Stránka 1 z 3

Napsal: čtv 16.01.2014 20:56
od roman320
Vim ze je tady toho o prestavbach napsany docela dost, ale to co potrebuju sem nenasel, takze dalsi tema:) mam kompletni e39 s m52b28 a chci ten motor dostat do e36 m50b20tu a mam par dotazu k puozitelnosti dilu, jako co mam pouzit z e36, co z e39 a co musi byt primo z e36 m52:) od Maysnera vim o motorove elektrice, dalsi co by me zajimalo:

-nejvetsi strach mam asi z ews, co vsechno mam vytahnout z e39 odkud to vystrihat a kam to napojit v e36 (ta ews nema) a tohle prosim jak pro debila, v elektrice se neorientuju:)
-vyfuk - pujde pouzit muj? pripadne jak vyresit lambdy? pridat je do stavajiciho vyfuku? nebo musi byt jinej? pasuje m50 vyfuk na m52 svody? pripadne nak nakombinovat dohromady?
-klimakompresor nechat z m50, pasuje z e39, nebo sehnat z m52 e36?
-drzaky motoru - predpokladam ze pujdou pouzit z m50
-sani - co s asc? muze zustat nezapojeny, nebo sehnat klapku bez neho? koleno sani? pasuje z e39 do e36 nebo je jiny? airbox predpokladam musi byt z e36:)
-vana - podle Maysnera se nejspis lisi jenom pouzitim cidla hladiny oleje u e39, je to tak?

To je zatim asi vsechno, kdyz si vzpomenu na neco dalsiho tak napisu, pripadne kdyby mel nekdo nakej postreh tak sem s tim:) jen prosim overene informace, zadny domnenky at to nepredelavam na 10x, urcite uz tady nekdo takovou prestavbu delal a mohlo by se to casem hodit aji nekomu dalsimu:)

Napsal: čtv 16.01.2014 21:03
od Foldas
ews se vůbec neboj je to pár drátu něco třeba tady
http://forum.e30.cz/elektronika-motoru-ews-t66859.html
tvůj výfuk je naprd sežeň si z e36 buď 2.5 nebo 2.8
kompresor záleží podle trubek jestli ti budou pasovat spíše bych nechal z m50 sedět na motor bude možna budeš muset vyměnit i ten držák
držáky motoru z m50
klapku asc tam dávat nemusíš
airbox budeš muset zkusit tam si nejsem jistý
vana je jenom lehce jinak tvarovana můžeš ji tam nechat z e39

Napsal: pát 17.01.2014 05:39
od roman320
Diky, takhle to ews nevypada zas az tak slozite:) nevis kde sou ty modulu v e39 schovany? Kompresor muzu prehodit, to neni problem:)
U toho vejfuku je problem ze vubec nebude pasovat nebo ze pridusi ten motor? ciste teoreticky je me naprd aji ten z 325, je to m50 takze dira jenom na jednu lambdu, kdyz uz bych to resil tak asi z te 328.. a z 323? to je taky jednoroura ze?
Klapku mam prave jenom s asc z e39, tu asi budu muset sehnat + teda koleno a airbox, ten je jinej na prvni pohled, hodne bych se divil kdyby pasoval..

Napsal: pát 17.01.2014 08:21
od paveld
Ty lambdy má M52 na svodech, ne přímo na vejfuku a ty by měli být z e39 stejný.

Napsal: pát 17.01.2014 09:27
od roman320
Tak to je pozitivni zprava:) nejsou jeste 2 lambdy za katama? a jeste jeden dotaz, prevodovka z e39 pasovat bude nebo ne? ma lepsi synchrony:)

Napsal: pát 17.01.2014 15:05
od Foldas
za katem ma lambdy až doublevanos, výfuk je uplně jinak tvarovaný stačí když se na něj podíváš a bude ti to jasne dej tam výfuk buď z 2,8 nebo 2,5 oba jsou stejné a na svody pasujou uplně bezproblemu. U převodovky nevím jak hardyspojka

Napsal: pát 17.01.2014 16:14
od Hanz125
když vyměníš půl kardanky od převodovky (možná táhlo řazení a držák s kulisou) tak by tam měl ta převodovka jít.

Napsal: pát 17.01.2014 17:01
od Foldas
to chce prostě zkusit

Napsal: pát 17.01.2014 17:12
od Hanz125
podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).

Napsal: pát 17.01.2014 17:47
od Foldas
to právě nevím jestli jsou velikostně stejne to chce prostě hodit vedle sebe a člověk ví hned na čem je když chce přehazovat motor tak ho vytahne i s převodovkou porovná je mezi sebou a rozhodne se co dá zpátky

Napsal: pát 17.01.2014 20:31
od paveld
Stačí kouknout do ETK, ty převodovky 328i a 528i jsou stejný...

Napsal: sob 18.01.2014 01:28
od Maysner
Stav se za mnou na dilnu nekdy po praci a pokecame. LEzi mi tam ted 2 motory z E36, tak se muzes na vsechno mrknout :wink:

Napsal: sob 18.01.2014 01:36
od MattyX
Hanz125 píše:podle mě to ale nebude muset dělat. tohle se dělá když přestavuje 4val na r6. Ale on přestavuje r6 na r6 a ty převodovky by měli být stejný (velikostí a uložením).
rozdíl mezi malým getragem co má a ZF z B28 je na délku asi 2cm a B28 ma větší hardynu.
Unašeč na ZF se nedá vyměnit, nepasuje z getragu.
Je ideální vyměnit celej kardan - půl kardan postrádá smysl, je to lepší dát vyvážit pak (někomu nehází, někomu hazí i seriovej kardan...)
V případě že by nebyla převodovka tak můžeš dát i z 2.0
kdyby jsi chtěl skříň z B28 tak tu jednu navíc mám..

Napsal: ned 19.01.2014 20:56
od roman320
Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?

Napsal: pon 20.01.2014 07:33
od Foldas
svody jsou stejne, ale výfuk dál je pro 2,5 a 2,8 vedeny ve dvou trubkách po 2,3 je vedeny v jedné a e39 má uplně jiné tlumiče takže do e36 naprosto nevhodne

Napsal: pon 20.01.2014 09:36
od Rade520
svody M52 na dvě lambdy doma mám jedny navíc kdybys chtěl,
s převodovkou je to jak říká mattyx na 328 je o kousek delší,
ale má taky větší spojku lamela b28 má 240mm , b20 jenom 228mm .

A diferenciál necháš a nebo daš větší ?

Napsal: pon 20.01.2014 11:46
od Jamall
roman320 píše:Diky za tipy s prevodovkou, kdyz je stejna jak z 328 tak si ju necham a casem az budu resit dif. kardan a poloosy tak ju prehodim taky.. jen jeste dotaz k tomu vyfuku, podle etk sou stejny svody na b20 aji na b25, tak jak je to teda s tim vyfukem kdyz z b25 muze byt? vubec ho tam nenasadim, nebo ten motor bude zbytecne "dusit"?
Měnit dodatečně převodovku je oser...motor musí ven, nestačí ho vyvěsit. Ušetříš mnoho energie

Napsal: pon 20.01.2014 13:49
od Foldas
to jsou kecy převodovka jde vyměnit bez problemu na autě

Napsal: pon 20.01.2014 14:25
od Jamall
když vyvěsíš motor na silentech, ubližuješ jím (zůstanou vyset na silentech). Ale jak řešíš vrchní 3šrouby...hlavně té dva, co drží startér a na opačné straně mají matku? Pokud máš jenom dvě goly a nemůžeš si prodloužit páku, až za převodovku, aby jsi nevrkal s ráčnou v tunelu mezi převodovkou a tunelem?

Pro mě je snadnější vyhodit motor na paletu i s nápravnici, povolit tlumiče, chladič, tyč řízení, napájení paliva, motorovou kabeláž odpojit hl. konektoru + očko na boxu pojistek a vyhodit ji i s řj s motorem ven a několik drobností. Dolu na paletě se můžeš točit kolem motoru jak batmann. Když máš pong na kolečkách, dostat zpátky nápravnici a chytnou díry je už OK

Napsal: pon 20.01.2014 14:47
od Rade520
Motor se musí pozvednout-odšroubovat že siletbloků a ještě jsem vyndal chladič ,
a potom to šlo -jako zanadával jsem si a vyměnit spojku mě trvalo celý den ale dá se .
zase vyndávat celý motor-rozdělávat přední čelo jenom aby ses líp dostal na pár šroubů u starteru bych nechtěl .
Ale to už je na každým soudruhovi jak to udělá.