Stránka 1 z 8

Napsal: pát 29.04.2016 07:35
od Darkstar96
Zdarec baworáci,

uvažuju, že bych si namontoval motor z E60 535d do své E39.
Technický dotaz, vleze se tam ten motor a převodovka?
Nebo by bylo lepší dát do 530d menší turbo k většímu, aby to bylo jako
v 535d a něco upravit elektronickýho, aby to stím dokázalo pracovat.
Kdyby vás napadla jiná alternativa, jak zvýšit výkon kromě chipu
neváhejte sem napsat.
Dík

Napsal: pát 29.04.2016 21:23
od Hanz
Dal bych na zadni okno napis "Game over" a "Diesel power"...
Jinak je to trochu složitější, novou STK počínaje a komunikaci RJ konce, kdyz budu uvažovat, ze mechanicky to zastavet zvládneš...

Napsal: sob 30.04.2016 10:57
od madmarty
Asi bych napsal to samé. STK problém, dnes zřejmě už neřešitelný. ŘJ práce už pro profíka. Nebude to sranda za pár korun. Možná lepší rovnou 535D ? Tedy pokud nechceš auto vozit na podvalu na zavodní okruh, nebo jezdit někde za dědinou po poli :(

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek

Napsal: sob 30.04.2016 22:23
od Giovany1971
Líp to nejde napsat..snad jen že chlapec je hyperaktivní...a hlavně nic o tom neví..to jediné mu snad omluvou.. jinak totál útopie :D

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek

Napsal: ned 01.05.2016 18:40
od Darkstar96
dík, no nic, asi tam narvu ještě jedno menší turbo.

Napsal: ned 01.05.2016 19:10
od Jirke
To je prevlecenej Dyx !

Napsal: ned 01.05.2016 20:30
od Tompo
Narval bych tam rovnou dvě, abys z toho měl triturbo. :roll:

Napsal: ned 01.05.2016 21:22
od madmarty
Darkstar96 píše:dík, no nic, asi tam narvu ještě jedno menší turbo.
Upravit mapy, upravit ŘJ. Dej vědět až to bude, jak to šlape. Osobně bych se pouštěl spíš do úprav starších motorů bez "tříprdelí" elektroniky a SW. Rozhodně ne tedy u novější nafty kde se mění poměry složení směsi palivo:vzduch. To bych si radši na V8 vymýšlel kompresor než si hrát s naftou :(

Napsal: pon 02.05.2016 09:08
od Meda
Zjisti si jak to ma udelane Alpina D10, to je taky biturbo M57 a ma to v zakladu nejakych 245ps :)

Napsal: pon 02.05.2016 11:24
od Misanek
Alpina má ale úplně jiné komponenty, například diametrálně odlišné vstřikovače vyvinuté speciálně pro tenhle motor. Aspoň co vím teda..

Napsal: pon 02.05.2016 12:20
od Vlasta
Meda píše:Zjisti si jak to ma udelane Alpina D10, to je taky biturbo M57 a ma to v zakladu nejakych 245ps :)
Bi-turbo je na V motorech, tohle je twin turbo

Napsal: pon 02.05.2016 12:35
od Misanek
Vlasto, napsal jsi pěknou blbost. Není vůbec pravidlo, že twin turbo je na řadových a biturbo na V motorech.
BiTurbo znamená kombinaci různě velikých turb, tzn. dvou a více stupňové přeplňování.
Kdežto twin turbo (kde twin znamená z anglického překladu dvojče) jsou dvě totožné turba zapojené "paralelně".

Takže je jedno, na jakém typu motorů je jaká variace, ale mělo by jít o označení typu přeplňování, na což ovšem automobilky celém dost serou a v praxi používají toto označení jak se jim zlíbí, viz. třeba Alpina B10 bi-turbo, kde byla naopak použita twin turbo variace

Napsal: pon 02.05.2016 13:44
od Vlasta
Jo, mám v tom trochu hokej, ale je to naopak, dvě stejně velká turba je bi-turbo (paralelní twin turbo), rozdílná velikost turb pro nízké a vysoké otáčky je sekvenční twin turbo.

Napsal: pon 02.05.2016 19:47
od madmarty
Není to tak, že biturbo jsou dvě stejná turba, na každou hlavu jedno. Twin turbo je jedno turbo skládající se ze dvou malých za sebou, tedy v sérii ? Paralelní zapojení turbín jsem zatím neviděl, ale není to asi nemožné. K čemu by to ale byl dobré ? Pokud by jedno tlačilo víc než druhé, například opotřebením, tlak by lezl ze silnějšího zadem zadem do slabšího a dělal by mu tlakovou "překážku". Pokud by se k tomu cpaly klapky, jakkoliv řízené, už by to nemuselo být moc spolehlivé. Tedy asi lepší dát rovnou větší turbo. Možná by se dvě malé souběžně zapojené mohla roztáčet rychlejc, ale přijde mi to ujetý

Co pamatují já, tak tam kde je motor V, dvě hlavy, dvě sání a dva výstupy zplodin, tam je biturbo, dvě samostatná turba. Možná by šlo dát i bi-twin-turbo, tedy 2x malé a velké. Ale tam kde jde řadový x-válec, tam je turbo, nebo twinturbo, dvě různé v sérii.

Pokud se pletu, prosím nějaké podklady, rád se přiučím. Spoustu věcí o kterých si člověk myslí že ví správně, jsou špatně :)

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek

Napsal: pon 02.05.2016 19:49
od Totic
Nebyla taky ještě stupňovitá konstrukce twin-scroll a to menší ve větším? Nevím co se dávalo víc k V8, ale kvůli úspoře místa a odezvě umísťují turbos mezi válce, kde se však přehřívají ..resp. slabě chladí. :(

Napsal: pon 02.05.2016 20:48
od Vlasta
To řikám, mám v tom hokej, ale to paralelní twinturbo (bi-turbo) zkouěela akorát Alpina u E39 (D10)

Napsal: pon 02.05.2016 22:36
od Meda
Tak to se omlouvam, ze jsem rozpoutal takovou debatu, pro me jsou dve turba jako dve turba, ani nevim, ze se to rozdeluje, holt poctivy V8 zadny nemaji :)

Napsal: úte 03.05.2016 07:29
od Darkstar96
Klid, klid pánové, no nečekal jsem, že se to tak rozjede, každopádně doporučujete v mém případě do 530d tedy řadového 6tiválce twin turbo nebo radši biturbo? každopádně o mapách a úpravách řídící jednotky jsem už mluvil s jedním pánem a nebude problém říkal, že to už u jednoho upraveného 530déčka dělal a pán měl prý biturbo.

Napsal: úte 03.05.2016 11:23
od soukupadam
Tady se bavíte o twin scroll turbo, jedno turbo se dvěma "tryskama".

Napsal: úte 03.05.2016 11:40
od Misanek
s dvěma tryskama??
Pokud vím, tak twin scroll turbo má akorát jinou (dělenou) výfukovou část kvůli tomu, aby byly eliminovány interference pulsů výfukových plynů z jednotlivých válců, ale žádné dvě trysky. A o tom tady řeč teda zatím vůbec nebyla