Stránka 1 z 8
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 09:05
				od Mateo
				Zdravím
Chystám se koupit E39 kolem ceny 150-200k. Pročetl jem toho spousta tak obecně vím na co si dát u tohohle auta pozor ale nejsem schopen se rozhodnout pro motorizaci. 
1. Byl jsem nejvíc rozhodnut pro M54B25 nicméně různě jsem se dočetl že vzhledem k váze není úplně ideální ale že je to relativně spolehlivý motor bez větších problémů. Nejsem žádný velký závodník takže pokud to není vyloženě hrůza tak s tím problém nemám.
2. M54B30 je dle mnoha lidí údajně super motor akorát díky konstrukční vadě může žrát víc oleje než by bylo normální i když jinak je v pořádku. Tzn nejsem schopen se rozhodnout zda má smysl o tomto motoru uvažovat i za cenu častějšího dolévání nebo ne.
3. M62B35 místo tohohle motoru je údajně lepší vzít M54B30.
4. Podle mnoha lidí je nejlepší sehnat M62B44 kde se prý jedná o kvalitní a výkoný motor. Akorát protože preferuji manuál tak převodovká má chybu že když odejde je nerozebíratelná a tudíž neopravitelná. Nevvím jakou životnost převodovky mají tak nevím zda o tom uvažovat.
O motorech uvažuju z hlediska toho že nebudou vyjetý po nejakým praseti ale samozřejmě ani nový.
Nejvíc se rozhoduju mezi M54B25 a M54B30 s tím že řeším viz. výše zmíněná dilema.
Děkuji za rady a reference
			 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 09:42
				od Darkstar96
				Já můžu jedině doporučit M5730d 142kW. Super spotřeba a když šlápneš, jede skvěle 

 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 10:05
				od Jergus
				Za mně vůbec neuvažuj v E39 o něčem pod 3 litry obsahu. Benzín nebo naftu si vyber podle sebe. 530D jede pocitově líp (respektive je o hodně lepší v nízkých otáčkách, takže nepotřebuje vytáčet) než 525i a spotřeba je o dost menší. Když benzín, tak minimálně 530i, aby to jelo. Ale pak je to fajn i na dnešní dobu... 

 A jestli ti nevadí, tak určitě manuál... 

 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 10:11
				od Darkstar96
				530d jede i mnohem líp než 528i protože 528i ma oproti 530d malej krouťák a navíc déčko táhne mnohem líp od spodu to má max. toč. m. už při nějakých osmnáctistech otáčkách. Jak píše kolega nademnou, pod tří litr bych nešel ani já. Já ted vymýšlím právě úpravu i svého déčka, jinak než chipem, nemám rád když auto hulí, takže pujdu do biturba nebo twinturba s upraveným vstřikováním a převodouvkou z D10 alpiny 

 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 11:25
				od Misanek
				Hele, pokud jsi rozhodnutý pro benzín, tak u toho fakt zůstaň. Nafta znamená potecionální drahé problémy navíc. A já osobně bych teda volil m54b30. Pokud se vymění olejový separátor, tak spotřeba oleje zase tak tragická nebude, spotřebou to bude vycházet stejně jako b25 si myslím ae výkon je někde trochu jinde 
 
 
Co se osmiválců týče, tak to ti bude muset bohužel poradit asi někdo jiný a říct ti své zušenosti. Věřím, že se snad někdo ozve
 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 12:42
				od soukupadam
				525i a 530i je to stejný. 40 koní rozdíl, když to bylo nový. 
540i je určitě nejzajímavější.
			 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 12:56
				od Mateo
				ok diky za nejake poznatky jsem pevne rozhodnutej pro benzi a manual takze to az zas tolik slozity nemam jen me zajimaly rozdily v mnou uvedenych motorizacich zhlediska pocitu z jizdy a znamej zavad.
			 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 20:52
				od ACDC
				Pod 540 je všechno slabota
			 
			
					
				
				Napsal: úte 03.05.2016 22:13
				od Misanek
				
 To je asi fakt. I když kdybys měl M5 tak bys i na tu M62 plyval, že je na e39 slabá 

 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 08:56
				od Perunwit
				Nešel bych pod 530i. Jede to tak akorát, ale žádnej mega drak to nejni. Asi bych pohledal 540i - bude mít více síly, ale zase bude težší - u R6 bych možná čekal o něco rychlejší reakce... ale neměl jsem možnost srovnání.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 09:18
				od Sweden
				Tady bych šel osobně do V8,ale pokud je jediná možná volba pro tebe manualni skříň tak bude výběr hodně složitý.Napíšeš nic o využití auta,daily car nebo auto pro zabavu a vikendovka?
			 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 09:38
				od dogeatdog
				No nevim, mame (mj) i 528 a ze by to jelo tragicky bych tedy opravdu nerekl. Pokud to auto je na bezne jezdeni, tak to neni spatna volba, ten motor je v podstate nesmrtelnej, chce to hlidat chlazeni a olej a jezdi to do roztrhani tela. Udrzba snadna, pomerne dobry pristup na rozdil od V8, ktera u petky ten prostor vyplni komplet a pro kazdou kravinu je treba rozhodit pulku auta.
Nota bene pokud zakladatel poptava manual mi V8 uplne nedava smysl.
Rovnez udrzba V8 je financne narocnejsi nez radovy sestivalec, coz bych asi take bral v uvahu - do jake miry mi projev V8 (a uzasny zvuk) stoji za obcasne provetrani penezenky.
Ja bych u e39 zvazoval mezi 528 a 530, naftu bych osobne zcela zavrhl. V8 bych v petce nechtel, ta IMHO lepe pasuje do tanku typu 7er nebo x5.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 09:58
				od Sweden
				Pokud V8 a automat a neprahneš po M paketu a nechce se ti jezdit pro auto za hranice a chceš se držet spodní hranice nákupní ceny aby bylo na případné prvnotní incestice tak bych kouknul po téhle e39,z fotek vypadá pěkně.
http://auto.bazos.cz/inzerat/60255731/B ... IMECNE.php 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 15:44
				od TANN3R
				V E39 bych bral z R6 nejlíp 528i, 530i bych se spíš vyhnul. To je, co se spolehlivosti týká nejhorší nepřímovstřiková R6 od bmw..
Nejlíp 540i bez vanosu, nebo face s vanosem, jen je třeba počítat s rozvodama a případně s servisem vanosu. Taky je, i když je vanos ok, podstatně hlučnější než bezvanos. S manuálem jede pěkně, s automatem už to nic extra není.
Nebo klidně naftu. Původní M57 135/142Kw je snad nejlepší nafta, co se týká spolehlivosti i kultivovanosti. Navíc lehce poladěná s manuálem jede hezky.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 21:01
				od Misanek
				cože? 
 
 
Takže ty doporučuješ naftu a naopak o benzínovém třílitru píšeš že je to nespolehlivý motor?? Tak tohle je joke týdne asi 

 
			
					
				
				Napsal: stř 04.05.2016 21:19
				od Mateo
				No diky moc za reakce. Auto by melo byt proste na jezdeni s tim ze palivo a blbosti kolem udrzby moc neresim spise hledam vhodnou variantu kde nejsou vylozene speky a kdyz uz jsou tak jak moc jsou zavazny viz. nerozebiratelny 6 rychlostni manual u V8 a jine. Jak uz jsem rikal zadnej zavodnik nejsem ale vzkonem samozrejme nepohrdnu. Osobne nevim jak moc jsou  tehle verze spolehlive automaty tak po nich ze strachu ani nekoukam. Jinak pro auto naopak hodlam vyrazit do zahranici s tim ze kdyz by se tu vyskyla pekna E39 tak se tomu nebranim.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 05.05.2016 00:40
				od TANN3R
				Misanek píše:cože? 
 
 
Takže ty doporučuješ naftu a naopak o benzínovém třílitru píšeš že je to nespolehlivý motor?? Tak tohle je joke týdne asi 

 
Jenze ta nafta v podobe puvodni m57 ma sve vyhody. Krom toho, ze to v tezkem aute, jako je e39 docela hezky funguje, nema z dnesniho pohledu zadne vazne konstrukcni chyby. Jasne, jako na kazdem cr dieselu te muzou potkat treba vstriky, ale oproti dnesnim piezo vstrikum tyhle stary elektromagnety vydrzi nesmysl, i se daji rozumne repasovat.
Kdyz uz na me reagujes, cti poradne. Psal sem, ze m54 ve verzi 30i je nespolehliva vzhledem k puvodnim m52 motorum, ktere se do e39 davali pred faceliftem. To, ze zrovna tenhke 3litr ma konstrukcni chybu, je proste fakt. To ze hodne lidem zere olej se nedeje proto, ze ma treba banalni zavadu v podobe spatnych gufer na ventilech. Proste trpi na velkou ovalitu valcu. A to se treba pri pripadne koupi zjistuje dost spatne.
Takze z meho pohledu proste pokud benzin r6, tak 28i. Pokud zkousnu o 2 litry vetsi spotrebu, nejlepsi volba celkove do e39 je m62, s trochou servisnich kompromisu m62tu. 
Pochop, je to o tom, ze v e39 muzes mit jeste ty nej benzinove r6, jakymi m52 motory byly. Takze jediny duvod, proc jit do m54 a resit servis navic je facelift. Kdyby se me treba normalni nenarocny spotrebitel zeptal na volbu motoru v e60, doporucim mu 100x radsi m54, nez trilitrovou naftu s dpf a milionem dalsich kurvitek, ktere ma navic. Takze vzhledem k ostatnim motorum je m54 v e60 spolehlivy motor, v e39 ne 

.
 
			
					
				
				Napsal: čtv 05.05.2016 01:00
				od Misanek
				Dobře, ale cpát někomu m57 jako alternativu spolehlivosti vzhledem k benzínovým motorům mi nepřijde zrovna košer. Elektromagnety sice nesmysl vydrží, ale v dnešní době taky ten nesmysl budou mít namleté. A podobně to může být i s turbem, čerpadlem ať už podávacím, středotlakým či vysokotlakem atd...
A pokud vím, tak m54 žere olej v dosti případech také hlavně díky tomu, že všichni serou na údržbu či výměnu separátoru
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 05.05.2016 06:47
				od Perunwit
				Pokud je hlavní konstrukční chybou M54 ovalita válců a z toho plynoucí zvýšená spotřeba oleje, tak potom je to z pohledu běžného uživatele výborná řada motorů. Btw ta tebou naměřená ovalita je kolik?
U M54B30 jestli jsem za ty roky doléval mezi výměnami po 10tkm 3x...?? Tak to je teda fakt průser 

. U M52B25 (a ano, záleží na stavu) jsem za každých svých pátečních 10 piv dolil decku oleje. Krásně zněla, dobře jela.
Jinak motoricky u obou za tu dobu NIC, krom praskliny na svodech u M54. Na druhou stranu separátor měnil xdentist přede mnou.
Podle mě by se zakladatel tohoto vlákna měl na tadle moudra vyprdnout a jet si vybrat auto, které se mu bude líbit a bude mu dělat radost. Část z nich bude mít důležité výměny za sebou a na ty to chce mít štěstí 

. Určitě to chce max výbavu i motor, pokud nejsou omezením peníze na provoz, ale obecně - kromě základních motorizací si najde každá své příznivce i odpůrce.
 
			
					
				
				Napsal: čtv 05.05.2016 07:29
				od Totic
				Kecy olej žerou M54ky bohužel včechny motorizace. Je to prostě vlastnost (taky skrz vyšší Euro) a dolít jednou za dva měsíce není nic nepříjemnýho. Stejně tak když se chodí kontrolovat olej.
- 525i je na nornální povození a přesuny úplně v pohodě.. 
- spotřeba a čistě ve městě žere nejmíň (nepatrně)
- povinný ručení do 2.5l.
A 528i (předface) je velmi charakterní motor, nežere olej. Musíš se při výběru dívat na ostatní stav a výbavu třeba. Ani jedno není krok vedle.