Stránka 1 z 1

Napsal: úte 07.06.2016 07:30
od Mar10
Ahoj všem. Mám problém ohledně své 530d. Skoro rok mi to stálo na dvoře a když jsem konečně auto složil, tak mi svítí abs a prokluz. Diagnostika hlásila chybný signál obou předních čidel abs. Obě jsem vyměnil a svítí to pořád. Dále mi nejde klima. Diagnostika píše zkrat na kostru a nějaký čidlo. Poslední věc jsou airbagy. Měl jsem v autě předface sedačky, takže nebyly zapojený, takže se rozsvítila kontrolka. Po tom co jsem koupil sporty v elektrice po face, tak jsem je zapojil a bag pořád svítí. Diagnostika mi ty airbagy vypsala snad všechny. Takže moje prosba zní. Je tu někdo, kdo by se na to podíval nebo poradil a nesedřel mě z kůže? měnit vše na blind a čekat, se mi fakt nechce jinak jsem z Neratovic. Díky za každou radu. Jo a diagnostiku mám delphi, tak nevim jestli nestoji za prd

Napsal: úte 07.06.2016 10:41
od Misanek
ad klima - pokud ti to píše zkrat na kostru a "nějaké" čidlo, tak dle mého selského uvažování ten zkrat na kostru bude právě na tom "nějakém" čidle

Bagy - a když jsi zapojil ty sedačky a vymazal chybu airbagů, tak stále i přes to naskočí? Jestli ano, tak pak je otázka, zda-li jsou ok zátěžové dečky v sedačkách a nejsou náhodou prokleknuté

Ad ABS a prokluz - po výměně čidel jsi chybu vymazal a přesto znovu naběhla? Jestli ano, tak jako další příčinu bych viděl lehlou jednotku ABS.
Její test uděláš následovně, jak to tady popsal někdo o hodně vzdělanější :)
Někdo píše:Jestli je to v jednotce nebo čidlech poznáš lehce - v situaci, kdy svítí kontrolky ABS, ASC nebo oboje
odpoj konektor ŘJ ABS a multimetrem v režimu diodový test změř hodnoty mezi piny ŘJ čísla 12+28, 13+29, 30+31 a 15+16.
Jsou očíslované přímo na plastu kolem pinů, posviť si tam. Pokud na některé dvojici nenaměříš nic, rovnou mi to pošli a ušetři za zbytečnou výměnu čidel
Hodne se kurvi verze s 001 na konci
Zkus a uvidíš :wink:

Napsal: úte 07.06.2016 11:03
od Mar10
Ad klima. Čidlo jsem zkusil dotáhnout a konektor jsem pročistil a nic.
Ad bagy. Diagnostika píše snad všechny bagy, ne jen dečky. Chyby vymazat nejdou.
U toho abs jsem zkoušel vyměnit i jednotku a nic. Po smazání chyb za jízdy neustále bliká asc a nejede to než to vyhodí chybu.

Napsal: úte 07.06.2016 18:57
od Falcon
Á, tady někdo cituje můj návod, ale doplňuje tam sprostá slůvka, které jsem neřekl :) Mimochodem, kazí se všechny tyhle Boschácké ABS kostky, protože to konstruovali kreténi... Za ty roky, co je repasuju, jsem vysledoval nějakou statistiku - každá modelová řada BMW s jednotkou designu Bosch 5.7 (koncová čísla ASC-001, DSC-001/002/003/004/006/007 atd.) trpí na nějaký druh jejího selhání. Někde typicky odcházejí tranzistory precharge pumpy, jinde se třeba rozpadají ochranná propojení keramické desky spojů. U jiných automobilek jsou s těmito Bosch jednotkami taky problémy, ale obecně jiné než u BMW.
Falcon píše:Jestli je to v ní nebo čidlech poznáš lehce - v situaci, kdy svítí kontrolky, odpoj konektor ŘJ a multimetrem v režimu diodový test změř hodnoty mezi piny ŘJ čísla 12+28, 13+29, 30+31 a 15+16. Jsou očíslované přímo na plastu kolem pinů, posviť si tam. Pokud na některé dvojici nenaměříš nic, rovnou mi to pošli a ušetři za zbytečnou výměnu čidel :D
Mar10: To, že jsi vyměnil jednotku ABS a pořád svítí, může být klidně tím, že i ta druhá je vadná. Vezmi multimetr a podle návodu výše si proměř dvojice pinů. A nebo po domluvě přijeď - do Prahy ke mně to máš z Neratovic kousek a ABS jednotku ti vyšetřím podrobněji.

Napsal: úte 07.06.2016 19:46
od Mar10
Falcon: Jednotku jsem si půjčil od kamaráda, kterýmu abs normálně běží. Prohodil jsem ji, smazal chyby a žádný rozdíl. Tak jsem tam vrátil zpět svoji. Jinak myslim mam tu 001. Jak tak koukám, tak jich je většina

Napsal: stř 08.06.2016 17:57
od Falcon
Mar10 píše:Prohodil jsem ji, smazal chyby a žádný rozdíl.
To znamená, že půjčená jednotka hlásila úplně stejné chyby = obě přední čidla? Pak jdi po kabeláži mezi konektory čidel a hlavním ABS konektorem.

Napsal: stř 08.06.2016 23:14
od Mar10
přemýšlel jsem, jestli by nebylo jednodušší natáhnout tu kabeláž. Jak to auto dlouho stálo, tak v tom nějakej ten maus určitě chrápal... sežral mi tam totiž mikinu. Ještě mě napadlo, jestli nemohli vyreznout magnetický kroužky v nábojích. Když jsem zkoušel funkčnost akčních členů na diagnostice, tak předky neukazujou vůbec nic.

Napsal: čtv 09.06.2016 18:12
od Falcon
Jaký je ročník tvoje pětka?

Napsal: čtv 09.06.2016 21:14
od Mar10
Myslim že únor 2000. Kabeláží je to facelift. Opticky ale ještě ne