Stránka 1 z 1

Napsal: stř 03.08.2016 00:10
od Foun
Mám E61 535d 200kw a ze začátku mi začali lehce kolísat otáčky o cca. 50 otáček a při zastavování automat kopal při přeřazení z 2 na 1. Vyměnil jsem olej v automatu a kopání přestalo, ale lehké kolísání pořád zůstalo.

Teď otáčky kolísají o cca. 50-300 otáček v rozmezí 1100-1900rpm většinou do kopce a při konstantní jízdě na dálnici na šestku (160km/h) jde jednou za čas cítit cuknutí, kdy se zvednou otáčky o cca. 200 otáček. Někdy je kolísání úplně minimální. Kolísání otáček je i na volnoběh v rozmezí +-20 otáček.

Když jsem měl u mé bývalé 535d špatný hydroměnič, tak otáčky kolísaly při konstantní jízdě do kopce kolem 1500-2000 otáček a z kopce bez plynu kolem 1000 otáček.

Máte někdo podobnou zkušenost, abych neměnil jenom tak hydroměnič a potom třeba ještě vstřiky? Díky

Napsal: stř 03.08.2016 00:44
od mr_nitroz
Muze to delat i spatny egr nebo jeho regulator. Korekcni hodnoty vstriku zjistis na diagnostice a tou bych zacal...

Napsal: stř 03.08.2016 02:11
od TANN3R
Kolísání otáček na volnoběh může dělat víc věcí - vstřiky, čerpadlo, regulátor, egr.. První udělej diag, když nic neřekne, můžeš na zkoušku na chvilku zaslepit egr. To tě nic stát nebude, akorát vyskočí chyba emisí, ale po zpětném zapojení kontrolka po pár km zhasne.

Tohle ale nebude souviset s kolísáním za jízdy, protože pokud máš měnič zamčený (což při 160km/h určitě je), nemůžou se skokově, bez podřazení měnit otáčky motoru.

Napsal: stř 03.08.2016 12:12
od kojakE39
s největší pravděpodobností měnič. přesněji hydrodynamický měnič točivého momentu. Kdyby jsi netušil, tak vygoogli složení a funkci automatické převodovky. :wink: taky jsem jej měnil při cca 230 tis. km. Projevovalo se to kolísáním otáček při konstatní rychlosti na rovině nebo lehce do kopce (rychlost cca. 90-100 otáčky cca 1400) kolísání v rozsahu cca 300 - 400 ot. jedná se tedy výhradně o kolísání za jízdy. sežeň si někoho kdo dělá automaty ZF a konzultuj to s ním.

Napsal: stř 03.08.2016 15:52
od Joshuax
Zacal bych u te diagnostiky a prvni vyloucil veci z ni, nez bych pristoupil k vymene hydromenice... Ono to muze zpusobovat vice veci, treba spatna vaha vzduchu a nasledne nesmyslne korekce z egru, motor pak jede kolisave taky.

Napsal: stř 03.08.2016 16:37
od TANN3R
Motor si může houpat otáčkami jak chce, ale musí se taky měnit rychlost auta, když je měnič zamčený. Pokud kolísají otáčky, ale rychlost je stále stejná, tak je v prevodovce problém..