Stránka 1 z 1

Napsal: úte 21.01.2014 22:08
od jurkoooo
Zdravim vsetkych...

Chcem sa s Vami poradit...mam e90 320i N46B20 110kw...original kilometre 150000km...

Mam problem ktory je pre mna a vacsinu servisov a neriesitelny...

Po zohriati motoru mi kolisu otacky...cca 600-700 pernamentne niekedy az tak ze to zdochne...pri studenom alebo mierne teplom motore to nieje take razantne a citelne...

Na diagnostike niesu ziadne chyby...obcas pre zle palivo vyskocil NOX senzor...to je ok...

Na diagnostikach dokonca aj GT1 profi nic nenajdene...pri jemnom pridani plynu mi trha motorom jemne aj pocut vo vyfuku ako obcas vynecha...

Tu su veci co sa robilo a kontrolovalo

Vymenene vsetky filtre okrem palivoveho je vraj dozivotny-uhlikovy
Olej len origo BMW 5W-30
Vymeneny separator oleja
Skontorovany katalyzator
Lambdy 4ks na diagnostike-OK
Olej nikde netecie
Natankovany aj 100 oktanovy BENZIN
Cistic vstrikov 3-4 krat pridany do paliva
Skontrolovane gumicky na indukcnych cievkach
Vymenene sviecky
Skrtiaca vycistena
Nova baterka


Mam podozrenie na zle podane palivo?
Zle indukcne cievky? Len pri slabej zatazi? Inak ide pekne do otacok len obcas v sekunde sa zastavi rucicka otacok a zasa ide pekne
VALVETRONIC??? Startuje pekne teply aj studeny
VANOS???
Zly softwer???

Problem len pri volnobehu a pri uplnom stati...

Ak mate skusenosti poradte :) budem rad :)


PS este som si vsimol ze ked to zdochne dlhsie startuje tak cca 8-10 otoceni motorom

Napsal: stř 22.01.2014 20:27
od jurkoooo
Som tu novy do akej sekcie to mam dat...

Napsal: pon 10.02.2014 15:18
od Rooster
já bych typoval na netěsnost v sání....

Napsal: čtv 11.02.2016 22:00
od Stehlino
Oživým tohle téma. Mám stejný motor a stejný problém s volnoběhem. Sání mám zkontrolováné ke škrtící klapce a vše je ok.

Napsal: pát 12.02.2016 10:40
od Rooster
Ahoj! Pokud diag nenajde chybu, je potřeba zkontrolovat live data z DME a to hlavně kvalitu běhu na volnoběch (obdoba korekcí u nafty), dále porovnat aktuální a nominální průtok přes váhu vzduchu a taky teplotu chladící kapaliny. Pokud i tam je vše v normách, zkontroloval bych zapalovací cívky na kvalitu a délku jisky a tlak paliva. Možností je spousta

Re: Problem...N46B20 volnobeh

Napsal: pon 31.10.2016 18:10
od Stehlino
Tak po pár měsících jsem se k tomu dostal. Na diagnostice vše v pohodě kromě viz. obrázek
Obrázek
Jinak až ted se mi v paměti závad objevila chyba: 2A67 vvt activation
Je možné že je chyba někde ve valvetronicu?

Re: Problem...N46B20 volnobeh

Napsal: pon 31.10.2016 21:40
od JaraX
to je problém s rozvodama, tu chybu to vyhazuje protože rozvody nejsou v normě (skočený, špatně nastavený, vytahaný) a tak to vyplo radši valvetronic.

Re: Problem...N46B20 volnobeh

Napsal: úte 01.11.2016 22:06
od Stehlino
JaraX: děkuju za odpověd. Auto má najeto nějakých 205 000km tak by se výměna rozvodů celkem i hodila :) jestli se můžu zeptat na kolik asi vyjdou rozvody i s prací na N46?

Re: Problem...N46B20 volnobeh

Napsal: úte 09.05.2017 20:04
od Stehlino
Tak po delší době sem se dostal k výměně rozvodů. Přikládám foto starého a nového řetězu (řetízku).
Obrázek
Kolísání otáček se o dost zlepšilo ovšem úplně nezmizelo. Občas otáčky stejně zakolísají. Diagnostika žádné závady nepíše. Pořád nevím co znamenají tyto hodnoty které se po výměně rozvodu změnily.
Obrázek