Stránka 1 z 2

Napsal: pon 07.03.2016 12:27
od grulda
Přátelé a zkušení jezdci (a znalci BMW), ahoj!

Rád bych nejdříve osvětlil situaci a vyložil karty na stůl (protože si myslím, že tu jsou pouze normální a féroví lidé a hodilo by se trošku představit) - v mládí jsem si pořídil (tehdy ještě netušíc, že bouranou) octavii v plné výbavě (ročník 2006), nalil do ní spoustu peněz, nechal opravit, ale problémy se jen kupily a já byl nucen takovou herku prodat (jasně, moje chyba, netřeba rozebírat dál :D).

Od té doby uplynulo pár let, začal jsem pracovat v Brně a poohlížím se po dalším voze. Byl jsem přesvědčen, že to bude buď Octavka nebo Superb. Ale!... Dvakrát se mi podařilo přes spolujízdu natrefit na borce, kteří vlastnili pětkovýho bavoráka. A musím říct (ono to nejde ani nijak popsat), že to bylo naprosto luxusní svezení. Oba měli najeto přes 250K km, ale říkali, že do toho auta nemuseli zatím téměř nic (kromě provozních věcí - oleje, brzdový destičky, apod.) narvat.

Ze své pozice, kdy jsem měnil (na té octávce) spojku, setrvák, turbo a dalši chuťovky, opravdu nechci koupit další špatný vůz. Myslím si, že 525d 3.0 v kvalitním stavu a po spolehlivém majiteli bude dobrá volba.

Požadavky: 2007 a novější, nechci combi, nevyznám se v motoráži (nepotřebuji za každou cenu rvát silnice, jsem klidnější řidič – můžete mi prosím poslat odkaz na jakoukoli část bmwklubu, kde bych mohl najít detailnější informace ohledně kvality motoráží pro 525? Jsem tu nový a zabere mi spoustu času pročítání všeho co jste zde sepsali, tak se nezlobte ), čím méně najeto pod 200 000 km tím lépe, cena max 320 000 Kč - něco podobné tomuhle (odkaz na mobile.de - doufám, že to není porušení pravidel, nevím totiž, co jsou "živé linky" :D) http://bit.ly/1UMiSiU

Pokud zde bude alespoň někdo, kdo by mi mohl osvětlit jestli se blížím ke správné volbě, jaký motor se mi bude hodit, jakému se vyhnout, jak nakoupit v Německu, jestli je vhodnější od bazaru nebo soukromníka, nebo mi doporučit přímo člověka, který je ostřílený v nákupech a dovozech z Německa, bylo by to naprosto famózní a pokud jste to dočetli sem, patří Vám velký dík!

Napsal: ned 20.03.2016 19:57
od Potok
Zdravím snad ještě pomůžu vlastním Bmw 525d e61 se stejným motorem co hledáte ohledně servisu nebude to tak růžové jak píšete nějaká investice se vždy najde hlavně bude záležet v jakém stavu bude. Nic méně moje vozidlo má najeto 250 tisíc kupoval sem na nějakých 230 a čekala mě výměna předních kotoučů s destičky pro jistotu všechny filtry a olej poté bylo zjištění že filtr pevných částic je skoro plný tak se hledala příčina a zjistilo se že všechny žhavíci svíčky K.o a k tomu i jednotka žhavení. A poté odešla řemenice motoru :D

Napsal: úte 29.03.2016 13:57
od xyron
MOD: přesunuto do správné sekce, kde ti snad někdo poradí .. :)

Napsal: úte 29.03.2016 16:51
od Teddy
Kde začít?
525 je označení řady (5) a motorizace (2.5). Ty píšeš 3.0, takže asi 530.
Najít 10 let starýho nafťáka pětkový lajny se skutečným nájezdem pod 200 tis. nebude jednoduché. Jsou to pracanti a jezdí porce. Nájezd 20 tis. ročně je na pětkovou řadu skutečně ojedinělý. Na druhou stranu nájezd je u pětky podružná informace. Mnohem víc se projeví kvalita servisu a zacházení. Auto s nájezdem 500 tis. může být v perfektním stavu a naopak auto s 200 tis. může být herka vylítaná. Obecně kolem 200 - 250 to chce větší servis. Takže spíš bych hledal 250 - 300 tis. s dobrým servisem. Neboj se, není to koncernovka. Nerozpadne se to po ujetí půl mega.

Hledej taky něco slušně vybavenýho. Líp se to pak prodává. U BMW neexistuje pojem plná výbava. Výbavu lze různě kombinovat a každý preferuje něco jiného.

Úskalí ojetý nafty asi znáš. Dětský nemoci E60 tu jsou popsaný dostatečně v hromadě vláken.
Najdeš tu i dost recenzí na dovozce aut ze zahraničí. Jak dobrých, tak i špatných.

Z komunikace tady vím, že třeba JaraX který také dováží se v autech hodně vyzná. Zase ale nesnáší pětky a naftu tuplovaně. Dej s ním řeč. Jestli nejsi úplně vyhraněný, tak tě třeba přesvědčí na sedmu s pořádnym benzínem v plynu.

Napsal: úte 29.03.2016 18:41
od MHS
525 je přeci 3.0 motor
Teddy píše:Kde začít?
525 je označení řady (5) a motorizace (2.5). Ty píšeš 3.0, takže asi 530.
Najít 10 let starýho nafťáka pětkový lajny se skutečným nájezdem pod 200 tis. nebude jednoduché. Jsou to pracanti a jezdí porce. Nájezd 20 tis. ročně je na pětkovou řadu skutečně ojedinělý. Na druhou stranu nájezd je u pětky podružná informace. Mnohem víc se projeví kvalita servisu a zacházení. Auto s nájezdem 500 tis. může být v perfektním stavu a naopak auto s 200 tis. může být herka vylítaná. Obecně kolem 200 - 250 to chce větší servis. Takže spíš bych hledal 250 - 300 tis. s dobrým servisem. Neboj se, není to koncernovka. Nerozpadne se to po ujetí půl mega.

Hledej taky něco slušně vybavenýho. Líp se to pak prodává. U BMW neexistuje pojem plná výbava. Výbavu lze různě kombinovat a každý preferuje něco jiného.
Úskalí ojetý nafty asi znáš. Dětský nemoci E60 tu jsou popsaný dostatečně v hromadě vláken.
Najdeš tu i dost recenzí na dovozce aut ze zahraničí. Jak dobrých, tak i špatných.

Z komunikace tady vím, že třeba JaraX který také dováží se v autech hodně vyzná. Zase ale nesnáší pětky a naftu tuplovaně. Dej s ním řeč. Jestli nejsi úplně vyhraněný, tak tě třeba přesvědčí na sedmu s pořádnym benzínem v plynu.

Napsal: úte 29.03.2016 18:59
od Teddy
Stejně jako 535d, a přitom je to každý o něčem jinym :)

ale opravdu jsi gruldovi pomohl. :D Jen tak dál.

Napsal: úte 29.03.2016 19:36
od Jirke
Zkopirovan muj prispevek z jinyho vlakna:

Ja taky 100% hlasuju pro sest valcu, minimalne hezci zvuk, spolehlivost, a vubec bych se znovu nebal 525d 145kw. Je to trilitr jako vsechny 530d, mam najeto 375000 a myslim si, na zaklade dvouleteho uzivani, ze v mnoha ohledech muze byt tento motor zivotnejsi a bezproblemovejsi nez 173kw. Mozna stesti na kus, ale spis bych rekl ze ne.
Vetsina fandu BMW tento podkonovanej motor uplne vynechava pri vyberu, ale neni duvod. Ja taky miluju vykon a kroutak, a klidne bych to mohl chipnout anebo prodat a koupit silnejsi, je to uz moje 19ty auto, ale asi prvni, u kteryho ani po 2 letech nemamnzatim duvod se ho zbavovat, navic kdyz je i vybaveny velice stedre. Takze tak.

Napsal: úte 29.03.2016 19:40
od MHS
To ano ale napsal si tohle : 525 je označení řady (5) a motorizace (2.5). Ty píšeš 3.0, takže asi 530. Někdo neznalý by si zo mohl špatně vyložit. :)
Teddy píše:Stejně jako 535d, a přitom je to každý o něčem jinym :)

ale opravdu jsi gruldovi pomohl. :D Jen tak dál.

Napsal: úte 29.03.2016 21:34
od Jirke
Vsichni snad vime o cem je rec - grulda chce slabyho trilitra 145kw, 400Nm.

Napsal: úte 29.03.2016 21:39
od Jirke
- něco podobné tomuhle http://bit.ly/1UMiSiU


Jako na prvni pohled krasnej, ale jinak nezajimavej = napr. neni vejcovar, parkovaci senzory...a ten blbej volant...

Napsal: úte 29.03.2016 22:04
od uwefiltr
kup 7er s V8 a budes mit klid ,o) Zacinal jsem na 5tkach a na 7er nedam dopusti :D

Napsal: úte 29.03.2016 22:56
od TANN3R
Já spíš nechápu proč zrovna 525d? Je to naprosto identický motor, jako 530d, tj stejné problemy.. Pokud chceš naftu a manuál, tak 530d. Pokud automat, tak rovnou 535d, spotřeba je stejná, motoricky bych řekl lehce spolehlivější než 30d.

Napsal: čtv 31.03.2016 21:19
od Jirke
Hele nema to uplne stejny problemy. Minimalne nema virivy klapky a neni tak namahan, ma jen 400Nm, ale zalezi na uzivatelich.
Je to podcenovana, ale dobra volba. Ale az ho jednou budu pridavat, bude to tezky. "Slabej", bude mit kolem 400.000km a nikdo ho nebude chtit i kdyz je to poctivec kazdym coulem !

Napsal: čtv 31.03.2016 22:04
od Teddy
pětka je těžký auto a jestli to má jet jako bavorák, tak potřebuje odpovídající motorizaci. Třílitr jsem měl a s klidem můžu říct, že je to minimální motorizace pro alespoň trochu aktivního řidiče. Samozřejmě důchodcům vyhoví i slabší motorizace.

Napsal: čtv 31.03.2016 23:06
od Jirke
Nerikam ze 525 je buhvijaky delo, vsak priznavam, ze me kolikrat nejakej papirove slabsi dvoulitr stiha. To samy se muze stat kdekomu kdo ma papirove silny auto, vaha auta je hodne dulezita.

Pro ty, kteri stale nevi...525 je 2500ccm jen do roku 2006!!!

Od roku 2007 je to 3000.
S Teddym souhlsim, trilitr je k 5er minimum co lze akceptovat :palec:

Napsal: pát 01.04.2016 06:10
od Giovany1971
Jirke píše:Hele nema to uplne stejny problemy. Minimalne nema virivy klapky a neni tak namahan, ma jen 400Nm, ale zalezi na uzivatelich.
Je to podcenovana, ale dobra volba. Ale az ho jednou budu pridavat, bude to tezky. "Slabej", bude mit kolem 400.000km a nikdo ho nebude chtit i kdyz je to poctivec kazdym coulem !
Kdo říkal že 525 nemá výřivky

Napsal: pát 01.04.2016 08:22
od Crixallis
minimalne motory ve verzi LCI je nemají

Napsal: pát 01.04.2016 09:40
od Giovany1971
Crixallis píše:minimalne motory ve verzi LCI je nemají
Bratr má 2007 LCI a dávali jsme misto nich záslepky.. tak nevim...jo a měl už velké tuším 32 jako já u 535

Napsal: pát 01.04.2016 10:11
od Crixallis
jj sorry, je to vlastně až od roku 2008, takže ne všechny LCI modely
já mám druhou polovinu 2008 a klapky tam nemam

Napsal: sob 02.04.2016 10:45
od Jirke
525xd 03/2008 bez virivek