Stránka 1 z 1

Napsal: pon 01.08.2016 12:23
od vladimir528i
ahoj kluci,

mam zde rychlou otázku. Dnes jsem rano nastartoval a auto zahlasilo, ze mu chybi chladici kapalina. Nikdy jsem to u zadneho auta neresil a proto se zeptam: je normalni unik chladici kapaliny po tak 30-40tkm (rok provozu), kdy jsem dolival naposledy?
Je leto, byli jsme s autem u more a v kolonách, takze se muze odparovat, na druhou stranu jsem za svou ridicskou karieru toto u zadneho auta neresil.

Moje auto: 528i, r.v. 2010, sestivalec

Diky za reakci.

Vlada

Napsal: pon 01.08.2016 12:49
od Sweden
Ano,ve vetsine pripadu normelni vec.Dolij potrebny mnozstvi a obcas zkontroluj stav hladiny za studena.

Jinak veskere trable poreseny,uz vse chodi jak ma?

Napsal: pon 01.08.2016 12:56
od vladimir528i
Diky za reakci. Doleju a budu sledovat. Nevis prosim Te, jakou tam mam dat? Predpokladam, ze ji koupim nekde na benzince. Je to ok nebo do BMW musí byt nejaka specialni?

Jj, auto ted jezdi opravdu skvele. Po vymene vstriku motor bezi jak hodinky. Snad me uz nic v dohledne době neceka :)

Napsal: pon 01.08.2016 13:08
od Sweden
Dolej dle barvy kterou tam mas,predpokladam ze zelenou,redeni dle navodu nebo dle stavu po mereni tve soucasne kapaliny.

Napsal: pon 01.08.2016 13:13
od vladimir528i
OK, diky moc.

Napsal: pon 01.08.2016 16:30
od starML
Současná originální chladicí kapalina BMW je modrá. Něco jiného bych tam nelil, aby se to nezdrclo, respektive některé kapaliny se navzájem nesnášejí. Jestli jsi někde na cestách nebo v zahraničí, zastav se v některém BMW autorizáku, ať Ti dolejí jejich naředěnou 2-3 deci za pár Euro. Pokud to bude skutečně akutní, tak teď v létě klidně dolej destilovanou vodu, kterou mají u každé pumpy, protože se stejně odpařila jen voda. Až si koupíš originál http://www.voton.cz/cz/e-shop/1043509/c ... a-15l.html , která je koncentrovaná do -60, tak půl litru z expanzky odsaješ a doplníš koncentrátem.
:D

Napsal: pon 01.08.2016 16:34
od vladimir528i
ok, souhlas, radeji se stavim v autorizaku.

mimochodem, jak často se meni/mela by se menit chladici kapalina? mam dojem, ze jsem to nikdy nedelal, tak jestli něco nepromeskavam

Napsal: pon 01.08.2016 16:39
od Sweden
Ona se ta barva docela tezko identifikuje,ale mam doma asi cca.rok stejne orig.baleni jako je v odkazu a rekl bych ze barva je tmave zelena.Jestli delaji v soucasnosti neco jineho pro F radu netusim.
Je pravda jak pise Milan ze idealni bude dolit destilkou,hlidat si pripadny unik/ztratu a pred zimnim obdobim merakem premerit a dle potreby dolit jiz pripravenou orig.hladici smesi v regalu.

Napsal: pon 01.08.2016 17:11
od starML
V tom odkazu se píše "Obsah: 1,5L, Barva: modrá", ale já bych radši nějakou jinou "modrou" nedoplňoval, viz výše.

V obsahu Inspekce I pro E39 se píše:
Chladící systém: - přezkoušet na těsnost, stav a hodnotu nemrznoucí směsi a v případě potřeby doplnit. - chladící kapalinu vyměnit každých 48 měsíců, u M3 každých 36 měsíců. Jinde jsem našel "chladící kapalinu nejpozději po 3 letech vyměnit" - a teď si vyber.

Když se zeptáš v autorizáku, tak Ti řeknou, že už jsi měl přijít dávno - vypustit, nalejt, fraktůra, DPH, kasa cink. Ale jako u každé chemické sloučeniny dochází k určité degradaci a vyčerpání inhibitorů koroze, ... a dalších látek, takže nesmrtelné to není. Když si "vygůůglím složení", vypadne mi třeba tento článek http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx , kde je celkem rozumně uvedeno 2-3 roky pro starší B, C a G11 a 5 let/250tkm pro novější D,F, G12 atp. Jenže Ty musíš zůstat u stejné kapaliny, jakou ten motor dostal při výrobě, jinak to začně prosakovat.