Stránka 1 z 1
Napsal: pon 05.05.2014 14:44
od Koldus
Zdravim

Tak jsem se setkal že auto nemělo visco, ale že to foukala vrtule od pro klimu zepředu. A pak jako druhou variantu že měl sice visco, ale pro show na místě si ručně spínal větrák pro klimu.
Máte s tim zkušenost ? Uchladí to něco ?
Kamarád má na compactu orig el. saharu. prej snad poslední model. Má to i R6 ?
Díky
Napsal: pon 05.05.2014 14:45
od surfis
R6 co vím to nikdy neměla. Poslední modely E36 R4 s klimou to tak měli.
Napsal: pon 05.05.2014 19:14
od MattyX
u R6 stačí vyměnit čidlo s nižší spínací teplotou - právě pro R4 compacta

Viscu můžeš demontovat a bude ti to automaticky chladit klimavrtule

Napsal: pon 05.05.2014 20:37
od Koldus
to čidlo z boku na chladiči ?
Napsal: pon 05.05.2014 20:43
od MattyX
Ano, to je to co spína klimavrtuli, v případě, kdyby došlo k přehřátí. Má teplotu spínání 90 ve studeným rohu chladiče...
Napsal: pon 05.05.2014 21:29
od Kani
Jde o tohle 61311378073 ?
Napsal: úte 06.05.2014 06:30
od Koldus
musi to být z toho compacta ?
Napsal: úte 06.05.2014 13:45
od Hanz
pri vysokych teplotach a zatizeni origo e36 el. sahara R6 motor neuchladi, tak pouzivat s rozumem... pri beznem pouziti v CR v poho...
Napsal: úte 06.05.2014 21:25
od MattyX
kamarád to takto má na E36 už třetí sezonu s nižším čidlem a dle budíku se mu nic nehřeje... okruh, palba na okresce, město atd.
Čidlo je z compakta proto, protože compakt má nižší teplotu spínání

nevím o jiné variantě která by měla podobnou teplotu spínání okolo 80 stupňů

Napsal: stř 07.05.2014 06:30
od Koldus
Nevíš od jakého roku ty compakty maj to el chlazeni ?
Napsal: stř 07.05.2014 06:48
od johnyfly1
compacty maju el chladenie pokial maju klimu, ked su bez klimy maju len visco...
a k tomu zobrazovaniu na budikoch..pokial mate teplotu presne v polovici neznamena to ze teplota je stale rovnaka, je tam nejaky usek od-do kde sa teplota zobrazi presne v strede, potom staci maly narast a teplota ide do cerveneho, je to koli tomu aby to nerozptylovalo vodica ze rucicka furt lieta hore dole...cez nsc expert sa daju tusim nadstavit dve krivky tejto teploty no neskusal som to

Napsal: stř 07.05.2014 08:19
od Hanz
jj, ukazatel na palubce je tusim od 75 do 110 porad svisle, takze bych se tim moc neridil...
jak pisu, u R4 to problem nebude, chladic a motor prostor jsou vic nez dostatecny, ale u R6 ma uz el. vrtule maly prutok v m3... kdyz je navic zaneseny chladice, plus 30, pojizdeni v zacpe do kopce...
Napsal: stř 07.05.2014 11:24
od Ondra23
Stejně nevim proč tu viscu rušit. Funguje to a uplně bez problému mi to uchladí i parnym létě. Rušit neco co funguje mi příde jak logika českýho státu.
Jestli někdo chce ušetřit tim že mu stará nefunguje tak jí dá pryč a prdne tam čidlo za pár korun tak tim to možná vyřeší ale neřek bych že je to uplně ono. Dneska už stojí ta visco spojka kulový ne jako dřív kdy stávala tisíce.
Napsal: stř 07.05.2014 12:44
od MattyX
Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní

Potom se rozhodnu jestli to předělám

Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
Napsal: stř 07.05.2014 13:23
od surfis
Koldus píše:Nevíš od jakého roku ty compakty maj to el chlazeni ?
Nebylo to jen u compakta. U všech R4 s klimou po 3/97
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-T ... /radiator/
Napsal: stř 07.05.2014 13:32
od Ondra23
MattyX píše:Princip je v tom, že pokud je sepnutá natvrdo a má otáčky s pumpou tak v tu chvíli máš na řemenicích odpor, protože roztáčíš vrtuli. Někdo říká že to dělá cca 5ps někdo, že víc a někdo říká, že to je uplně jedno... Až se dostanu zase na brzdu někdy tak si vezmu 32 klíč a nechám si to odbrzdit s visco a bez ní

Potom se rozhodnu jestli to předělám

Francis mě, ale nahlodal s myšlenkou, že čidlo pro sepnutí vrtule by nemělo být v chladiči, ale ideálně na vstupu do chladiče, jelikož čidlo je umístěný v chladným rohu chladiče, kterej se zahřeje až už při lehkým přehřátí (cca 105-110? uvnitř motoru). Přesnost teploty je druhá věc... polovina aut ma zarostlej chladič a výměník, takže v tom případě se pohybujou přes 100 pokud čidlo pro budík ma tento rozsah...
Tak něco málo si to asi veme ale zase tak hrozný si myslim že to neni na 2.8 sem teda žádnej rozdíl nezaznamenal ale třeba když se to roztočí na nějaký 1.8 tak už by tam nějaká ztráta mohla bejt znát. S tim meřeni na brzdě by mě to taky zajímalo kdyby to byli nějaký fakt závratný čísla tak bych asi změnil názor.
Napsal: stř 07.05.2014 13:43
od Koldus
Já to řešim protože jsem člověk co má rád jistotu. A když už s klimou nejezdim tam proč by mi ta vrtule nemohla pomahat chladit ?:)
Napsal: stř 07.05.2014 18:52
od johnyfly1
ja som menil na compacte visco na elektriku a ziadny rozdiel

akurat to paradne huci ked bezi elektrika na 2hy stupen

Napsal: stř 07.05.2014 19:02
od Hanz
Jen doplním, že funkční viscospojka je ta s plochým bimetalem od Behr/Hella a stojí pořád 2,5-4,5tis podle toho, kde ji koupíš...
Ty levný se spirálou nefungují jak mají, imho vyhozený peníze nebo pro velmi nenáročného uživatele a na zimu demontovat...
Napsal: stř 07.05.2014 19:38
od Ondra23
Jo dá se koupit hella něco kolem 2500,- plus třeba ještě nějaká sleva když to breš přes nějakej servis tak se dostaneš lehce pod dva tisíce což si nemyslim že je taková raketa za součástku která bude nějakej pátek bezproblémově sloužit.