je s tím víc problému než užitku,
intercooler určtiě aspon vyčistit nebo vyměnit.
Napsal: sob 31.05.2014 15:09
od Tompo
Pár turbín už jsem měnil a vždy jsem myl komplet sací trakt vč. intercooleru, olejová vana ven, vyčistit stejně tak sací koš. Samozřejmě nový vzduchový filtr a olej s filtrem...