Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 30.01.2014 19:16
od Soptiiik
Zdravím potřebuji udělat výměnu brzdové kapaliny na BMW E93 je možné tuto výměnu udělat klasickým zpusobem to je vyšlapáním staré brzdovky a postupným dolíváním nové? Jakou brzdovou apalinu použít konkrétně DOT ?
Díky za odpovědi
Napsal: pát 31.01.2014 11:33
od Peaty182
tak kapalinu určitě dot4 nebo i dot 5.1. Výměna mě taky čeká, na jaře, a taky si nejsem jist. U jednoho veterána jsem to měnil tímhle způsobem, tak to možná bude stejný, ale radši mlčim a něco se přiučim.

Napsal: pát 31.01.2014 17:02
od Soptiiik
takže brzdovku jsem použil ATE Dot4 pro ABS a ESP. Výměnu jsem udělal klasickým spusobem bez plničky.
Napsal: pát 31.01.2014 17:54
od JirkaH
po kolika tisících se to má měnit? Je nějaký interval, nebo dáte na pocity?
Napsal: pát 31.01.2014 19:56
od Soptiiik
Minimálně jednou za dva roky.
Napsal: sob 15.02.2014 12:31
od smepet
Kapalinu vzdy takove specifikace, jaka je napsana na vicku brzdove kapaliny, predpokladam ze tam bude DOT4.
K tomu odvzdusneni, pokud je vozidlo vybaveno systemem DSC , tak standardnim postupem neodvzdusnis system komplet, je nutne odvzdusnit pres software, napr. DIS -> service functions -> bleed DSC, kdy se elektronicky zapoji motor a natlakuje kapalinu v sekundarnim okruhu.
Napsal: ned 16.02.2014 22:11
od honzako
on tu brzdoku měnil ,neměl to zavzdušněné
Napsal: čtv 13.03.2014 22:36
od Lukas1
Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
Napsal: pát 14.03.2014 00:32
od Brátn
5.1 je kapalina co žere těsnění a hadičky, v BMW od E60 je všude DOT4 LV, ještě jsem na 5.1 nenarazil
výměna by se měla dělat po 2 letech a nezapomínat odvzdušňovat i spojku!
alternativou je pro vyšší výkon systému sportovní kapalina se zvýšeným bodem varu a mokrého varu, ale opět jen DOT4
a na to LV u aut jako E60 a E90 nezapomínat, je to lehčí viskozita a to výrazně LV má 700 a obyčejná DOT4 má 1500 a to kvůli citelnějšímu ABS atd
Napsal: pát 14.03.2014 21:39
od Lukas1
Díky za radu. Jenom ještě dotaz - proč odvzdušňovat spojku když budu brzdovku jenom měnit (teoreticky bych neměl okruh vůbec zavzdušnit), případně jak se odvzdušňuje spojka?
Napsal: sob 15.03.2014 20:34
od Brátn
pokud výměnu provedeš tak, že otevřeš šrouby a vyšlapeš ven starou kapalinu, tak jsi to zavzdušnil, a spojka je jen další výpustný šroub na společné soustavě, takže stejná práce jako na kolech a starou kapalinu ze spojky potřebuješ dostat ven
Napsal: pon 17.03.2014 22:44
od smepet
Lukas1 píše:Ahoj, chci taky měnit brzdovku na E91 r.v.09, ale na víčku nádobky není žádný označení. Podle čeho jsi našel že máš použít DOT 4? A když mám DSC tak opravdu stačí vyprázdnit nádobku pak dolít novou a postupně odpouštět na brzdách (šlapeš na brzdu při vyplém, nebo nastartovaném motoru s posilovačem?)? Díky.
Ja mam na e91 r.v 07 na vicku "dot 4 only" takze jsem daval ate dot 4 brzdovku a v pohode. Hele slapani na pedal je na hovno, kup si za par kacek pistoli s adapterama a odvzdusnuj rovnou podtlakem na kolech. V gt1 je jeste servisni funkce na odvzdusneni dsc, pisou ze normalnim klasickym zpusobem se ten dsc neodvzdusni uplne a na hranach dsc motoru zustanou bubliny. Kdyz to zapnu v software, zacne to tam vrcet a jenom povolim sroub a hned utahnu. Pred tim klasicky vymenim kapalinu a odvzdusnim tou podtlakovkou
Napsal: čtv 20.03.2014 18:39
od Lukas1
OK, díky za rady.