Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: čtv 30.01.2014 19:16
				od Soptiiik
				Zdravím potřebuji udělat výměnu brzdové kapaliny na BMW E93 je možné tuto výměnu udělat klasickým zpusobem to je vyšlapáním staré brzdovky  a postupným dolíváním nové? Jakou brzdovou apalinu použít konkrétně DOT ?
Díky za odpovědi
			 
			
					
				
				Napsal: pát 31.01.2014 11:33
				od Peaty182
				tak kapalinu určitě dot4 nebo i dot 5.1. Výměna  mě taky čeká, na jaře, a taky si nejsem jist. U jednoho veterána jsem to měnil tímhle způsobem, tak to možná bude stejný, ale radši mlčim a něco se přiučim.  

 
			
					
				
				Napsal: pát 31.01.2014 17:02
				od Soptiiik
				takže brzdovku jsem použil ATE Dot4 pro ABS a ESP. Výměnu jsem udělal klasickým spusobem bez plničky.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 31.01.2014 17:54
				od JirkaH
				po kolika tisících se to má měnit? Je nějaký interval, nebo dáte na pocity?
			 
			
					
				
				Napsal: pát 31.01.2014 19:56
				od Soptiiik
				Minimálně jednou za dva roky.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 15.02.2014 12:31
				od smepet
				Kapalinu vzdy takove specifikace, jaka je napsana na vicku brzdove kapaliny, predpokladam ze tam bude DOT4.
K tomu odvzdusneni, pokud je vozidlo vybaveno systemem DSC  , tak standardnim postupem neodvzdusnis system komplet, je nutne odvzdusnit pres software, napr. DIS -> service functions -> bleed DSC, kdy se elektronicky zapoji motor a natlakuje kapalinu v sekundarnim okruhu.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 16.02.2014 22:11
				od honzako
				on tu brzdoku měnil ,neměl to zavzdušněné
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 13.03.2014 22:36
				od Lukas1
				Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 14.03.2014 00:32
				od Brátn
				5.1 je kapalina co žere těsnění a hadičky, v BMW od E60 je všude DOT4 LV, ještě jsem na 5.1 nenarazil 
výměna by se měla dělat po 2 letech a nezapomínat odvzdušňovat i spojku!
alternativou je pro vyšší výkon systému sportovní kapalina se zvýšeným bodem varu a mokrého varu, ale opět jen DOT4 
a na to LV u aut jako E60 a E90 nezapomínat, je to lehčí viskozita a to výrazně LV má 700 a obyčejná DOT4 má 1500 a to kvůli citelnějšímu ABS atd
			 
			
					
				
				Napsal: pát 14.03.2014 21:39
				od Lukas1
				Díky za radu. Jenom ještě dotaz - proč odvzdušňovat spojku když budu brzdovku jenom měnit (teoreticky bych neměl okruh vůbec zavzdušnit), případně jak se odvzdušňuje spojka?
			 
			
					
				
				Napsal: sob 15.03.2014 20:34
				od Brátn
				pokud výměnu provedeš tak, že otevřeš šrouby a vyšlapeš ven starou kapalinu, tak jsi to zavzdušnil, a spojka je jen další výpustný šroub na společné soustavě, takže stejná práce jako na kolech a starou kapalinu ze spojky potřebuješ dostat ven
			 
			
					
				
				Napsal: pon 17.03.2014 22:44
				od smepet
				Lukas1 píše:Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
Ja mam na e91 r.v 07 na vicku "dot 4 only" takze jsem daval ate dot 4 brzdovku a v pohode. Hele slapani na pedal je na hovno, kup si za par kacek pistoli s adapterama a odvzdusnuj rovnou podtlakem na kolech. V gt1 je jeste servisni funkce na odvzdusneni dsc, pisou ze normalnim klasickym zpusobem se ten dsc neodvzdusni uplne a na hranach dsc motoru zustanou bubliny. Kdyz to zapnu v software, zacne to tam vrcet a jenom povolim sroub a hned utahnu. Pred tim klasicky vymenim kapalinu a odvzdusnim tou podtlakovkou
 
			
					
				
				Napsal: čtv 20.03.2014 18:39
				od Lukas1
				OK, díky za rady.