Stránka 1 z 1
Napsal: sob 30.04.2016 19:15
od Brouczech
Ahoj, chci koupit nová 18" kola na E60. Mám zadokolku, takže ET 20 a rád bych se držel dle TP, tzn. gumy 245/40. Dle TP mám mít u 18" kola šířku ráfku 8". Kola, které chci mají ale šířku 8.5". U předních kol mám místo mezi kolem a tlumičem leda tak na svůj palec u ruky. Bojím se, že mi tam 8.5" ráfek i když bude mít ET 20, nepůjde a bude drhnout

Někdo nějakou radu či zkušenost? Díky moc
Napsal: sob 30.04.2016 19:30
od sonyk02
Mám přesně to co tam chceš dát 8,5J a úplně v pohodě nikde nic nedře, mám už druhý takový kola.
Napsal: sob 30.04.2016 22:57
od Brouczech
Diky moc!
Napsal: sob 30.04.2016 23:11
od Brouczech
Diky moc!
Napsal: ned 01.05.2016 17:28
od Brouczech
ještě jedna věc, když bych na zadek dal R18 x 9,5J, 5x120, ET 14. Bylo by to OK? Jakou bych měl dát gumu? Díky
Napsal: ned 01.05.2016 18:31
od mi00wa
mám breyton zadek 9,5x18 ET19 jestli dáš ještě nížší ET tak už ty kola budou hodně do ,,A" a guma tam patří 275/35 takže vnitřní kraje budeš mít hned sjeté.
Napsal: ned 01.05.2016 22:44
od Totic
Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Napsal: ned 01.05.2016 23:59
od madmarty
Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?
Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Napsal: úte 03.05.2016 09:15
od Brouczech
mi00wa píše:mám breyton zadek 9,5x18 ET19 jestli dáš ještě nížší ET tak už ty kola budou hodně do ,,A" a guma tam patří 275/35 takže vnitřní kraje budeš mít hned sjeté.
Diky za info. Porad si nedokazu predstavit proc by ty kola mely byt do A kdyz bych pouzil Et14

Prodavaj takhle celou sadu - na predek 8.5" s ET20 a na zadelk prave 9.5" a ET14
Napsal: úte 03.05.2016 13:43
od E30STORM
Mam předek 8,5 ( ET tuším 18 nebo 20 ) a zadek 9,5 ET 14 a pohoda .
Žadne kola do A nemam ale přemýšlím že si to nechám udělat pokud to teda na te E60 jde , to jsem se ještě neinformoval .
Mám 3.0i zadohrab
Napsal: úte 03.05.2016 13:47
od Teddy
Ty kola budou do A pořád stejně. Leda bys hejbal s odklonem.

Asi tím bylo myšleno, že čím širší gumy, tím víc to při pohledu zezadu bude vidět.
Vnitřky se sjíždět nebudou když budeš mít správně geometrii a v cajku podvozek. Vnitřní strana pneu se podle potřeby zmačkne a pneu sedí na silnici celou šířkou.
Napsal: úte 03.05.2016 13:47
od mi00wa
čím nižší ET, tím to kolo půjde ven, si představ jako páku.
Co to je za sadu? original BMW ?
Napsal: úte 03.05.2016 15:16
od kmplx
O víkendu jsem nazul BBS CH 8,5x19" ET20 a pohoda, v TP mám i předek 8" a zadek 9,5x19"
Napsal: úte 03.05.2016 18:11
od Totic
madmarty píše:Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?
Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Tím "kromě eMek" myslíš Mpakety (podvozky), nebo přímo ///M powery?

Pokud vím tak snad všechny zadokolky mají zadní kola/pneu širší. Řekl bych kvůli trakci a prý taky proti přetáčivosti. Serie či motorsport na to nemá vliv. (Přehled BMW kol a šířek najdeš v treffen katalogu).
Vše stejný se dává většinou z úspory (k čemu 275/35 na 525i, že), nebo na zimňáky..
U čtyřkolek jsem o tom už něco slyšel, že by bylo lepší dát snad i stejnej vzorek pneu, aby se diff nepálil či co. Ale po pravdě o X-drive se nijak moc nezajímám.
Napsal: stř 04.05.2016 16:21
od madmarty
Totic píše:madmarty píše:Myslím že to bude k tématu, i když nepřímo.
Je pravda, že krom M (emek) musí být stejná šířka zadních a předních pneu ? Tedy pokud hledím na hodnoty dle (V)TP?
A že na Xdrivech a 4kolkách obecně musí být obvody všechny stejné ? Např. 225/50/17 a 245/45/17 nemůžu dát na neMkový BMW z důvodu (V)TP a pokud dám na 4kolku tak kurveem nějaký dif, protože přední a zadní náprava budou mít různé otáčky ?
Totic píše:Jezdím origo 18" kola Styling 124, kde jsou přední 8J ET20 / zadní 9J ET32. Podle TP tam patří pneu 245/40R18 a 275/35R18. Ale mám vyzkoušené i vše 245/40R18.
Na zadních ještě pojištěný 15mm podlo, aby to vypadalo nějak xvětu.
Takže buď to a nebo cokoli něco mezi co se sežene, hlavně si propočítat stejný profily.

Tím "kromě eMek" myslíš Mpakety (podvozky), nebo přímo ///M powery?

Pokud vím tak snad všechny zadokolky mají zadní kola/pneu širší. Řekl bych kvůli trakci a prý taky proti přetáčivosti. Serie či motorsport na to nemá vliv. (Přehled BMW kol a šířek najdeš v treffen katalogu).
Vše stejný se dává většinou z úspory (k čemu 275/35 na 525i, že), nebo na zimňáky..
U čtyřkolek jsem o tom už něco slyšel, že by bylo lepší dát snad i stejnej vzorek pneu, aby se diff nepálil či co. Ale po pravdě o X-drive se nijak moc nezajímám.
Vycházím z VTP a ze zkušenosti člověka který už několik BMW měl a jedině kde měl povolené rozdílné šířky (přední/zadní) je M3.
Co se týče Xdrive, nevím o něm moc. Ale na stálých 4x4, tedy kde jsou 3 samosvory, nebo jiné uzávěrky, všechny gumy stejný rozměry, všechny stejného druhu, typu a dezénu, ideálně stejně sjeté. Z tohoto důvodu je na některé auta výrobcem doporučeno jednotlivá kola na autě, vč. rezervy, prohazovat tak aby měla stejné opotřebení. Šetří se tím potom diferáky. Jelikož jsou dnes všude samé lamely, které opotřebení podléhají víc jak kusy železa (např. torseny) a stojí raketu, asi na to dávat pozor
