Stránka 1 z 4
Napsal: ned 27.04.2014 23:13
od zcom001
Ahoj,
přemýšlím o nákupu E90 nebo E91 a chtěl bych zkušenější poprosit o rady a tipy, na co si dát při koupi pozor. Jaké auto hledám se pokusím popsat níže:
– 325i, rok výroby 2005 až 2007
– E90 nebo E91
– Manuální převodovka
– iDrive
– Cena 220 tis. Kč až 270 tis. Kč (cca 8 tis. EUR až 10 tis. EUR)
– Najeto 120 tis. km až 170 tis. km
Myslíte si, že je reálné sehnat slušné auto s těmito parametry, do kterého nebudu muset nasypat raketu na opravách? Co prosím u tohoto motoru, roku, nájezdu vidíte jako největší riziko? Má cenu něco takového vozit z Německa nebo je lepší se dívat v rámci ČR?
Předem díky moc všem za názory, rady a tipy,
M.
P.S. – tyto parádní články mám samozřejmě prostudovány...
http://centurion.blog.auto.cz/2012/08/t ... bmw-3-e9x/
http://centurion.blog.auto.cz/2012/09/bmw-325i-e90/
Napsal: pon 28.04.2014 08:14
od Malwin
Hlavně pozor na motor.... bohuzel motor trpi na spatne zachazeni predchoziho majitele. Doporucuji rict si o delsi testovaci jizdu....auto nechat zahrat a pak ho radne protahnout...nejlepe najezd 50km....kontroluj vyfuk zda neni cerne okoureny i po jizde...pokud ano auto pravdepodobne zere olej...trpi to na gufera atd...
Napsal: pon 28.04.2014 09:55
od ROBi
V inzerci mas 330i e91 od mattika a je pekne vybavena a odpovida tvoji cenove predstave. Jen nepocitej, ze za tyhle penize (spodni cenova hladina) bude takovy najezd, to by bylo celkem funny.
Napsal: pon 28.04.2014 11:02
od zcom001
Hlavně pozor na motor.... bohuzel motor trpi na spatne zachazeni predchoziho majitele. Doporucuji rict si o delsi testovaci jizdu....auto nechat zahrat a pak ho radne protahnout...nejlepe najezd 50km....kontroluj vyfuk zda neni cerne okoureny i po jizde...pokud ano auto pravdepodobne zere olej...trpi to na gufera atd...
Díky za tipy, na výfuk budu dávat pozor...
V inzerci mas 330i e91 od mattika a je pekne vybavena a odpovida tvoji cenove predstave. Jen nepocitej, ze za tyhle penize (spodni cenova hladina) bude takovy najezd, to by bylo celkem funny.
Díky, na inzerát se podívám. O nájezd mi v podstatě nějak zásadně nejde, předpokládám, že i auto s 200+ tis. km může být v dobrém stavu...
Napsal: pon 28.04.2014 11:18
od matik
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=136007
Najeto 229 000km do 225 000km plně a pravidelně servisované, podvozek pevný bez jakýchkoliv vůlí
Kosmetika přední levý rožek nárazníku lehce odřený o obrubník, zadní nárazník na pravé straně lehký vryp od parkování, vše je vidět a foto a je to zanedbatelná kosmetika, lakovat jsem to nechtěl z důvodu zachování originálního laku

Napsal: pon 28.04.2014 12:35
od zcom001
Vypadá opravdu pěkně, jen těch 190 kW mi přijde už jako opravdu dost...jsem nějak vnitřně smířený s tou 325i a 160 kW...

Předpokládám správně, že nějaký zásadní rozdíl ve spolehlivosti a spotřebě mezi 325i a 330i není?
Jinak kosmetické věci neřeším, jeden "krásně vypadající vrak" jsem už bohužel měl – po půl roce jsem v něm byl za 50 tis. Kč (4 vstřikovače + čerpadlo) ani jsem nevěděl jak...
Napsal: pon 28.04.2014 15:33
od xyron
330i tě určitě nezklame... tady už je asi jedno jestli 325i nebo 330i ... hlavně aby to nebylo zhuntovaný, pak by to byl problem u jakékoliv motorizace...
Napsal: pon 28.04.2014 18:17
od zcom001
jj, to každopádně. Někde jsem četl, že je lepší brát roky výroby 2005 až 2007, protože po roce 2008 údajně motory už nejsou tak spolehlivé. Byl to nějaký ojedinělý "výkřik do tmy" nebo to spíš opravdu s tou spolehlivostí tak je?
Napsal: pon 28.04.2014 19:11
od BudVlad
zcom001 píše:jj, to každopádně. Někde jsem četl, že je lepší brát roky výroby 2005 až 2007, protože po roce 2008 údajně motory už nejsou tak spolehlivé. Byl to nějaký ojedinělý "výkřik do tmy" nebo to spíš opravdu s tou spolehlivostí tak je?
S tou spolehlivostí to bude spíš obráceně. Motory N52 jsou známy že žerou olej, mají hlučná zvedátka ventilů, praská jeden šroub hlavy válců a také vodní čerpadlo často odchází. Od modelu 2008 se v Evropě montovaly N53B30 do 330i i do 325i. Rok výroby moc neznamená, protože koncem roku se vždy začne vyrábět model na příští rok, který se může lišit v detailech a nebo podstatně jako rok 2007. U N53 byl ze začátku problém s vysokotlakým čerpadlem (HPFP), ale to se měnilo v záruce. V záruce mi také měnili vstřiky přestože jsem problém neměl. Mám najeto 90K km a motor nebere ani kapku oleje.
Napsal: stř 30.04.2014 20:39
od zcom001
Díky moc za názor, do takových detailů bohužel zatím nevidím...
Ještě bych měl dotaz z jiného soudku – někde jsem četl, že všechny autorizované BMW servisy mají přístup do nějaké globální databáze, kde se dá dohledat historie auta (pokud samozřejmě jezdilo do autorizovaného servisu). Jakým způsobem se prosím dá o ten "výpis historie auta" požádat? Stačí servisu poslat jen VIN auta? Předpokládám, že to samozřejmě zdarma nebude. Máte prosím přímo nějaký tip na konkrétní servis, kde jsou ochotní/schopní mi tu historii vyjet?
Napsal: stř 30.04.2014 20:52
od pavproch
když jsem potřeboval servisní historii m4Zlika (před koupí od Helmuta v Reichu), tak mi vyšli vstříc tam, kde sem koupil služební 3er.... (CarTec)... nevím ale, jak se zachovají, když tam přijde s podobnou žádostí někdo "cizí" z ulice... (btw, Helmut mě férově předem upozornil i na drobný šťouchanec z parkoviště, který jsme následně v tom výpisu historie našel, protože oprava v autorizáku v reichu)
jinak ve služebáku teda mám taky N53 (ale už z výroby plnotučný třílitr) - najeto 125tis, žere max litr woleje mezi servisama a v m4Zlikovi N52 - a ten taky žere max litr....

Napsal: čtv 01.05.2014 11:20
od zcom001
Díky, zkusím do pár servisů napsat a uvidíme. Dilema mezi N52 a N53 jsi mi úplně vyřešit nepomohl...

Každopádně ho asi poměrně jednoduše vyřeší dostupný cash na auto...
Napsal: sob 03.05.2014 12:44
od JaraX
od 2008 maj skoro všechny bmw tenčí rozvodák a ten moc rád praská, takže čím starší tím lepší

Napsal: sob 03.05.2014 13:18
od BudVlad
JaraX píše:od 2008 maj skoro všechny bmw tenčí rozvodák a ten moc rád praská, takže čím starší tím lepší

Jestli myslíš rozvodový řetěz, tak pochybuji že řetěz N53 je tenčí než řetěz N52 protože podle katalogu mají úplně stejnou váhu. Kromě toho jsem ještě neslyšel, že by někomu prasknul rozvodový řetěz. Řemen jo, ale řetěz asi těžko.
Napsal: sob 03.05.2014 14:01
od JaraX
takových aut už jsem tu měl hromadu, ale nejčasteji nafta, u N52 ani N53 jsem to zatím neřešil, jen dost problému s přimovstřikem.
Napsal: sob 03.05.2014 15:12
od matiz
No, u benzinu to asi ani nikdy resit nebudes... Neslysel jsem o jedinnem pripadu co by se stal. Takze s tema hromadama bych byl opatrnejsi

Napsal: sob 03.05.2014 15:23
od pavproch
asitak.... jak na N52, tak (zvláště) na N53 najdeš "tisíce" negativních názorů, ale praskající řetěz mezi nima určitě není...
Napsal: ned 08.06.2014 17:29
od chcibmw
Ahoj kluci,
vyuziju topic na E90. Premyslim nad nakupem "noveho" auta. Rocni najezd mam do 20tisic. Jaky benzinovy motor je pro e90 spolehlivy a umozni alespon trosku rozumne predjeti.
Limit mam 210 tisic. Chtel bych k autu servisku a idealne kolem 100tkm.
dekuju
Napsal: ned 08.06.2014 17:55
od JaraX
325i, ale s tou cenou nevím teda
Napsal: ned 08.06.2014 18:33
od matiz
Ale aspon se tady clovek pobavi.