Stránka 1 z 3
Napsal: pát 21.02.2014 00:05
od drago944
Zdravím, mám motor M52BTU20, nedávno jsem byl na diagnostice a hodnoty vanosu mám v normálu, žádný vůle, motor běží sametově, vanos nerachtá, měl jsem to u dvou mechaniků, kteří výměnu vanosu vyloučili, prý je zbytečný se v tom hrabat, když tomu nic není. Jenže já taky četl, že vanos se nemusí projevit jen tím, že padají otáčky při volnoběhu, mně otáčky drží pěkně, ale prý se zlepší tah, výkon. Nevím, jestli se na to vysrat, když je to ok nebo to zkusit a čekat velkej výsledek. Jaký máte zkušenosti?
Díky.

Napsal: pát 21.02.2014 09:14
od paca
Na netu jsem vyčetl, že vanos těsnící kroužky doporučují vyměnit při 130tis km, já je měnil na mojí 323i při 200tis km a po "zajetí" výsledek šel opravdu poznat - auto je živější a jede líp odspodu. Takže ta investice stála zato

Napsal: pát 21.02.2014 11:32
od Francis
Není třeba měnit teflonové ploché kroužky, stačí O-kroužky pod nimi, které je rozpínají. Investice je to v desítkách Kč + práce.
Napsal: sob 22.02.2014 19:04
od drago944
Paca: Jaká byla u tebe příčina vanos těsnění měnit? Houpaly se ti otáčky nebo byl vanos už hodně slyšet?
Napsal: ned 23.02.2014 11:12
od paca
nic jsem s tím neměl, jen se doporučuje výměna při 130tis km a já měl najeto už 200tis km

po výměně auto "ožije" a jede líp odspodu

Napsal: pon 24.02.2014 01:10
od Brátn
potvrzuji stejný výsledek u své M52B28, je to až k nevíře jak se změní křivka výkonu, zmizí propad
Napsal: pon 24.02.2014 17:31
od drago944
No mě mechanik, řekl, že to co se tu píše je totální kravina

, pokud je vanos zdravej a vymění se gumičky, tak to žádnej rozdíl není, ale pokud rachtá, vykazuje odchylky, tak pak to znát je. Hrabání v tom vanosu a měnění kroužků se pak může vymknout k ještě horšímu následku, než to bylo.

Napsal: pon 24.02.2014 21:11
od Francis
Vyměň mechanika a nového mechanika nech vyměnit O-kroužek

Napsal: úte 25.02.2014 03:02
od Mesa
Presne tak

Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na
http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
Napsal: úte 25.02.2014 03:02
od Mesa
Presne tak

Ted taky budu delat repas (uz mam objednane dily). To rachtani zapricinuje ten krouzek vytesnujici vuli loziska. Ale problem s vykonem je ten, ze kdyz je ta gumicka spatna -> prolina olej -> neni tam spravny tlak oleje -> vanos nespina spravne. Precti si o tom na
http://www.beisansystems.com/ a projdi si tam treba i to jejich forum, je tam o tom tuny napsano.
Napsal: úte 25.02.2014 09:31
od paca
Francis píše:Vyměň mechanika a nového mechanika nech vyměnit O-kroužek


Napsal: pát 28.02.2014 14:48
od Brátn
drago944 píše:No mě mechanik, řekl, že to co se tu píše je totální kravina

, pokud je vanos zdravej a vymění se gumičky, tak to žádnej rozdíl není, ale pokud rachtá, vykazuje odchylky, tak pak to znát je. Hrabání v tom vanosu a měnění kroužků se pak může vymknout k ještě horšímu následku, než to bylo.

navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět
nové kroužky mohou být hodně těsné, takže v prvních chvílích se může stát, že motor výrazně škubne až se podaří oleji překonat odpor kroužků a vačky se pootočí, navíc to napíše diag jako chybu, po 500km to přestalo úplně a problém jsem zaregistroval 2x a to vždy jen při prudké akceleraci, takže žádná hrůza a výkon je opravdu jinde
Napsal: ned 02.03.2014 19:15
od Paty
mám Vanosovou jednotku (komplet hliníkové těleso) po repasi, pokud máš zájem napiš SZ nechal bych ti ho za nějakou částku
Napsal: pon 03.03.2014 13:14
od Mesa
Bratn píše:navrhni mu ať vrátí výuční list a jde do Tesca za kasu, tam mu bude takový rozum dobrý,
na single vanosu není navíc co zkurvit, nemusí se ani dělat seřízení rozvodů, nic se nemusí zajistit atd, ten návod na beisansystems je zbytečně složitý, stačí sundat víko, sundat vanos (22 klíč na kliku a pomoct si pootáčením motoru, cukáním tam a zpět), vyměnit gumičky a kroužek namazat olejem a zasadit zpět
A muzes takhle sundat Vanos z sekundarniho rozvodu bez blokovani rozvodu a vacek? Shade ten postup popisoval trosku jinak, ze si staci ten vanos trosku povytahnout, tim padem se dostanes na ty srouby, kterymi je prisrouboovany pouzdro, ty odsroubujes a vanos vytahnes.
Napsal: pon 03.03.2014 17:32
od Brátn
zbytečně komplikované a když Ti ten šroubek spadne, tak letí rovnou do rozvodů, navíc nepovolíš na vanosu ten 18 šroub a tedy nevyměníš ten vnitřní kroužek, normálně te bez aretace sundáš dopředu a potom zase malým cukáním za kliku nasuneš, ale to platí jen u single vanosu!!!
Napsal: pon 03.03.2014 17:39
od Mesa
Bratn píše:zbytečně komplikované a když Ti ten šroubek spadne, tak letí rovnou do rozvodů, navíc nepovolíš na vanosu ten 18 šroub a tedy nevyměníš ten vnitřní kroužek, normálně te bez aretace sundáš dopředu a potom zase malým cukáním za kliku nasuneš, ale to platí jen u single vanosu!!!
Jasny,single vanos. Proc to tam teda aretuji?

Napsal: úte 04.03.2014 08:02
od Paty
nevím jak vy, ale nastavit rozvody znovu je docela potřeba. Jak zaručíš že vanosovou jednotku nainstaluješ správně k hlavě?
Správná mezera, co tam budeš dávát? Silikon nebo tvarové těsnění?
určitě bych přenastavil rozvody

Dělal jsem to už párkrát a vždy 100%ní spokojenost
Tady máš návod
http://jpr.rajce.idnes.cz/Jak_na_to_BMW ... 9_az_r.99/
Napsal: úte 04.03.2014 08:54
od Brátn
jak je podle tebe nainstalovaná správně, když nemá žádnou polohu?
jaká správná mezera? tam patří originální těsnění pod vanos.
Na rozvody vůbec nesaháš, takže je ani nemáš jak nastavit, nepotřebuješ povolovat ty e-šrouby, takže se ti řetězy ani kola vůbec nepohnou, tedy aretace není potřeba, rozvody nenastavuješ.
taky jsem to dělal, nevařím z vody a taky 100% spokojenost

Napsal: úte 04.03.2014 09:14
od Brátn
díky tomu, že nepovolíš ty e-šrouby se vůbec nedostaneš do této pozice
http://www.youtube.com/watch?v=M-G4e6-3U_s
a tedy se ti nemají jak pohnout rozvody
Napsal: úte 04.03.2014 09:29
od Francis
Při přetěsnění VANOSu sice rozvody nastavovat netřeba, ale je vhodné to udělat, zejména po nájezdu 200k km a více, kdy může být "vytahaný" řetěz a vačky už nejsou ve správné pozici.