Stránka 1 z 1
Napsal: pát 28.02.2014 07:59
od JaraX
jelikož si s kolegou chystáme takové auto na blbnutí, bude se jednat o 328i coupe, motor, převodovku, kaslti apod už máme,
otázka z ní co s motorem, jak z něj dostat za rozumný prachy rozumný výkon,
- uvažuju o sání z M50, nebo rovnou šestiklapku z S50
- lehčí řemenice s pomalejším převodem
- snížení hlavy (tím se asi začne, hlava jde na otlakování, srovnání a snížení
- kompletní nerezový výfuk a laděné svody
- větší vstřiky, určitě silěnšjí čerpadlo, to se uvidí.
rád uvítám jakýkoliv tip a zkušenost, ale spíš jen levnější věci,
Napsal: pát 28.02.2014 14:10
od honzabiker1
Mel by jit pouzit komplet vyfuk se svody z M3 3,2. Hodne udela vymena diferaku za lehci (a urcite samosvorny, pokud na aute neni), 328i ma v serii dost tezky prevod.
Napsal: pát 28.02.2014 14:24
od JaraX
diferak bych právě chtěl svor, navíc bych chtěl krátkej, třeba z 3,2 M3 nebo ještě kratší, pruser je kde ho sehnat, víc jak 10 za to nechci dát,.
Napsal: pát 28.02.2014 14:45
od Francis
ne M3 difer pro E36 je typ 188, stejně jako pro E30. Vnitřnosti jsou stejných rozměrů a tedy záměnné. Lze vzít krátký převod z E30 diferu a implantovat do skříně přo E36.
Napsal: pát 28.02.2014 16:04
od JaraX
takže mi stačí sehnat difer z E30, nějakej krátkej a k tomu sehnat svor z 325i, nebo 328i a překuchat?
Napsal: pát 28.02.2014 16:46
od Francis
Svorný bazmek z 328i (převod 2,93) nepůjde na soukolí 3,15 nebo kratší, je tam jiný offset příruby pro talíř.
Napsal: pát 28.02.2014 20:52
od roman320
Mam na aute speru 3.45, kdybys mel 3.15 a chtel kratsi tak rad vymenim, vcetne kardanu a poloos:)
Napsal: sob 01.03.2014 22:06
od Filozof
toto mě zaujalo. prý 10-20koní na běžném seriovém motoru M52 a M50.
http://www.ebay.com/itm/OBX-Aluminum-Po ... 7d&vxp=mtr
Pochopil někdo jak to funguje a kde se vezme těch 10-20koní ? To jako vyřadí alternátor na dobíjení baterie ?
jinak bych asi jak někteří už tady řešili setrvačník pořešil bud stáhnout aby byl lehčí alespoň 30procent dolu, nebo jinej. kluci to tady někde řešili.
Plus ten difer rychlejší. Co jsem slyšel nejen 728i ale i 328i a 528i má dlouhej převod.
Já třeba v 525i řadím 3ku při cca 100km/h kdy je max. kdežto v 728i řadím při 120km/h na trojku. Pokud to má i e36 328i tak to bude velká cesta k většímu zrychlení.
ještě mě napadlo odlehčit. Pokud se podaří 80-100kg dolů bude to strašně moc znát na lehké 3er. ( Výfuk, kola , rezerva, sport. sedačky, klimu vyhodit....atd.)
Nejlevnější tedy - difer, sání M50, a setrvačník rozumě vzít plus čip motoru nebo úprava přímo. 6ti-klapka je super bonus navíc.
No a tady nahoře co jsem dal odkaz píšou 10-20koní vypadá taky dobře.
Napsal: ned 02.03.2014 13:17
od Francis
Filozofe, už to nehul

Odlehčené řemenice zlepší akceleraci snížením setrvačných hmot, ale koně to nepřidá.
Než tyto řemenice, voz místo rezerva opravnou sadu a výsledek bude stejný ne-li lepší

Napsal: ned 02.03.2014 13:41
od _milan_
na 328i jsem měl velké sání z m50 2,5,a výfuk z m3,,leštěné kanálky v palici + snížená hlava , nakonec jsem zjistil že je tam i ostrá vačka , původní majitel tvrdil že je tam již z německa čip a ukazoval graf 260ps ( všecky upravy ).. ja nevim neměřil jsem , rozbil jsem , prodal jsem.. ale jelo to

pak jsme dávali to sání a ten stejnej výfuk na m52 2,5 323i a po odbrzdění 153kw z původních psaných 125kw.. tudíš jen sáním a výfukem ,takže u te 2,8 to bude ještě lepčí
Napsal: ned 02.03.2014 13:55
od onlybimmers
kratší diff (3.64+), lehká kola (BBS 7kg), vyhodit sedáky (M3 jedna cca 29kg bez pojezdu! vs. skořepina 7-8kg), nepotřebné věci jako klima pryč, ztočit setrvák... těhle levnejch odlehčenejch řemenic bych se bál, aby to neudělalo paseku... kvalitní prověřené začínají okolo 13tis! tyhle levné to je časovaná smrt... jinak šíbr je taky hodně znát, takže kuch ho ven

jinak obligátní několikrát zmíněné M50 sání v kombinaci s M3 výfukem (se svodama), vačkama a remapem jednotky je HELL
Napsal: ned 02.03.2014 14:02
od MattyX
No když jsem zjistil, že seriová M52B28 klikovka je nevyvážená v serii o několik desitek gramů a celej klikovej mechanizmus není sladěnej, tak koně zadarmo sídlí uplně někde jinde
Písty z M50 vanos na vyšší kompresy, upravit hlavu, kanály, komprese, lehčený komponenty a výkon bude

Hodil bych doprdel hydrozvihátka - z S50 pasují

M50 sání, klapka z M60 + váha větší, svody, vyfuk, vačky - časování doladěný a něco se z toho podaří vytřískat

Napsal: ned 02.03.2014 20:18
od Filozof
tady to krásně popisují úpravy komplet M50 a M52 e36
http://www.eurotuner.com/features/eurp_ ... ne_tuning/
je to uprostřed počti si...
cituji:
Eurosport, evosport, Rogue Engineering and TMS sell 6061 CNC aluminum pulleys for around $225-250 that should net you 4-5hp at peak, with a constant 3-4 lb/ft through the rev range.
Napsal: pát 14.03.2014 20:50
od JaraX
tak postupně pokračuju, už mám hromadu věcí, ted pujde kastle na lak,
jakej podvozek? nemá tu někdo něco staršího na prodej?
jinak dam asi JOM, na první sezonu kdy si zajedu tady 2x Ecce homo a sklouznu se s tím na Bigu by to mohlo stačit.
horší je že furt nemužu sehnat svor,
Napsal: pát 14.03.2014 21:19
od Ondra23
JaraX píše:tak postupně pokračuju, už mám hromadu věcí, ted pujde kastle na lak,
jakej podvozek? nemá tu někdo něco staršího na prodej?
jinak dam asi JOM, na první sezonu kdy si zajedu tady 2x Ecce homo a sklouznu se s tím na Bigu by to mohlo stačit.
horší je že furt nemužu sehnat svor,
JOM leda na výstavu... pokad se chceš někde klouzat tak by to chtělo šáhnout po něčeme lepšim.
Jinak nedávno tu o tom byla diskuze
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=132756
Napsal: sob 15.03.2014 09:38
od Jamall
Pak jsou ještě možnosti viska prič a nahradit ji elektro vrtulí (viska je výkonnější, ale něco málo si z výkonu veme), nebo ponechat visku a vyhodit altík (altík si taky něco z výkonu bere). Nebo vyhodit visku i altík. Použít gelovou baterku kvůli váze
Vyházet interier, interiérový elektrický svazek. Obrat to auto o co nejvíce kabelů a plechů to půjde. Nechat jenom motorovou kabeláž. Okna nahradit makrolonem, alespoň boční. Lehčí sedačku řidiče
Napsal: sob 15.03.2014 09:53
od JaraX
ja šel opačným způsobem, vzal jsem holou kastli s nápravama, bez oken, okna už mam makrolony, jen čelní sklo a možná zadní bude sklo, v interieru není vubec nic krom dvou skořepin GP race Lite, spolujezdcova napevno s 4 bodakem, řidičova posuvná s 6 bodovym pasem, plus tam vede pár drátků (zadní světla, paliv. pumpa),
ještě vyřešit podvozek, svor a mužeme vyrazit.
Napsal: sob 15.03.2014 11:24
od twigac
řešil jste někdo takové úpravy na M50b25?chtěl bych také něco takového ale né tak extremně.chci tam nechat interier.