Stránka 1 z 2
Napsal: stř 17.08.2016 18:10
od Lunas3
Ahoj, mam dotaz ohledne IBS senzoru. Je mozna zamenit senzor z 530d na 530i? Popr z jine motorizace?
Diky za odpovedi
Napsal: stř 17.08.2016 18:15
od JaraX
zaměnit to lze, ale vzhledem k tomu jak to často odchází tak je stejně nejlepší koupit novej inovovanej,
Napsal: stř 17.08.2016 19:09
od Lunas3
Vubec nemam poneti kolik zo stoji.
Me to hlasi chybu, ze je prilis vysoky odber ze site, a predchozimu majiteli vychcal olej na alternator a ten mu odesel. Proto si myslim, ze je vadnej i ten IBS senzor. Chybu to nehlasi pravidelne a krom chyby na obrazovce nic jineho nepocituju... co myslis?
Napsal: stř 17.08.2016 19:49
od inspi1981
Že to nemusí být takhle jednoduchý
Napsal: stř 17.08.2016 20:02
od Joshuax
ibsko je uplne vzadu, alternator uplne vepredu, kde vidis souvislost ? To ze ibsko hlasi vysoky odber je imho jiny problem, nez pripadne vadny alternator. Nastartuj, zkontroluj voltaz na volnobeh i na 2000 otacek. Napeti okolo 14.4V je v poradku.
Osobne jsem nenasel konkretni duvod, proc to treba me nekdy auto hlasi, vidim to na spatnou baterii, kterou nekdo vymenil za buhvico a co jsem koukal, tak ani nedodrzel stejnou kapacitu.... Kupuju baterku novou, zaregistruju a pevne verim, ze uz to psat prestane. Nedela to vzdy, ale treba 1x za mesic to napise, ale auto normalne jezdilo. Bohuzel ted mi do toho vlezl nejaky nenechavec a baterka byla rano mrtva. Po dobiti vydrzi cely den, ale pres noc se zase vybije a protoze jsem na dovolene, tak to tu nemam moc jak resit, takze nakup jine baterie a pak budu zkoumat co dal...
Napsal: stř 17.08.2016 20:32
od Lunas3
Jednoduchy to nemusi byt, byla to pouze myslenka, ale od toho je forum, ze inspi?
Napeti pri dobijeni jsem meril a je v poradku.
Napsal: čtv 18.08.2016 20:39
od inspi1981
Tak zkontroluj klidový proud
Napsal: sob 20.08.2016 11:28
od Joshuax
U me to vyresila vymena baterie. Ta byla zrejme celou dobu prebijena, protoze v aute bylo zaregistrovano 110Ah, zatimco ve voze fycicky 90Ah (ja ji tam nedaval...). Tudiz se moc nedivim, ze to psalo kraviny. V aute je baterie nova, noc to prezilo, ted s tim zensky jely na koupaliste, tak snad se i vratej

Napsal: sob 20.08.2016 14:02
od Lunas3
To me se baterie nevybiji, i kdyby to stalo 5 dni, tak nastartuju, pouze mi to hlasi chybu vysokeho odberu ze site...ale stve me to, tak bych to rad vyresil.

Napsal: sob 20.08.2016 14:15
od Joshuax
No a jakou mas reglou baterku v aute ? Jestli tam nemas podobny fail, jako jsem mel ja

Pac mi to delalo fakt to same.
Zkoukni datum posledni registrace a hodnotu regnute baterie.
Napsal: ned 28.08.2016 09:46
od orrllando
Lunas3 píše:To me se baterie nevybiji, i kdyby to stalo 5 dni, tak nastartuju, pouze mi to hlasi chybu vysokeho odberu ze site...ale stve me to, tak bych to rad vyresil.

dělalo mi to uplně to samé pořád to hlasilo nadměrné vybíjení baterie ale nikdy se nestalo ze bych nenastartoval, stavalo se mi ze pak uz ibs odpojovalo i nektery nepotrebny spotrebiče changer a tak a zjistil jsem že v autě je zaregistrovaná 80ah a v aute byla 95ah takze ji to asi nidky nedobylo do plna takze sem koupil novou baterii zaregistroval a je po problemu jinak zkus změřit baterku jak má 11.8V a mín je po smrti
Napsal: ned 28.08.2016 21:34
od Lunas3
Ok. Diky za info. Teoreticky, kdyby predchozi majitel koupil fungl novou baterku o stejny kapacite, ale bez registrace, bude to delat nejakou neplechu? Nebo jde to vubec bez registrace nove baterie?
Na tu registraci baterie se musim podivat.
Napsal: ned 28.08.2016 21:40
od orrllando
jestli tam dal to stejnou kapacitu jako byla v autě zaregistrována tak by neměl být problém jinak bez registrace tam dáš jakoukoliv baterku akorát ji alternátor nebude dobíjet jak má, změřil bych kolik dává alternátor, kolik ma baterka jestli tyhle dvě veci budou v poho tak pak jeste odběr jestli ti to tam něco nevybíjí
Napsal: ned 28.08.2016 21:58
od ACDC
Ještě že to nemám. A pochopil jsem, že naopak AKU odejde dříve, protože je to kvůli eko..
Napsal: pon 29.08.2016 10:48
od Joshuax
To jak se baterie nabiji neridi alternator, ale DME... Alternator vyrabi porad to same, neni tam jenom kvuli baterie a proste cpe 14.4V do systemu at se deje co se deje... Kolik umi vyrobit proudu, je vylozene na modelu alternatoru. Kolik se z toho odebere, uz je ciste na aute...
IBS je v zasade hlavne senzor, ktery kontroluje urovne nabijeni a vybijeni baterie. Podle typu zaregistrovane baterie se predpoklada urcita tvrdost baterie, tzn jak rychle se bude samovolne vybijet (jak dlouho udrzi elektricky naboj).
Kdyz je auto nahozene, IBSko zaznamenava dobu nabijeni (+ meri nabijeci, pripadne vybojeci proudy) a uklada informace do DME, kdyz je auto vypnute (ne jenom vypnuty motor, ale uplne uspane), pak se kazdych 14 vterin udela kontrolni mereni a ulozi se. Porotoze je DME v te chvili ale vypnuta, tak se to uklada primo do IBS. Je tam mala pamet na 3 intervaly mereni s odstupem 2 hodiny, tzn poslednicbh 6 hodin. Pri zapnuti auta se tenhle frame posle do DME a provede se porovnani. Pokud neodpovida uroven predpokladaneho vybiti (podle typu zaregistrovane baterie) s urovni realneho vybiti (podle mereni z IBS), pak to vyhodi chybu IBS. Neni to ale chyba senzoru, ktery by byl vadny, ale chyba mereni baterie.
Aspon tak chapu ten system ja... Ono je to trochu slozitejsi, ale ve zktratce se to da asi shrnout takhle.
Napsal: pon 29.08.2016 12:58
od ACDC
A potřeba tam cpát velký dobíjecí proud při brždění motorem a podobné zhovadilosti?
Napsal: pon 29.08.2016 15:08
od Joshuax
Od toho je tam regulator preci, ikdyz to vytocis, nepoleze z toho vice, nez 14.4V. (teda nemelo by pokud tam neni problem). naopak pri idle tam je tusimze 14.1V.
Napsal: pon 29.08.2016 15:27
od JaraX
neřeknu ti ted jak to je u 5er, tam se té elektrice snažím vyhýbat jelikož je to strašná divočina, ale u 7er řeší nabíjení powermodul který po BSD posílá altíku zprávy o tom kolik má dávat Voltů aby se baterka co nejdřív dobila, auto registuje jak kapacitu tak teplotu baterky a dle toho do ní pere klidně i 100A, a jak roste její teplota tak proud klesá, resp sníží napětí altíku aby klesl proud.
myslím že u E60 to bude tak nějak podobně. auto si umí i snižovat napětí, např při kickdownu aby byl větší výkon motoru.
Napsal: pon 29.08.2016 16:25
od ACDC
Jo, to je ono. AKU pak trpí.
Napsal: pon 29.08.2016 18:00
od JaraX
ne ne, pokud je řádně zaregistrovaná tak pak vůbec netrpí, je pro mě až zázrak když vytahuju 10lety baterky z E66 v "plné výbavě"