Stránka 1 z 2
Napsal: pon 27.01.2014 18:46
od millan
Zdravím,mám 323 a při jízdě na volnoběh,třeba z kop e
bez plynu,zkrátka když není v zátěži tak celkem dost hučí
diferenciál,bohužel nevím kdy byl měněn olej,takzže doufám že po výměně to přestane. Máte někdo stejnou
zkušenost?
Napsal: pon 27.01.2014 18:58
od paca
pokud "hučí", tak výměna oleje už nepomůže

bohužel mnoho lidí si myslí, že je tam ten olej navěky a pak to takhle dopadá
Napsal: pon 27.01.2014 21:47
od millan
To já si nemyslím,do teď bylo vše ok,sevice oil taky ok,bohužel olej v difer nejde zkontrolovat,takže nevím
co v něm a jak dlouho je. Tak jssem koiupil. V D.
Napsal: pon 27.01.2014 21:55
od beny-maser
pokud hučí jen když není zatížený,tak možná je jen nastavena špatná vůle v ozubených kolech či se nějak rozhodila( zkušenost z š120),nicméně doma to sám asi nedáš
Napsal: úte 28.01.2014 06:51
od fabledwarrior
Omlouvam se, ze skacu do tematu, ale vysvetlil by mi nekdo rozdil mezi diferaky torsen a lamelakem? A v cem je ktery lepsi?:D
Napsal: úte 28.01.2014 12:22
od Michal_01
Jestli ti jde trochu angličtina... Všechny typy máš popsány v druhé polovině článku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
Napsal: úte 28.01.2014 14:07
od fabledwarrior
Mmm bohužel moc nejde:(
Napsal: úte 28.01.2014 15:49
od Francis
Lamelový: trvalá svornost, vždy stejná, nevýhodou "ustřelování" zadku v zatáčce na ledu, nevýhodou nepatrně vyšší opotřebení pneu při běžné jízdě po suchém asfaltu, výhodou "čitelnost" chování.
Torsen: pro svornost potřebuje větší než malý rozdíl otáček P/L kolo = svornost není ihned, nevhodné na drift, vhodné i pro nezkušené řidiče.
Napsal: úte 28.01.2014 18:58
od fabledwarrior
Doprčic, kdyý je něco jednoduché a levnější, tak to stojí za prd koukám.D
Napsal: úte 28.01.2014 23:10
od millan
Děkuji za vyčerpávěající příspěvky,takže jsem.blb co
huntuje auto a nemění olej a stejný problém má také
Š120, To je paráda!!!

[/u]
Napsal: stř 29.01.2014 11:03
od paca
tak zkus vyměnit olej, ale uvidíš že to nepomůže - spíš bych hledal jinší na bazaru

Napsal: stř 29.01.2014 14:47
od johnyfly1
ked sa repasuje diff(samosvor) treba vymedzit vole...v etk su na to vymedzovacie podlozky..ako zistim ktore su tie spravne...da sa to niecim zmerat? lebo v etk su 4druhy a skusat od buka by nebolo dobre

Napsal: stř 29.01.2014 21:22
od Francis
Podložky se prodávají v sadách tuším po sedmi kusech, s různou tloušťkou, odstupňovanou po 0,04 mm. Sady jsou čtyři, horní půlka rozsahu a dolní půlka rozsahu, zvlášť pro hrušku a zvlášť pro talíř.
Při prosté výměně otevřené klece diffu za samosvornou se s hruškou nehýbe, tudíž ti stačí sady pro talíř. Změřit potřebné podložky pro talíř se sice dají, ale jednotlivé podložky koupit nelze, pouze celé sady.
Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
Napsal: stř 29.01.2014 21:54
od johnyfly1
no chcem dat na repas lamely ale sem tam ked pustim plyn a idem zotrvacnostou mi vzadu nieco huci...myslel som ze to lozisko ale skor to vidim na dif

Napsal: stř 29.01.2014 22:15
od Francis
Pokud už má najeto statisíce km a nebyl pravidelně měněn správný olej, bude nejspíš už opotřebené zuby kol. V diffu je hypoidní soukolí, při odvalování se zuby dotýkají jen jedním bodem a je tam vysoký měrný tlak, neb diff přenáší vysoký kroutící moment v relativně malých otáčkách.
Na snížení hluku lze použít pěnový molitan nastříhaný na kostky o hraně asi 1 cm, kdy vpravíš do diffu asi hrst těchto kostek. Zuby je rozemelou na kaši, ale pomůže to vymezit vůli v zubech. Zmenšení vůle posunutím kol (výměnou podložek) je neúčinné, změnilo by se místo záběru zubů a jen by to zrychlilo opotřebení a hlučnost.
Více v dokumentu
http://www.kst.tul.cz/podklady/casti_fs ... 20zuby.pdf
Napsal: pát 31.01.2014 22:48
od millan
Konečně světlo na konci tunelu

. Zkusím olej a když nezabere půjdem na dílnu. Dík za postřehy
Napsal: sob 01.02.2014 15:57
od rosta636
Olej už ti nepomůže

Napsal: sob 01.02.2014 16:06
od LUBEC
Francis píše:Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
kdyz chcu vymenit lamely za nove musi se resit vule v samotne hrusce?
po rozebrani hrusky jsem narazil na vymezovaci podlozku.
Napsal: sob 01.02.2014 16:24
od Francis
Při výměně lamel jsi demontoval hrušku?!?
Bavíme se o stejném díle? Hruška se říká pastorku, to je to menší ze dvou kuželových kol hlavního soukolí uvnitř, to ke kterému je zvenku přišroubovaný kardan

Napsal: sob 01.02.2014 18:08
od LUBEC
malej pastorek zustal ve vnitr difu a jen jsem demontoval ten "modul" kde
jsou svorne lamely. Ten jsem rozdelal (imusy m7) vymenil lamely a
slozil zpet. Ptam se jestli resis i vuly toho module vevnitr (ne zubovou vuly)