Stránka 1 z 1

Napsal: pát 22.07.2016 00:17
od Mateo
Ahoj tak resim takovej problem s motorem M54B30.
To ze bere olej je zname ale ja mam nasledujici problem : BMW jsem koupil ve Frankfurtu a po vlastni ose dovezl do CR cca 600km. V aute byla posledni original napl oleje od BMW LL 0W40 s tim ze od posledni vymeny najeto 15t km.

Za tu cestu cca 600km nezmizela ani deci oleje a to jsem jel po dalnici kolem 160km tzn. permanentne kolem 4k otacek.

Nasledne jsem olej vymenil za Shell helix ultra 5W40 a najednou od te doby zere olej temer nesnesitelne az litr na 500km. Projistotu jsem vymenil olejovy separator ale situace se nezlepsila. Auto ma od koupe vyrazenou Disa klapku (je namontovana pouze jednotka ale bez klapky).

Osobne vydim problem v tom ze novy olej vycistil puvodni stary olej a tim padem se udelaly vule nejspise ve stiracich krouzcich nebo muze byt takovy rozdil mezi bmw LL 0W40 a Shell helix ultra 5W40? Vzhledem k tomu ze se jedna o touring tak s tim podle me nikdo nemohl prasit jako s E46 ci sedanem E39 tak moc nevim co si o tom mam myslet a hlavne jak to resit. S rizikem ze bude zrat vice olej jsem pocital ale po ceste z nemecka jem si rikal ze pohoda a po vymene tohle. Napada me jeste vyzkouset mnoha lidmi opevovani BG109 pro uvolneni stiracich a pistnich krouzku ale i tak to vydim ze se nevyhnu rozborce nebo mozna koupe jineho motoru.

Zajimalo by me tedy jestli se s timto problemem nikdo nesetkal. Diky