Stránka 1 z 3
Napsal: pon 30.05.2016 09:46
od podolak2
Zdravim vas...tak 535d 200kw stale nestartuje... Psal jsem tu o pomoc asi pred mesicem a uz jsme trochu pokrocili... Priblizim situaci: po vymene motoru nechce nastartovat ( daval se kompletni motor se vsim ) elektrika a vstriky jsou z puvodniho vozu... Diag se smazaly vsechny chyby po vymene motoru... A ted uz je vse bez chyby ...nevydava zadnou chybu na diag vse vporadku dle diag. (Diag z bmw dela ji klucina co se tomu venuje) zkousel i live data a na rampe je stale tlak 4,5-6baru stridave... Cili male cerpadlo tlaci ale motor jen toci bez znamky naskoku...
Ted se zdelalo potrubi za vysokotlakem cerpadle a neni tam nafta jen trochu vyteklo... Takze nejde vysokotlake nebo to neco brzdi nrjaka el? Stava jde do toho ventilu ale nevim proc to nejde... Auto se i uspalo a pote odemklo a startovalo a stale nic...takze prosim o nejaky napad???
aktual: 5.6.2016 :
takže panove mužete dal přemyšlet... info z 5.6.2016 -> měřili jsme všechny ventily i jejich spuštěni a zjistili jsme že nafta už do rampy ani nedoteče.. do vysokotlakeho čerpadla ano ale z vysokotlakeho už nejde do potřubí k rampě..
ventil na čerpdle však funguje i jeho povel od jednotky ..
čili co tomu brání ??? kazí se vubes vysokotlake čerpadlo u těchto motorů ???
co se na něm muže pokazit ??? díky ...
18.6 - dali jsme druhe VT čerpadlo a stale nic... napadlo mě odpojit kabel z toho el mag ventilu co je na tom čerpadle a najednou při pokusu o start začala nafta tect do rampy (je zdělane sani a odpojena rampa na zkoušku docileni přitoku nafty do rampy. )
čili otazka zni co tomu ted brani když to chybu prostě nedava ??? jaka je podminka (jinak dali jsme i novou baterii a nakodovali)
Dodatek 2.8.2016 : takze auto uz uspesne jezdi je poskladane a jsem nadseny jak to valiiiii.... Zavada: nekomunikoval imo s rj... Preinstalace a nasledny uspesny start ...pote jeste 4 vadne vstriky a skripla hadicka podtlaku turba...vse se vychytalo a iz to frciiii....takze diky panove .. Velky dik Mirovi a Liborovi kteri soft daly dohromady ...

Napsal: pon 30.05.2016 22:47
od patrikE39
4.5 až 6 barů na rampě je méně než málo... vysokotlaké čerpadlo netlačí palivo v ramě na potřebný tlak... má tam být kolem 1300 bar.... píšeš že po povolení trubky nafta jen vytéká takže tak tlak opravdu neni a čidlo na rampě nekecá... jestli ti zbyl starý motor tak zkus přehodit vysokotlaké čerpadlo i s regulátorem.
Napsal: pon 30.05.2016 23:34
od Misanek
No... ...takže, asi by bylo dobré uvést tvrzení znalce nade mnou o5 na správnou míru

při startu na liště určitě nebude tlak 1300 barů, jelikož by byl takový tlak minimálně zbytečný. Startovací tlaky na railu jsou něco okolo 250-450 barů tuším. A to těch 450 Bar je už spíše hodnota při volnoběžných otáčkách. Hodnoty 1000 a výše barů na liště motor dosahuje pouze při zátěži a zvýšených otáčkách.
Nicméně pravdu na minimálně v tom, že 4.5 baru je v podstatě tlak středotlakého čerpadla, tzn. že cr čerpadlo opravdu buďto žádný vyšší tlak vyvinout nedokáže, nebo mu to neumožňuje regulátor tlaku. Ale dle mého pokud by byl regulátor úplně k.o. tak by teoreticky do lišty neměl pustit nic, ale je to jenom teorie... Swap za funkční čerpadlo by skutečně mohl říct více
Napsal: pon 30.05.2016 23:48
od patrikE39
michale ale já nikde nepsal že ten tlak tam bude při startu

... tak si své vyvracení tvrzení laskavě odpusť

... takový tlak je tam samozřejmě až během jízdy... ale sám jako znalý přes cr vstřikování vidíš že 4.5 bar je tlak středotlákého čerpadla a né vysokotlakého... v podstatě si napsal to samé co jsem mu psal já.. nech prvně vymění vysokotlaké čerpadlo a pak napíše co se změnilo. ..
Napsal: úte 31.05.2016 07:43
od Fx
Vstup nafty a vratku prohozené nemáš?
V minulém tématu (proč v něm nepokračuješ, ať je známá historie?) jsi psal, že se nebylo lze spojit diagnostikou s motorovou jednotkou. Co za ročník a měsíc výroby je to auto?
Napsal: úte 31.05.2016 10:15
od Misanek
patrikE39 píše:michale ale já nikde nepsal že ten tlak tam bude při startu

... tak si své vyvracení tvrzení laskavě odpusť
Co tam bude nebo nebude během jízdy bych řešil až potom, co motor pojede na volnoběh. Zatím ten motor ani neodpálí z výše zmíněných důvodů

Napsal: úte 31.05.2016 10:46
od podolak2
Fx píše:Vstup nafty a vratku prohozené nemáš?
V minulém tématu (proč v něm nepokračuješ, ať je známá historie?) jsi psal, že se nebylo lze spojit diagnostikou s motorovou jednotkou. Co za ročník a měsíc výroby je to auto?
Jo omlouvam se nenasel jsem ho chodim tu na telefonu....jinak ta dia bylo to kabelazi proto jsme dali kabelaz motoru puvodni z auta komplet a ted je bez chyby ....ale ta nafta to ted teda brzdi...cerpadlo muzu dat z puvodniho motoru taky ale aby to pomohlo pac tu hodne lidi psali v ruznych trmatech ktere jsem tu procital ze jim taky nesla nafta do rampy a nakonec to byly vzdy nejake prkotiny...tak nevim no
Napsal: úte 31.05.2016 11:13
od Fx
No a ten vstup a vratku prohozené nemáš?
Napsal: úte 31.05.2016 15:50
od patrikE39
ještě mně napadlo.. možná to bude blbost ale nemuže být KO pojistný tlakový ventil na liště? že by pouštěl pořád naftu do přepadu.
Napsal: úte 31.05.2016 18:27
od Misanek
Jo, tak to je blbost, jelikož na liště žádný pojistný tlakový ventil neni. Jediná věc, co na railu kromě vstřiků je připojena, je snímač tlaku. Pak už je jedině možnost, že by prochcával některý (nebo vícero) vstřikovačů přímo do přepadu a tím pádem nedošlo ke vzrůstu na potřebnou hranici tlaku. Tohle lze ale jednoduše diagnostikovat tzv. lahvičkovým testem. Ten by taky tedy nebylo na škodu udělat, pokud jsou ty vstupní/výstupní hadice správně napojeny jak už tady podotkl Fx
Napsal: stř 01.06.2016 00:10
od matiz
Tomu neverim.
Napsal: stř 01.06.2016 09:37
od mi00wa
To není E39, žádny pojistný ventil na Railu není, a tlak se reguluje pouze ventilem na railu co ovládá DDE.
Napsal: stř 01.06.2016 10:19
od podolak2
mi00wa píše:To není E39, žádny pojistný ventil na Railu není, a tlak se reguluje pouze ventilem na railu co ovládá DDE.
Tak ja se dostanu k autu asi ve ctvrtek nebo patek a mrknu na vse a otestuju ventily...jinak na rampe je na koncu taky ventil (nejaky zpetny co vraci naftu pryc z rampy)...ty hadice privodni nejdou zamenit maji jine spoje...vstriky ted neotestuju kdyz mi tam nedojde tolik nafty? Lahvickovy test jde i bez nastartovani?
Napsal: stř 01.06.2016 11:10
od Misanek
Jo, test se dá udělat i pouze při točení motoru přes startér mám ten dojem a pokud by nějaký vstřik tolik prochcával, že neudrží ani tlak v railu, tak by to mělo být zcela evidentně znát.
mi00wa píše:To není E39, žádny pojistný ventil na Railu není, a tlak se reguluje pouze ventilem na railu co ovládá DDE.
A E39 má kde a jaký pojistný ventil? Na liště je jediný elektronicky prvek (pokud vynechám vstrikovače) a to je snímač tlaku, nic víc.
Korekce tlaku v liště probíhá pouze na cr čerpadle pomocí regulátoru tlaku, pokud je mi dobře známo. Žádný "regulační ventil" na liště neni.
EDIT: Tak teď se dívám do etk a vypadá to, že v případě motorizace M57N2 by mohl mít svým způsobem pravdu i Patrik. Já jsem vycházel z mých doposavadních znalostí motor managmentu u e39, která tyhle prvky nemá, jak už jsem psal výše a regulace tlaku a asi tím pádem i průtoku je zajištěna pouze jedním akčním členem, a to regulátorem tlaku na cr čerpadle.
Nicméně M57N2 má na cr čerpadle podle popisu průtokový regulátor (moc zatím nechápu, proč je potřeba tuhle veličinu nějakým způsobem regulovat - kvůli vyšším vstřikovacím tlakům? ), a až na railu je jednak tlakový snímač a pak dále regulátor tlaku. Tak už aspoň chápu, proč má u m57n2 rail svůj vlastní přepad, což mi předtím do hlavy moc nešlo. Takže chyba může být i v tomto regulátoru (nikoliv v pojistném ventilu) na railu. Jak jeho nesprávnou funkci diagnostikovat jinak než-li jeho výměnou stylem "pokus-omyl" ovšem netuším.
Nicméně se sem přiseru jenom kvůli mé zvídavosti s otázkou - z jakého důvodu je u N2 motorů regulace paliva řešena tímhle systémem? Aby trvale nebyl rail namáhán vyšším tlakem paliva nebo nedocházelo ke zbytečnému nadměrnému ohřívání paliva díky jeho stlačovaní nebo vlastně proč? Tyhle důvody co jsem si vydedukoval jsou asi víceméně stejně špatné, jelikož tlak v liště vzrůstá až při požadavku většího výkonu obsluhou, resp. při zvýšení zatížení, a tento tlak dokáže v pohodě ovládat jeden akční prvek, a to je regulátor tlaku na cr čerpadle. Takže v případě N2 navíc přibyl nejen další akční člen, ale i další palivové vedení, tudíž další možnosti teoretických netěsností po čase atd... Moc tomu nerozumím, ale rád bych

Napsal: stř 01.06.2016 13:33
od Teddy
Čim vyšší tlak, tim víc se rail vlní. Možná proto se snažili regulovat jen na takový tlak, jaký je potřeba..... jen domněnka.

Napsal: stř 01.06.2016 15:37
od Misanek
Díky za názor Teddy

Nicméně vždyť i "konvenční" regulace tlaku paliva použitá na původní m57 dokáže progresivně tlak v railu měnit na základě aktuálních požadavků výkonu a charakteristiky motoru. Ale určitě to bude mít určitou spojitost s vyšším vstřikovacím tlakem, a stále by mně zajímalo jakou konkrétně. Ta tvá výše zmíněná si myslím že nebude hlavním důvodem

Napsal: ned 05.06.2016 13:04
od podolak2
takže panove mužete dal přemyšlet... info z 5.6.2016 -> měřili jsme všechny ventily i jejich spuštěni a zjistili jsme že nafta už do rampy ani nedoteče.. do vysokotlakeho čerpadla ano ale z vysokotlakeho už nejde do potřubí k rampě..
ventil na čerpdle však funguje i jeho povel od jednotky ..
čili co tomu brání ??? kazí se vubes vysokotlake čerpadlo u těchto motorů ???
co se na něm muže pokazit ??? díky ...
Napsal: ned 05.06.2016 15:39
od Joshuax
Nejsem zadny motorar, takze fakt netusim, jak to na tom ci kterem motoru maji chlapci udelane a jestli to na E39 je taky, ale E61cka ma imobilizer. Kdyz jsou jednotky rozsychronizovane, tak se muzes snazit jak chces, ale nenastartujes. Netusim, kde to chlapci z rise pak zastavi, ale napada me prave cerpadlo. Kdyz pises, ze je vsechno vymenene vcetne elektriky, nemuze to byt nahodou prave imobilizerem, namisto mechanicke zavady na cerpadle ?
Fakt vystrel do tmy, takze pokud je to totalni kravina, tak se omlouvam za nesmysl

Kdysi v minulem mileniu jsem se vyucil autolektrikarem, takze premyslim asi hlavne z te druhe strany, nez je ta spinava mechanicka cesta

Napsal: ned 05.06.2016 16:41
od Fx
Pokud by to bylo imobilizerem, tak jednotka motoru hlasi chybu na diagnostice - EWS/CAS tampering error (znamenaá rozpadlý plovoucí kód mezi ŘJ motoru a imobilizéru, resp. jednotky k sobě nepatří).
Napsal: ned 05.06.2016 18:02
od podolak2
Fx píše:Pokud by to bylo imobilizerem, tak jednotka motoru hlasi chybu na diagnostice - EWS/CAS tampering error (znamenaá rozpadlý plovoucí kód mezi ŘJ motoru a imobilizéru, resp. jednotky k sobě nepatří).
Diag je bez chyby.... Imo uz jsme resili a ventil na cerpadle ma povel ke startu... Takze ma pustit naftu do rampy