Stránka 1 z 1

Napsal: ned 13.04.2014 21:02
od fizzer
Další megašpek, tentokrát celkem blbej, neb jsem nedojel :(

Měnil jsem spodní hadici sání (preventivně, válela se mi tu jedna nová, stará byla ještě ok). Odpojen byl volnoběžňák, váha a disa klapka (u které jsem zjistil, že je vadná-klapka nedrží na té hřídelce). Po složení vše ok, ujel jsem asi kilák, a pak to při vyřazení a poklesu otáček na volnoběh okamžitě zdechlo. Když nastartuju, vyskočej otáčky (klasika), pak houpnou někam k 300, jednotka se to rychle snaží dohnat a houpnou na 1500, a pak okamžitě smrt.
Všechny konektory a hadičky jsou zapojený správně.
Diagnostika (bmw scanner) hlásí bohatou směs (??? nechápu, kdyby tam byl někde fuk, tak by byla spíš chudá, ne?)
Reset adaptací nepomohl.
Po odpojení váhy to jede relativně normálně.

Neřešil už někdo něco podobnýho?

Auto je E46 330i

Napsal: úte 15.04.2014 10:07
od fizzer
:?

Napsal: úte 15.04.2014 10:21
od Paty
Co takhle, váha vzduchu. Neklepl jsi s ní?
Diagnostiku a sledovat jak se chová váha a jak měří.

Napsal: úte 15.04.2014 10:45
od fabledwarrior
Projeď si znova, jestli ta hadice není vadná, či si nenatrhnu nějakou další. To že po odpojení váhy to nedělá neznamená, že váha je vadná. Pokud Se auto takhle chová, je dost možné, že si prostě jen někde přisává falešnej vzduch (dělalo mi to taky, houpalo se mi to ale furt od 300 do cca 1400 a za všechno mohlo jen špatný těsnění sání). Když máš zapojenou váhu ta naměří nějakej vzduch kterej jde do mororu, ale díky tomu, že si to někde nějakej vzduch přisaje ho tam dorazí víc, tím to začne chcípat pak zasáhne jednotka a vstříkne více paliva... když odpojíš váhu, tak žádnej vzduch nenaměří, vše jede podle nějakých orientačních hodnot v jednotce a to že si to někde přisává vzduch vlastně ani nevadí, protože motor stejně přesně neví, kolik ho tam dojde. Takhle je nadávkovaná pro jistotu bohatší směs, aby se nepropálil píst...

Heh a nebo máš fakt váhu v řiti:D

Napsal: úte 15.04.2014 12:42
od fizzer
Paty píše:Co takhle, váha vzduchu. Neklepl jsi s ní?
Diagnostiku a sledovat jak se chová váha a jak měří.
Neklepl.

Dle diagnostiky (bmw scanner, texa) jsou hodnoty udávané váhou smysluplné.

Napsal: úte 15.04.2014 12:46
od fizzer
fabledwarrior píše:Projeď si znova, jestli ta hadice není vadná, či si nenatrhnu nějakou další. To že po odpojení váhy to nedělá neznamená, že váha je vadná. Pokud Se auto takhle chová, je dost možné, že si prostě jen někde přisává falešnej vzduch (dělalo mi to taky, houpalo se mi to ale furt od 300 do cca 1400 a za všechno mohlo jen špatný těsnění sání). Když máš zapojenou váhu ta naměří nějakej vzduch kterej jde do mororu, ale díky tomu, že si to někde nějakej vzduch přisaje ho tam dorazí víc, tím to začne chcípat pak zasáhne jednotka a vstříkne více paliva... když odpojíš váhu, tak žádnej vzduch nenaměří, vše jede podle nějakých orientačních hodnot v jednotce a to že si to někde přisává vzduch vlastně ani nevadí, protože motor stejně přesně neví, kolik ho tam dojde. Takhle je nadávkovaná pro jistotu bohatší směs, aby se nepropálil píst...

Heh a nebo máš fakt váhu v řiti:D
Prolezl jsem to tam celý znova, našel jsem na zadní straně sání takovej špuntík, byl prasklej, tak jsem ho vyměnil, ale žádná změna.
Taky si myslím, že to někudy tahá falešnej luft, je fakt že jsem za některý hadice (konkrétně od posilovače brzd) dost tahal, abych vymanévroval ven ten kryt, kterej brání demontáži DISA klapky.

Každopádně prolejval jsem to tam všecko čističem brzd dost statečně, žádná změna. Přemejšlím nad sestrojením nějakýho jednoduchýho kouřostroje, jestli to něco odhalí...

Napsal: úte 15.04.2014 13:13
od Paty
nenastavuje se klapka pomocí diagnostiky? psal jsi že jsi ji měl rozdělanou.
je to docela zapeklitá situace
zkusil bych vyčistit volnoběžný ventil, podívat se jestli všechny dráty, konektory a hadice jsou zapojené tam kde mají být. zkusit vyčistit váhu, nebo mezi sání a klapkou je myslím gumička, tak jestli jsi rozdělával tak jestli se neztratila. může toho být docela dost co to může dělat.

Napsal: úte 15.04.2014 14:42
od fizzer
Škrtící klapku jsem nesundával ani neodpojoval. Šťoural jsem do ní když jsem ji čistil, to je fakt - ale někde tvrděj, že jsem ji zničil a jinde zas, že se tím nijak poškodit nemůže, pokud ji nervu silou.

Stejně tak s tím nastavením, někde píšou že se nastavuje automaticky, a jinde zas že je potřeba GT1 nebo INPA :?
Na live datech je při vypnutém motoru a zapnutém klíčku na cc 5°, po nastartování to klesne na 0,1, při tůrování na místě to jde až někam k 1,5° (což mi přišlo málo, ale tady http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=970052 i jinde píšou, že je to normální).

Volnoběžný ventil je vyčištěný, kontroloval jsem funkčnost texou (nastaví se do 50% průřezu a zůstane tak) a na live datech se jeví jako funkční (vytížení na volnoběh +- 50%, při přidávání plynu vytížení stoupá až skoro k 100%).

Napsal: čtv 17.04.2014 00:03
od fizzer
Takže update, podařilo se přemluvit auto k jakés takés spolupráci, takže jsem si ho mohl odvézt (aby na něj padalo listí u mě, né na dílně). Při vyřazení volnoběh občas houpne, občas jako by jednotka nevěděla jakej volnoběh tam nastavit, na volnoběh se to natřásá jak fábie a má to zvuk jak stará V8. Od 2500 vejš je to ten bavorák jak ho znám.

Přetrvávají chyby bohatosti, všechny čtyři lambdy hlásí bohatou směs. Co mi nejde taky do hlavy je, že ještě když jsem to měl napíchnutý posledně, baštilo to cca 17 kg vzduchu za hodinu, teď jen 10,5...?

Kód: Vybrat vše

 # DME LIVE DATA - GROUP 2 (12:25:30 12.4.2014) :

                    Battery voltage  [ V ] : 13,8                          Engine speed  [ rpm ] : 747      
                Terminal 15 voltage  [ V ] : 13,9                             Air mass  [ kg/h ] : 10,5     
                  Vechicle speed  [ km/h ] : 0                        Injection duration  [ ms ] : 1,9      
         Engine coolant temperature  [ C ] : 97,5                   Spark advance angle  [ Deg ] : 4,9      
             Engine oil temperature  [ C ] : 95,3                                                           
             Intake air temperature  [ C ] : 46,5                           Pedal angle  [ Deg ]   0,0      
                                                                   Pedal sensor 1 voltage  [ V ] : 0,70     
                                                                   Pedal sensor 2 voltage  [ V ] : 0,36     
                                                                         Throttle angle  [ Deg ] : 0,0      
                                                                Engine throttle, signal 1  [ V ] : 0,52     
                                                                Engine throttle, signal 2  [ V ] : 4,47     
                                                                                                            
                                                                    Idle speed integrator  [ % ] : 98,2     
                                                                 Idle speed control valve  [ % ] : 37,2     
                                                           Inlet VANOS, actual position  [ Deg ] : 121,1    
                                                         Exhaust VANOS, actual position  [ Deg ] : -105,4   
                                                          Knock sensor, cyl.2, mean value  [ V ] : 0,21     
                                                          Knock sensor, cyl.5, mean value  [ V ] : 0,10     
                                                                      Load signal  [ mg/stroke ] : 78,12    
                                                             O2-sensor controller, bank 1  [ % ] : 17,52    
                                                             O2-sensor controller, bank 2  [ % ] : 18,85    
                                                        O2-sensor heater bank 1 bef. cat.  [ % ] : 99       
                                                        O2-sensor heater bank 2 bef. cat.  [ % ] : 99       
                                                        O2-sensor heater bank 1 aft. cat.  [ % ] : 99       
                                                        O2-sensor heater bank 2 aft. cat.  [ % ] : 99       

Kód: Vybrat vše

 # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME   ->  CB/B1 - Oxygen sensor control, bank 2, control limit, mixture limit rich
          CA/B1 - Oxygen sensor control, bank 1, control limit, mixture limit rich
          E4/71 - Oxygen sensor controller, bank 2, deviation too great, deviation rich
          E3/71 - Oxygen sensor controller, bank 1, deviation too great, deviation rich
          Shadow-memory:
          CB/B1 - Oxygen sensor control, bank 2, control limit, mixture limit rich
          CA/B1 - Oxygen sensor control, bank 1, control limit, mixture limit rich
          E4/71 - Oxygen sensor controller, bank 2, deviation too great, deviation rich
          E3/71 - Oxygen sensor controller, bank 1, deviation too great, deviation rich
          5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
          5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
          5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
          85/08 - Signal, CAN ASC 3, timeout elapsed


 # SCAN END