Stránka 1 z 2
Napsal: stř 12.03.2014 14:10
od Ondra23
Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
Napsal: stř 12.03.2014 14:43
od beny-maser
počítej s tím že budeš muset hýbat nápravnicí případně zvedat motor,nejlepší je kombinace obojího,mysli na to že musíš vytáhnout z vany sací koš olejového čerpadla,
lepší těsnění než viktor reinz asi těžko seženeš
Napsal: stř 12.03.2014 14:45
od Kindl0sch
Neuděláš to bez hýbání s motorem nebo nápravnicí...Pověsit motor zeshora,povolit ramena a řízení a sundat nápravnici.
Těsnění mě také čeká,takže mě také zajímá které
Napsal: stř 12.03.2014 14:56
od Ondra23
No co se dá dělat zase rozebrat půl auta kvůli těsnění. No victor reinz prej už neni nic moc pár lidí mi řikalo že jim neseděli díry na těsnění a když sedí díry tak těsnění přečnívá do míst kam by přečnívat nemělo. Přemejšlim nad originálem ale jestli to třeba pro bmw dělá taky VR tak pak neni co řešit.
Napsal: čtv 13.03.2014 13:22
od martas11
Ondra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
Teď jsem to řešil

Povolit siláče motoru a o kousek svěsit náprávnici.Použil jsem těsnění Reinz a bez problémů.Práce asi tak na 3 hoďky beze spěchu

Napsal: čtv 13.03.2014 13:56
od Francis
Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
Napsal: čtv 13.03.2014 13:57
od Ondra23
martas11 píše:Ondra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
Teď jsem to řešil

Povolit siláče motoru a o kousek svěsit náprávnici.Použil jsem těsnění Reinz a bez problémů.Práce asi tak na 3 hoďky beze spěchu

To je právě vono tady na 3 hodky u jinejch aut na hodku i s kávou a cigárem.
Napsal: čtv 13.03.2014 14:01
od Ondra23
Francis píše:Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
Co myslíš záslepkou ve filtrboxu?
Napsal: čtv 13.03.2014 14:19
od Francis
Těleso olejového filtru má zezadu dva vývrty (jeden vedle a jeden pod závitovou dírou pro hadici k VANOSu, nebo někde těsně vedle) a v nich jsou záslepky těsněné O-kroužkem. Nejsou vyndavací, drží je tam zapertlovaný okraj díry. Mě jedna z nich prosakovala.
Napsal: čtv 13.03.2014 23:27
od paveld
Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
Napsal: čtv 13.03.2014 23:39
od Ondra23
paveld píše:Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.
Napsal: čtv 13.03.2014 23:44
od Foldas
ještě se stáva že to chčije pod čidlem vačky. Úmí to zechcat komplet celý spodek motoru že to vypadá na těsnění pod vanou
Napsal: pát 14.03.2014 09:37
od Francis
Chce to dát ven z auta airbox (nechat na hadici MAF), poctivě vytřít motor do sucha, nastartovat a pozorovat a pozorovat. Ono většinou jen lehce prosakuje, na drsném odlitku bloku se to táhne 5-7mm širokou stopou směrem zemské tíže dolů.
Já podezříval i těsnění pod filtrboxem oleje, několikrát jsem to přetěsňoval, než se mi povedlo vypozorovat pravý únik.
Napsal: pát 14.03.2014 12:21
od paveld
Ondra23 píše:No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.
U tý novější verze s plastovym víčkem jsou ty zátky údajně nerozebiratelný, ale našel jsem na amerických stránkách taky tipy jak to utěsnit.... případně vyměnit to za starší verzi jde vždycky.
Napsal: pát 14.03.2014 12:29
od Francis
Filtrbox s plastovým víkem filtru má zátky zapertlované, jsou hliníkové v hliníkovém boxu, nepovedlo se mi s nimi ani otočit, natož vytáhnout ven.
Napsal: pát 14.03.2014 19:26
od paveld
Takhle to řeší američani (trochu bastl, ale zdá se že funguje...):
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=414315
Napsal: pát 14.03.2014 20:59
od Ondra23
Návod teda pěkná prasárna tyhle instantní těsnění v tubě už nemůžu ani cejtit je to rakovina českejch automechaniků všude toho nablejt tři tuny.
K čemu tam ty zátky vůbec jsou? To mají bejt nějaký mrazovky nebo co? Napadlo mě že jestli je to hliníkový jak zátka tak ten odlitek pro filtr tak to v případě potřeby pořádně očistit a zavařit a je vystaráno.
Napsal: pát 14.03.2014 21:06
od Francis
Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
Napsal: pát 14.03.2014 21:15
od Ondra23
Francis píše:Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
Trochu sem si to myslel že z toho pořad poleze olej jedině to pak vzít na frézu odfrézovat ten pertl zkusit vyndat tu zátku vyčistit to a pak na soustruhu vytočit zátku s osazením a ovařit to dokola zvenčí. Jenom pro informaci jak si to vyřešil ty?
Napsal: pát 14.03.2014 21:28
od Francis
Koupil jsem jiný filtrbox
