Stránka 1 z 1
Napsal: pát 11.04.2014 15:20
od tucnak
Ahoj
Pote, co se mi povedlo uvarit v lete v zacpe svoji 323jku, sem tak nak dosel k tomu, ze nefunguje elektricka sahara. Tak nak sem se dobral toho, ze je asi odpalenej motor (pri spojeni pinu na termostatu cvakaj rele, netoci se ani pri pusteny klime...). Ale ouha, pri navsteve vrakace sem zjistil, ze pri pripojeni konektoru se netoci ani ten (predpokladam, ze byl zdravej...).
Rele to nejspis nebude, neb to by musely bejt spatny vsechny 3, takze nejspis kabelaz? Je nejakej zpusob, jak vyzkouset kabely nez zacnu kuchat svazky? Multimetr mi nejspis od fuseboxu k ventilatoru nedosahne BTW

(Ale kdybych ho nak nastavil, tak ocenim pripadnou radu ktery kontakty zkouset proti cemu)
Diky za pripadny rady
Napsal: pát 11.04.2014 15:38
od paca
já měl u své 323i viscospojku a el.sahara se snad spíná jenom při použití klimatizace
Napsal: pát 11.04.2014 19:04
od Foldas
el. sahara se spína při kritickém přehřátí
Napsal: pát 11.04.2014 23:11
od tucnak
El. sahara by se mela spinat na pomalou rychlost pri spusteni klimy a pri zahrati na nakou teplotu. Pri vyssi teplote se pusti na vyssi rychlost... teda me ne, u me se trvale flaka :/
..a visco mam dole, neb se mi upekla, takze prvni zacpa v lete na maigistrale a zas budu hypnotizovat rucicku teploty

Napsal: sob 12.04.2014 01:13
od Francis
Jsem líný psát to podruhé ...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=134861
Důrazně doporučuji zakoupit novou visco, elektrický fukar pak nesepne ani v koloně v nejparnějším dnu v roce.
Napsal: sob 12.04.2014 23:54
od tucnak
OK, kdyz ono to bez ty visky slo tak hezky do otacek
Jinak co sem pochopil z tvyho prispevku, tak ten tlak v okruhu klimy ma vliv jen na cinnost kompresoru, ne na samotnej elektrovetrak pri prehraty vode v chladici?
..nebo nechapu, proc by to nemelo spinat v kolone v parnym dnu, kdyz teplota vody vyleze nad nakejch tech 90???
Napsal: ned 13.04.2014 00:07
od Francis
Můj příspěvek obsahuje návod, jak otestovat elektrický ventilátor.
Tento ventilátor není spínán podle teploty vody v motoru, ale podle teploty vody v nejstudenějším rohu chladiče. Ve standardním nastavení je to jen bezpečnostní pojistka, sepne až když je krize. Viscoventilátor začíná chladit mnohem dříve.
Napsal: ned 13.04.2014 09:09
od Joy
Téma jestli elektrovrtule nebo visca je věčný a oba tábovy maji svoje zastánce, já osobně si myslim, že ty 3 koně co Ti přidá sundání visco vrtule za to nestojej a je lepší to nechat v originále. Hoši z BMW to měli vypočtený dobře.
Jen k Tvýmu původnímu problému s elektrikou:
Který kontakty spojuješ, když sepne relé? Přímo ty před chladičem? Máš 3 kolík, nebo 2 kolík?
Ozkoušel si připojit větrák natvrdo k elektrice?
Hrabat se naslepo ve svazcích, když vlastně nevíš kde je problém je kravina.
Taky si zkontroluj piny v konektoru termostatu chladiče (já měl třeba jeden ohnutej - záleží jakej máš konektor)
Napsal: ned 13.04.2014 13:43
od tucnak
Jasny, o 3 kone navic mi nejde, spis pocitove ten motor lip reaguje na plyn IMHO. Ale asi se poohlidnu po novy visce..
Spojuju primo konektor k termostatu v chladici- 3kolik
Natvrdo k elektrice sem nezkousel- je bezpecny vytahnout baterku a pripojit to primo na ni, nebo prez nakej jinej konektor v predni casti auta, pripadne prez kterej?
Napsal: ned 13.04.2014 20:16
od ACDC
U E46 to začali už tak nějak matlat. Některá má jen visco, některá jen elektrický, že šestiválce měli vždy visku taky není pravda.
Napsal: ned 13.04.2014 21:13
od Francis
Elektrický ventilátor u vozů bez visco-ventilátoru je jinak naladěn, spínání je řízeno jinak. V zájmu zeleného náboženství přestali montovat visco, i když je výkonnější, spolehlivější, levnější a lehčí než elektrický ventilátor.