Stránka 1 z 1
Napsal: sob 09.07.2016 23:22
od Kubajz93
Ahoj lidi,
vyskočila mi chyba pásů a airbagů, tak jsem trochu pátral na foru - ve skratce, asi nejčastější problém poškozená zátěžová dečka. O tom že se tam dá dát odpor a jaké to nese sebou rizika je tady toho celkem dost.
Nicméně jsem našel na youtube tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=R6bSfm9kqJ0
Kde majitel dává odpor za nějakej štekr co vede od senzoru na BST.
Tak mam na vás takovej dotaz - k čemu vlastně přesně slouží BST popřípadě co sebou nese za problémy?
K čemu je na BST senzor , který na video odporem oblbuje auto a jak je spjatej s airbagy? čemu se vystavím když tam fláknu odpor?
Díky moc info o samotným BST jsem tady nenašel
Kuba
Napsal: sob 09.07.2016 23:46
od mi00wa
BST neboli battery safety terminal (pyropatrona na + pólu) a zatěžová dečka je rozdíl.
Diagnostika ti napoví kde je problém, pokud dáš odpor jak na BST tak oklameš systém a nemusí odpojít baterku při havarií, kde hrubý kabel co vede ke startéru se dostane ke zkratu ( karoserie je - pól) tak kabel se začne zahřívat až začne hořet plast a izolace, můžeš v autě shořet.
To same i zatěžová dečka u spolujezdce i když v něm nikdo nesedí prostě odpáli airbag a budeš muset měnit celou palubovku, jinak ta sedačka dokáže rozlišit jestli sedí dospělej nebo dítě (které už může sedět u spolujezdce)
Napsal: ned 10.07.2016 00:17
od Kubajz93
mi00wa píše:BST neboli battery safety terminal (pyropatrona na + pólu) a zatěžová dečka je rozdíl.
Diagnostika ti napoví kde je problém, pokud dáš odpor jak na BST tak oklameš systém a nemusí odpojít baterku při havarií, kde hrubý kabel co vede ke startéru se dostane ke zkratu ( karoserie je - pól) tak kabel se začne zahřívat až začne hořet plast a izolace, můžeš v autě shořet.
To same i zatěžová dečka u spolujezdce i když v něm nikdo nesedí prostě odpáli airbag a budeš muset měnit celou palubovku, jinak ta sedačka dokáže rozlišit jestli sedí dospělej nebo dítě (které už může sedět u spolujezdce)
tomu BST asi rozumim, ale šlo si spíše o to na co je na BST to čidlo, kam dal odpor aby mohl smáznout chybu airbagů - co mají tyhle dvě věci společného?
Kdyby byla špatná pyropatrona na BST tak to bude házet chybu airbagů?
Napsal: ned 10.07.2016 01:28
od kmplx
V popisu videa píše, že chyba airbagu u spolujezdce většinou způsobuje BST senzor. Takže pokud máš špatnou dečku, tak ti tohle nepomůže.
Napsal: ned 10.07.2016 09:36
od Kubajz93
Sakra chlapi, to já přece vim
asi si pořádně nerozíme, jde mi o to na co je to čidlo na BST - co to má společnýho s airbagy a co se vystavuju tím, že tam napáchám odpor jako on , oblbnu celý systém airbagů?
Napsal: ned 10.07.2016 10:37
od JaraX
pokud ti airbagy hlásí BST, tak máš špatný BST, u E60 se to občas stává, dokonce se občas i sám odpálí

už jsem to řešil na pár E60,
BST odpaluje baterku při nehodě a řeší to právě airbagový systém, baterka se odpaluje současně s airbagy, tzn vadné BST hlásí chybu bagu,
doporuju vyměnit tu část kabelu s BST,
Napsal: ned 10.07.2016 10:40
od mi00wa
tady máš video co je BST >
https://www.youtube.com/watch?v=c26Jq1O1m0M zapni si i titulky.
pokud dáš odpor jak na tom videu, tak systém si myslí že je v pořádku (ale není) a jak havaruješ až ti ŘJ airbagu vyhodnotí že musí odpálit i + pól na baterce (z videa) jenže pyropatrona je nefunkční ( když tam dáš odpor) tak se připrav že to auto může i shořet (při nejhorším i ty sním, nebo někdo z blízkých)
jinak BST lidově řečeno ,,pyropatrona na baterce" (malý airbag co odpojí bateríí)
Hodně štěstí.