Otázkou by bylo, zda se od pobytu v ačkách nezměnil stav km. .) Kámoš kdysi prodával do áček Fabii, lehký atypický tunning. Nevykoupili ji s tím, že má moc najeto. Bokem mu doporučili někoho kdo takové vozy vykupuje. S tím se domluvil a prodal mu to, za týden ji našel v áčkách, umytou a s podstatně prozákaznikým tachometrem.
Člověk se musí zamyslet co znamenají hesla:
- garance kontroly km
- garance stavu tachometru
- záruka najetých km
Třeba 525D s kterou jezdím měla přiznaných přes 300tis km. Jsem přesvědčenej že utečno tak, aby to sedělo k poslední návštěvě STK, nebo tam kde zaznamenávají stav km. Auto prodávali dlouho a nemohli prodat, protože každej chce na tacho mít 90-120tis km a to bez ohledu na stáří vozidla. S cenou šli stále níž a níž. Když byla cena podobná jak u vylítané Fábky, tak jsem se dojel podívat, projet atd. Pak povídám, že když upraví cenu o něco níž tak bych si jej vzal. A kdybych si jej prý vzal ? Říkám, že hned bo nepojedu domu busem

Málem jim upadly uši a vypadly voči. Cenu upravili a jel jsem. Za ty peníze bych nekoupil nic stejného věku a podobné třídy, natož BMW 5er. Udělal se servis-oleje, filtry, vyměnily tlumiče, komplet brzdy a celá přední náprava a pár píčovinek. Celkem jsem se dostal na cenu za kterou bych koupil identické, ale mnohem víc utočené auto. Od koupě má najeto přes 100tis km a svoji práci udělalo. V servise byli překvapeni jak čistě vrčí motor s takovým obrovským nájezdem km... Čím to že v DE prodávají 525-530D s tacho 400-600tis km ? A nás padají motory kolem 200tis km ? Jaká síla to mění čísla na tacho průjezdem hranice do CZ ?
Na dalších autech jsem měl jiné zkušenosti. 2.4D + automat, cena pořád klesala protože to nikdo nechtěl. Sen průměrného českého Pepíka je 4,5-5l nafty a žádný servis. Když jsem bral v DE pár V8, tak cena taky nízko. Stejný model s naprosto tragickým 3.1TD byl podstatně dražší než nejvyšší výbava s V8. Do dneška od Pepíků slyším, jak mi to žere trávu kolem cesty, jak s tím jezdím jednou za rok když je svátek a podobny nesmysli. Lidi neumí počítat a nejsou ochotni si připustit že auto je jen stroj a potřebuje údržbu. Nedávno jsem slyšel hodnocení auta....jak je skvělé a nikdy ho neprodá protože za 4 roky na něm nebylo potřeba cokoliv opravit. Ovšem že má roční nájezd cca 2-3tis km, má to 1000ccm3, vejde se do toho sotva basa piva, to už je pominuto.
Toto vše u nás sráží ceny hodně dolů, nejen stočeným autům, ale i těm nestočeným. Člověk rozumný by tohle měl brát v potaz když uvažuje o podobném autě.
Na I4 commondrailu jsem nalítal 453tis km, na dalším ne-comonrailu 150tis a to mělo před tím přes 300tis a do dneška jezdí. Na V8, s těma sem jezdil málo, pro zábavu a terén + přívěs, kolem 270tis a bez problému.
Takže, pokud má prokazatelně 335tis km, tak to nemusí znamenat vůbec nic a rozhodně bych se ho nebál.