Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 08.05.2014 11:57
od martinky
Ahoj,
chystám se na přezutí a potřebuju pořídit nové letní pneu. Zvažuju, jestli má smysl jít do runflat (mám BMW 325xi s jejich podporou) nebo zvolit obyčejné.
Koukal jsem hlavně na:
Dunlop SP Sport Blue Response (obyčejná)
- index přilnavosti na mokré vozovce: A
- index spotřeby: B
Pirelli P7 RunFlat XL * (runflat)
- index přilnavosti na mokré vozovce: B
- index spotřeby: E
Trochu mě děsí ty rozdíly v indexech, ale otázkou je, jak zásadní ten rozdíl vlastně je...?
Co myslíte vy?
Díky.
Napsal: čtv 08.05.2014 12:22
od pavproch
záleží na tom, co od těch gum očekáváš ...
RFT má nespornou výhodu v dojezdu v píchlou gumou (jezdil sem dva roky, jednou sem s prázdným zadním kolem dojížděl dobrýh 60km )pravda ne víc než 60kmph) a ta guma to přežila, dala sa zalepit /i když sa to nesmí) a odjezdil sme na ní dalších několik mnoho tisíc km...
nonRFT = dojezdová sada nebo rezerva v kufru (fčíl už letní 18" jezdím v nonRFT a vozím s sebou akorát dva Slime spreje - ostré nasazení zatím nebylo, bohudík)
jsou to balony 16" nebo nízkoprofily 17" a více?
s 16" zkušenost nemám
17" až 19" RFT (zkušenost mám) = kostitřas (17" akceptovatelný, 19" pekelný)
18" nonRFT je pohodlnější než 17" RFT
19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče
na indexy sa vyser, kupuj podle teho, co sceš:
výborné jízdní vlastnosti = malý proběh
chujové jízdní vlastnosti = dlouhá životnost
a když ti bude někdo tvrdit opak, tak lže.
Já preferruju jednozančně jízdní vlastnosti (bridže potenza RE050A, P-zero bez přívlastků) a měním zadní nejpozději po 18tis km... a nevadí mi to...
Napsal: čtv 08.05.2014 12:36
od martinky
pavproch píše:záleží na tom, co od těch gum očekáváš ...
Moc díky za info a shrnutí. Je to 16"... Celkově mi z toho tedy vychází, že nonRFT bude zřejmě lepší volba, jen si budu muset pořídit sadu na opravu, resp. nějaký ten sprej...
Napsal: čtv 08.05.2014 12:40
od matiz
Za mne rozhodne zadne runflaty... Mnohem vetsi pohoda pri jizde. Pripadne si priplatit za asistencni sluzby k povinnemu ruceni.
Napsal: čtv 08.05.2014 12:41
od martinky
matiz píše:Za mne rozhodne zadne runflaty... Mnohem vetsi pohoda pri jizde. Pripadne si priplatit za asistencni sluzby k povinnemu ruceni.
OK, díky. Půjdu tedy do těch Dunlop SP Sport Blue Response...
Napsal: čtv 08.05.2014 12:56
od pavproch
jo ešče dodatek: zimu jezdím na 17" RFT, bo se mi nesce v zimě sa drbať s opravou někde na cestě (zmrzlé pracky a tak) a taky tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
Napsal: čtv 08.05.2014 12:59
od martinky
pavproch píše:jo ešče dodatek: zimu jezdím na 17" RFT, bo se mi nesce v zimě sa drbať s opravou někde na cestě (zmrzlé pracky a tak) a taky tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
Dobrý tip, díky. Zatím mám zimní v pohodě, ještě tak dvě sezóny snad vydrží, ale pak to povedu v patrnosti.
Napsal: čtv 08.05.2014 13:23
od Francis
No nevím, podle indexu spotřeby se neřídím. Kolik je rozdíl? 1 dcl/100km? Směrodatnější je pro mě UTQG = treadwear + traction + (temperature). Smůla je, že dnes se u nových pneu UTQG obtížně dohledává, přitom treadwear má větší vypovídací schopnost o životnosti/měkkosti směsi.
Napsal: čtv 08.05.2014 15:10
od vita11
pavproch píše:tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
u 17" to asi ten případ nebude, ale u 19" umí RFT na té správné díře rozkřápnout disk
Napsal: čtv 08.05.2014 15:44
od pavproch
jj, UTOQ neboli treadwear... na ten sem zapoměl...
je to sice poměrná veličina (udává tvrdost směsi v % s etalonem dané značky, čili stejné číslo treadwear se u pneu dvou různých značek múže vlastnostmi, a to tak že dost...
obecně sem ale vypozoroval, že treadwear 140 by bridgestone má výrazně lepší jízdní vlastnosti (na suchém!) než treadwear 220 by Pirelli.... bodejď nby ne, že.... škoda, že běžný spotřebák Pirelli nedělá s nižším číslem...
bridže (tread140) mi vydržely 15-17tis km (zadní š. 255mm), a cca 30-35 tsi (přední š. 225mm), Pirelky mi vydrží (díky vyššímu číslu - tread 220) do 20tis km (zadní)
z hlediska jízdních vlatsností jsou katastrofální čísla jako 420 apod....
Napsal: čtv 08.05.2014 19:15
od Huska
osobně můžu porovnat změnu .. koupil jsem auto na RFT a po přezutí na obyčejné mi runflaty na auto nesmí. Kromě toho dojezdu jsou ve všech parametrech horší (i cenově).
Napsal: čtv 08.05.2014 19:33
od pavproch
vita11 píše:pavproch píše:tužší bočnice RFT je na zimních výtlucích imho výhodou
u 17" to asi ten případ nebude, ale u 19" umí RFT na té správné díře rozkřápnout disk
mně naopak letos v zimě 17" RFT zřejmě zachránila disk - guma na odpis, ale disk v podstatě netknutý.... zato celá náprava pohnutá, tlumič v prdeli, těhlice zřejmě taky..... taková to byla šupa...
Napsal: čtv 08.05.2014 22:02
od xyron
pavproch píše:
19" non RFT je srovnatelný s 17" RFT co s epohodlí týče
..
zásadně nesouhlasím, non-RFT v 19 je stále o dost pohodlnější než RFT 17 ... ...
Napsal: pát 09.05.2014 16:11
od ROBi
Za sebe rozhodne NErunflaty. Krom dojezdi v nich vidim same nevyhody.