Stránka 1 z 1

Napsal: pon 20.06.2016 11:45
od f10525
Dotaz F10-525 BMW rv2014

Dobrý den

už ani CARTEC Liberec si neví rady, tak zkusím zde než s tím pojedu do Německa.

Mám BMW 525 F10 z r2014/8 stupňový automat. Cca 2 roky zpět mě začlo auto zlobit zvláštním zpsůbem a to občasným cuknutím při přidávání plynu.

Stane se to vždy když :
- je teplota venku nad 19 stupnů
- přidává se plyn ( ať lehce či drsněji )
- většinou se to stane cca kolem 2000 otáček
- stane se to tak cca jednou za 30-40 km

Cuknutí je pocitově při přidávání plynu, jako kdyby někdo na milisekundu dupl na brzdu a pak to pustil. Člověk u toho nepřijemně poposkočí dopředu ( a ve městě je to nic moc pocit ).

V CARTEC dělali diagnostiku asi 4x , zkoušeli vyměnit ( prý kabely od automatické převodovky ) ale nic to nezměnilo. Pak že by to mohl být diesel .. tak jsem začal dle doporučení brát jen SHELL a BENZINA VERVA ... také žádná změna.

Pocitově mě přijde že to výrazně méně dělá když nastavím ECO mod. Více to dělá v SPORT modu. zkoušel jsem také řadit pádly pod volantem .. ale i tehdy to udělalo. Z počátku jsem si totiž myslel že to dělá převodovka ( ale zvláštní je že při cuknutí se nezmění otáčky ). Můj pocit je jako kdyby se samovolně zaplo ABS či tak něco.

Jinak vůz nemá žádnou závadu dle diagnostiky.

Nevíte někdo ... co s tím ...


8O

kubicek@lscjablonec.cz
Ing. Pavel Kubíček
602 338 170

Napsal: úte 21.06.2016 00:00
od Lucas87
Ahoj,

zkus v Praze Snejka nebo Autopupik :-)

Držím palce s vyřešením.

Lukáš

Napsal: úte 21.06.2016 07:09
od Filozof
určitě toho snejka pak už jedině němci....chce to napíchlou diag aby se problém projevil ...at je vidět zda je to problém motoru nebo spíše automatu.

Ono někdy pomůže i jen přehrátí software a najednou auto jezdí jako nové.
Bohužel zkušenost mnoha lidí a majitelů a hlavně servisáků když nemohli dojít na chybu a přehráli software a najednou se auto umoudřilo.

Připomeň jim tu možnost přehrání novějšího software se zálohou starého... u novějších BMW to už hodněkrát zachránilo bezradné servisáky. Pak se tomu nestačili divit.

At se podaří vyřešit a pak prosím napiš sem řešení. Čím to bylo.
Díky. :wink:

PS: ještě přečti toto je to výcuc ze servisu kde dělají automaty. O tvé převodovce. Možná to bude ten problém co máš.

ZF 8HP45/50/55/70/90/95 – nejposlednější osmistupňová převodovka je vyvinutá koncernem ZF.
Montuje se do automobilů Audi A8Q (4H), BMW 520i – 528i (F10), 730i – 740i (F01 – F02), X5 (E70 s motorem N55, F15), X6 (E71 s motorem N55), X3 (F25), Range Rover po modelovém roce 2010, Dodge Ram 1500, Durango V8, Jeep Grand Cherokee V8 (na trhu pro americké automobily mají označení 845RE).
První číslo v rozlišovacím znaku jako obvykle označuje počet rychlostí, druhé – dodávaný točivý moment – 45 anebo 70 obvykle pro BMW, 50 anebo 55 obvykle pro Audi, 70/90/95 pro Land Rover, písmena A – pohon všech kol pro Audi, H – hybridní pohon, PH – hybridní pohon se zásuvným modulem.
Ten má modulární strukturu pro hydrodynamický měnič, to znamená, že místo hydrodynamického měniče může byt nainstalován elektromotor pro hybridní nebo lamelová mokrá spojka pro sportovní automobil beze změny základní konstrukce automatické převodovky.
Má čtyři planetová soukolí (P1, P2, P3, P4) na jednom centrálním kolu, a co je nejdůležitější, podle mínění ekologicky zaměřených inženýrů – má jenom dvě vypojené spojky pro každý z osmi zařazených rychlostních stupňů (všech spojek je 5, tak jako v 6HP).
Předcházející převod 6HP měl tři vypojené spojky na každém zařazeném rychlostním stupni, což vedlo ke zvýšené spotřebě paliva z důvodu nadbytečného tření.
Čerpadlo je poháněno řetězem.

Nejhlavnější, nejdůležitější a nejsložitější součástí tohoto typu převodu je hnací hřídel s čistotou vnitřního opracování 25 krát jemnější než je lidský vlas.
Koncern ZF o tomto dokonce napsal ve svém závodním časopisu.

Základními poruchy daného typu převodu způsobuje po 100 000 kilometrech jízdy chátrající hydrodynamický měnič, což se projevuje ve formě trhání na kterémkoliv rychlostním stupni.
Odtrhnutí přírůstkového kola od planetového soukolí (v současnosti je konstrukce upevnění kola v planetovém soukolí změněna) je důsledkem chyby snímače otáček hnacího hřídele a následkem obecně neodpovídajícího chování převodovky.
A ještě selhání MECHATRONIKu, projevuje se ve formě trhnutí na automobilu, který je již zahřátý (30-40 minut jízdy) při přeřazování na první, druhý a třetí rychlostní stupeň.

Automobily, na kterých je nainstalován tento typ převodu již vyhovují ekologickým normám Euro 6, což znamená, že jejich motor, a tudíž i převodovka je nekompromisně vtlačená do teplotního režimu mezi 110 – 120 stupňů Celsia při zatížení.
Jakákoliv nefunkčnost chladícího systému, či už nízký výkon elektrického čerpadla chladící tekutiny anebo v otevřené poloze zaseknutý termostat chladícího systému vede k okamžitému přehřátí a následnému poškození převodovky, chladící kapalina objíždí velký okruh, míjí výměník tepla automatické převodovky a varování o přehřátí převodovky se zapne až po tom, když se utrhne přírůstkové kolo od předního planetového soukolí a odrhnou se pryžové písty!!!

Na všech automobilech, na kterých jsme opravovali tento typ převodu, bylo potřeba posléze bojovat s jejím přehříváním se, to znamená měnit čerpadla chladící tekutiny, termostaty, výměníky tepla, čistit chladiče.
Proto jsme dospěli k závěru, že zničení tohoto typu převodu je následkem nefunkčnosti chlazení hnacího agregátu.

Napsal: úte 21.06.2016 08:57
od tommy_romeo
To s tim prehrivanim ctu prvne
Resim taky automat sice v e60 ale pri zahrati sem tam ( hlavne v mestskem provoze) u podrazovani kopne ale tak ze to s celym autem hodi.
Mam po vymene hydromenice jednim skvelym mechanikem tady u nas v Ove ( pan Pecha ) a od te doby to zaclo.
Ukaze diagnostika teplotu prevodovky nekde? Mam ISTU-D. A hlavne v jakem rozmezi se ma tak cca hybat?
Diky

Napsal: úte 21.06.2016 15:42
od f10525
Děkuji všem za reakci ...

když mě přijde, že převodovka by to dělala i na jaře/podzim/zima ( pořád mě udivuje že to dělá jen nad 17+ -18+ )

a hlavně se nepohnou otážky při tom cuku :)

dnes jsem to řešil ještě s CARTEC Liberec, udělají nějakou diagnostiku s Německem s tím že vyjdou ze stavu KM ( což si teď "trapně" píšu ) kdy se cuk stav ... a budou hledat na snímačích co se objevilo nestandardního

by mě zajímalo, či resp. doufám .. že se na závadu přijde

pocitově je CUK stejný jako když v automatu při přidávání plynu, omylem levou nohou na 10ms zmáčknete brzdu ...

Napsal: úte 21.06.2016 16:07
od mi00wa
Vypadato ze to dela motor.
Zkontroluj hlavne EGR ventil.

Napsal: úte 21.06.2016 21:03
od F30bmw
Ahoj, celkem by me zajimalo jak ti to dopadlo protoze mam uplne stejny problem u F30 (2012), nejcasteji v rozmezi od 110-130 km/h kdyz jedu na tempomat, a take jsem si vsimnul ze mi to dela kdyz jedu do mirneho stoupani.

Napsal: úte 21.06.2016 23:26
od mi00wa
zkontrolovat hlavně EGR ventil. tahle se to projevuje i 530d a 535d e60, e61

Napsal: čtv 30.06.2016 22:51
od Mikesmik
Co může dělat periodické cukání při D abrždění motorem typicky 120kmh, dálnice, z kopce bez plynu? Cca co 2 sec cuk....cuk... lehký plyn a je bez cuku, během brždění také necuká. Vstřiky OK, turbo nové cca 20 000km. E61 530xd automat. Poslední dobou občas cukne i při přidáni plynu, zase klasicky dálnice. Kalpky tam.jsou a jsou čisté, EGR čištěn cca před 30 000 km. Teplota vody se drží cca 90-96.

Díky...