Stránka 1 z 2

Napsal: ned 13.04.2014 12:56
od V_BMW_V
Zravím příznivce bmw. Zkusím popsat, co se mi nezdá, třeba mi někdo poradí a měl podobné "obtíže".

Co dělá auto:

1. problém: za studena při rozjezdu hodně kolísá tah motoru, přidám plyn a auto jakoby až poskočí (po 2 min. jízdy a zahřátí už je to ok)

2. problém: jak auto znám, mám pocit, že nemá výkon co mělo a netáhne, tak jak táhlo - během posledních 2 měsíců jsem proto vyměnil obě disaklapky - zasekávaly se, ale pořád mám pocit, že to není ono

3. problém: vyměnil jsem komplet tlumiče, kulové klouby, stabilizátory,prachovky, kotouče, brzdy, ramena, silentbloky všechno - a přesto mám pocit že auto naní stabilní jak bylo, hlavně mám pocit že je měkké do zatáček a nestablní v rychlostech nad 130 km/h (projedu na dálnici kole kamionu a je to jak kdybych dostal facku od větru síly orkánu), udělám geometrii ale nezdá se mi, že by to mohlo mít takovýhle efekt

Pozn. mám full m packet a vše co popisuji dávám originál BMW, auto nijak "nešidím" a když nejede tak jak má (podlě mě) tak mě to fakt štve

Díky, kdo poradí a dočetl až sem :)
V.

Napsal: ned 13.04.2014 13:23
od pavproch
nepravidlený zátah u neprohřátého motoru pozoruju taky (N53B30 200kW) - po nastartování studeného (nevytápěná garáž) ujedu cca 500m a najíždím na hlavní - jedna, dva tři, na půl plynu+ točím enem do 3000-3500 toček, bo studené a při tomto studeném rozjezdu cítím výrazné dvojité zhoupnutí (pokles) v tahu okolo 2300 a 2700 otáček.... jen ale při prvním rozjezdu, při druhém a dalších už je to OK

chybějící výkon: 325i je vlastně takový GrýnLajn z Mnichova - nejen, že má ošizený a utlumený třílitr, ale navíc je úplně zabitý kravsky dlouhýma převodama, prto se ti zdá, že to nejede...

Ten motor se dá HW i SW předělat na plnohodnotný 30i (BudVlad tady to má)

ad nejistota: imho to bude gumama...

já mám jiný problém s nejistotou... v lednu sem při nočním návratu z lyží ve FR trefil ďouru LP kolem (RFT guma 17" v prdeli, tlumič v prdeli, kolo bouchnuté ale dalo sa srovnat....), výměna ložiska, obou tlumičů + obou gum, 2x geoška (3D, u různých firem, v obou případech naprosto přesné seřízení doprostřed předepsaných hodnot) a ... stále mám volant mírně nakřivo doleva (zřejmě to byla taková šupa, že těhlice je v prdeli taky...), auto je v zatáčkách a vyšších rychlostech trošičku míň stabilní než bylo (i na letních a není to jen můj pocit, i servisák z autorizáku po projíždce konstatoval, že je to daleko míň stabilní než jeho 3er e90) a hlavně doleva zatáčí "ochotněji" než doprava... a navíc při prudkém zrychlování pod plným plynem do mírné levé zatáčky něco výrazně hučí z levého homokineťáku...)

Aktuálně mám na tachu 120tis km, sice sem původně ještě nechtěl, ale asi mi nezbyde nic jiného, že udělat úplně kompletně celou př. nápravu (ramena, těhlice, homokineťáky, tyčky, uložení....) chjo, no


prostě další potvrzení starého známého přísloví:

Jak to má kozy nebo kola, tak s tím bude nejen láska, ale i problémy.

Napsal: ned 13.04.2014 13:53
od vita11
V_BMW_V může mít N52 a tam je to opravdu 2.5L motor, tak jak napovídá označení

ad 2: to může být i tím, že už sis na výkon toho auta zvykl a už ti to nestačí

ad 3: taky bych tipoval gumy ... nedával jsi jiné kola? mohl by s tím souviset i problém č. 2

Napsal: ned 13.04.2014 23:42
od V_BMW_V
Diky za reakce panove. Minimálně vím, že "neco" vždy řeší asi každý.

Vita11:

na ad2. je nejlevnejsi reseni den jezdit s Fabii 1.0, to je pak vykon dostacujici :)

ad 3. kola jsem nemenil, na aute drzim vse original, co tam patri, tzn. 18" m kola - a fakt je ze po vymene tlumicu, brzd nasobene stavem nasich silnic zacnu geometrii po prezuti na letni a pak uvidim, snad to stabilitu zlepsi..doufam !

pavproch:

při rozjezdu mi to dělá přesně co popisuješ, asi auta z jednoho vrhu v Mnichove

kdybys potřeboval, mám vynikající kontakt na 100% profesionála přes renovace a opravy kol, 11 bodů z 10ti

a pokud se chystáš na vše co píšeš, reprezentuješ i ve stejné sportovní disciplíně jako já - sprint mezi bankomatem a servisem:)

V.

Napsal: pon 14.04.2014 08:33
od BudVlad
Bude to asi N52 s 2.5l motorem, protože měnil disa klapky a ty 325i s N53 v originále nemá. Mám 325i s N53B30 a motor zabíra plynule i za studena. Mám ale upravený software a je to ta nejlepší investice do auta.
Stabiltě auta hodně pomůže vyměnit silentbloky zadní nápravnice za silentbloky z M3. Originální díly nejsou vždy to nejlepší. Mám přední i zadní nápravu z M3, tlumiče Bilstein, H & R stabilizátory a se stabilitou auta jsem spokojen.

Napsal: pon 14.04.2014 15:37
od Mischel
V_BMW_V píše:
1. problém: za studena při rozjezdu hodně kolísá tah motoru, přidám plyn a auto jakoby až poskočí (po 2 min. jízdy a zahřátí už je to ok)

Stejnej problem i u mě, nemůže to být třeba i benzinem? Tankuju natural 95 od Benziny, nebude to lepši třeba s 98? :?: :wink:

Napsal: pon 14.04.2014 16:12
od pavproch
nebude... jezdím (téměř) výhradně na MaxxMotion 100 nebo Vervu 100... dokonce ani nepomůže, když do těhle 100-vých benzínů bez biosraček přidám ještě VIF aditivum do benzínu - dělá to úplně stejně.... je ale fakt, že an BA95 je ta cukatura výraznější...

Napsal: pon 14.04.2014 16:32
od BudVlad
Mischel píše: Stejnej problem i u mě, nemůže to být třeba i benzinem? Tankuju natural 95 od Benziny, nebude to lepši třeba s 98? :?: :wink:
V manuále je napsáno čerpejte oktanové číslo 98, jen v nutnosti 95. S benzinem E95 hrozí poškození motoru. Od začátku používám jen oč 100.

Napsal: pon 14.04.2014 16:54
od Mischel
BudVlad píše:
Mischel píše: Stejnej problem i u mě, nemůže to být třeba i benzinem? Tankuju natural 95 od Benziny, nebude to lepši třeba s 98? :?: :wink:
V manuále je napsáno čerpejte oktanové číslo 98, jen v nutnosti 95. S benzinem E95 hrozí poškození motoru. Od začátku používám jen oč 100.
Hmm pěkný, u nás ho bohužel netankuji...., ale jak bude vždy možnost budu tankovat 98 a víš, dík za info

Napsal: pon 14.04.2014 17:02
od xyron
V originál německým manuálu je psáno že auto je stavěný od N91 .. (osobně mám tyto E93 a E85) .. N98 je doporučovaný až od M3 jako základní palivo u E9x...

Chudáci v US .. všem se ji poserou motory když nemají ani 95ku jako standard.....

Neříkám že není lepší tankovat lepší benzín.... :wink:

Napsal: pon 14.04.2014 17:22
od BudVlad
xyron píše:V originál německým manuálu je psáno že auto je stavěný od N91 .. (osobně mám tyto E93 a E85) .. N98 je doporučovaný až od M3 jako základní palivo u E9x...

Chudáci v US .. všem se ji poserou motory když nemají ani 95ku jako standard.....

Neříkám že není lepší tankovat lepší benzín.... :wink:
Neni to manuál pro N54? V českém i anglickém manuálu pro N53 je napsáno netankujte palivo E95 ani FlexFuel, hrozí nebezpečí poškození motoru.

V US se počítá oktan podle AK a v Evropě podle RON. AK číslo je o 8 až 10 nižší než RON pro stejný benzin.

Napsal: pon 14.04.2014 18:17
od xyron
N54 jo... ale E85 byla N52 tam to bylo uplne stejny... od N91 kein problem...

Pokud N53 vyjimka, tak to se omlouvam.. ale je to teda hodne divny..

Napsal: pon 14.04.2014 18:20
od pavproch
schválně sa du podívat do německýho návodu k e89/N52... a zítra v práci s akuknu na N53 (pokud si zpomenu)

Napsal: pon 14.04.2014 18:25
od BudVlad
N54 je přeplňovaný motor a proto má nízkou kompresi. N53 má kompresi vysokou a prto potřebuje vysoké oktanové číslo.

Napsal: pon 14.04.2014 18:28
od pavproch
Obrázek
nešpráchuju, taxi to přeložte sami... :twisted:

Napsal: pon 14.04.2014 18:37
od BudVlad
Rozumím jen kain E85 oder FlexFuel tanken. Stejná věta je v české příručce.

Napsal: pon 14.04.2014 18:41
od pavproch
jo, to "kein E85" sem porozuměl taky (po nápovědě) :wink:

Napsal: pon 14.04.2014 18:46
od BudVlad
Já jsem měl 3 roky němčinu ve škole. Moje znalost dnes končí u kain, nein a nicht.

Napsal: pon 14.04.2014 19:02
od pavproch
Já dojč nikdy neštudil, přesto zvládám (zřejmě díky své vrozené inteligenci... :twisted: ) celou větu.... jednu , jedinou.. :oops:

"Zwei bier, bitte."

Napsal: pon 14.04.2014 19:49
od vita11
pavproch píše:Obrázek
nešpráchuju, taxi to přeložte sami... :twisted:
Píšů, že BMW doporučuje N95, je přijatelný bezolovnatý benzin od N91 výš. Nesmí se tam dávat nižší než N91 a může se tam dávat benzin s obsahem ethanolu do 10%


V mojem návodu k N53 (německém, ale to by nemělo mět na funkci vliv) je, že k dosažení udávaných výkonů mám tankovat N98, ale můžu taky N95 a minimálně N91. A vše by mělo byt bez síry..

pavproch píše:Já dojč nikdy neštudil, přesto zvládám (zřejmě díky své vrozené inteligenci... :twisted: ) celou větu.... jednu , jedinou.. :oops:

"Zwei bier, bitte."
šak toto je nejdůležitější věta :P