Stránka 1 z 1

Napsal: pon 01.08.2016 10:18
od Jirke
Ahoj. Mam najeto 381.000km, poslednich 60.000km ja. 525xdA LCI.

Auto original stav, jezdim na 245/45/17 jak v zime, tak v lete.

Situace - za posledni cca 3 mesice pocituju cim dal vic neklid - auto hodne reaguje na nerovnosti silnic a jakoby zacina plavat. Jde to odzadu. Tlumice Sachs byly meneny tusim na 250.000km.
Zkoumal sem zadni napravu jak vizuelne, tak na youtube...vim tedy z jakych dilu se sklada. Vim taky, ze napr. Octavia II ma zadni napravu dost slozitou a tam kdyz zacala prdel litat, resilonse to vymenou dvou ramen/ridicich tyci.
Ja na BMW zdaleka nemam problem s tim ze by mi prdel litala a auto bylo nebezpecny, ale chtel bych vedet kterej dil je prvni na odpis, protoze jsem si na 99% jistej, ze je tam jeste vse krom tlumicu puvodni. A treba taky ktery rameno/silentblok zpusobuje odklon zadnichnkol do "A".
Jiste mi reknete, ze je nejlepsi menit vse a udelat GO napravy. Treba to tak skonci, ale myslim, ze je to zatim zbytecny. Jinak totiz nic ze zadku nemlati.
Dik...

Napsal: pon 01.08.2016 16:56
od madmarty
Jirke píše:Ahoj. Mam najeto 381.000km, poslednich 60.000km ja. 525xdA LCI.

Auto original stav, jezdim na 245/45/17 jak v zime, tak v lete.

Situace - za posledni cca 3 mesice pocituju cim dal vic neklid - auto hodne reaguje na nerovnosti silnic a jakoby zacina plavat. Jde to odzadu. Tlumice Sachs byly meneny tusim na 250.000km.
Zkoumal sem zadni napravu jak vizuelne, tak na youtube...vim tedy z jakych dilu se sklada. Vim taky, ze napr. Octavia II ma zadni napravu dost slozitou a tam kdyz zacala prdel litat, resilonse to vymenou dvou ramen/ridicich tyci.
Ja na BMW zdaleka nemam problem s tim ze by mi prdel litala a auto bylo nebezpecny, ale chtel bych vedet kterej dil je prvni na odpis, protoze jsem si na 99% jistej, ze je tam jeste vse krom tlumicu puvodni. A treba taky ktery rameno/silentblok zpusobuje odklon zadnichnkol do "A".
Jiste mi reknete, ze je nejlepsi menit vse a udelat GO napravy. Treba to tak skonci, ale myslim, ze je to zatim zbytecny. Jinak totiz nic ze zadku nemlati.
Dik...
Asi mnoho odpovědí by bylo komplet, vzhledem ke stávajícímu stavu. 525D s kterou jezdím měla nápravy zřejmě taky původní, stav přiznaných 316t km. Auto lítalo ze strany na stranu při vyšších rychlostech. V servisu doporučili komplet zadek i předek. Cena skoro jako pořízení auta :) Udělal jsem všechny tlumiče a komplet přední nápravu. Páč v zadní to byla raketa a nemělo smysl vzhledem k ceně za práci to dělat postupně. Další hlavní fakt, že nebylo jistý co má auto za sebou, zda vydrží motor, automatka atd. Po udělání výše uvedených věcí auto okamžitě sedělo jak přibité. Má najeto +100t km a už je cítit že tlumiče dosluhují a v přední nápravě něco má vůle, ale zadní se zdá tak jak byla. Vždy při výměně oleje je omrknuta zadní náprava, jak to tam vypadá. Pokud budu dělat ještě znovu přední, tak udělám i celou zadní.

Podle mě, ale hlavně dle servisáků je levnější to udělat vše komplet, hlavně kvůli práci. Taky když nechám nějaký už vylítaný díly a jiné nové, tak je dost riziko že ty vylítané budou zase poškozovat ty nové.

Možné že jiný servisák bude mít jiný názor, rád se s ním seznámím. Případně rád najdu servis kde mají cenu za práci takovou, že se mi vyplatí měnit jen špatné věci. Ale myslím, že BMW nebude nic jiného než ostatní značky, kde se mi vždy vyplatilo udělat vše najednou. Už jen třeba dělání opakovaných geomterii něco stoji.

Mám dobrou zkušenost na STK na tom jejich pneumatickém mláticím zařízení :) Kde většinou odhalili všechny špatné prvky náprav.