Stránka 1 z 1

Napsal: pát 26.02.2016 19:50
od charlie66
Ahoj, prosím o radu. Chci kupovat bmw e39 525i a auto o které mám zájem reaguje trochu pomaleji na přidání plynu. Možná je to jen pocit, že na to nejsem zvyklý, ale čekal bych rychlejší odezvu po sešlápnutí. Když se sešlápne pedál, třeba v neutrálu, tak chvilku trvá než motor zareaguje. Když se mačká pomaleji, tak do otáček de normálně. A ještě mi přijde, že za jízdy, když je motor v tahu, tak jakoby nepatrně cuká, ale fakt nepatrně. Auto je z bazaru a asi týden tam stojí. Najeto má zhruba 300 tisíc a je to rok 10/2000. Je možné, že je někde problém? Případně co to může způsobovat? Náklady na opravu? Plyn je zde řešený lankem nebo elektronicky?

Napsal: pát 26.02.2016 22:08
od Michal-E39
Něco tomu je. Tenhle motor necuká nikdy, ani nepatrně. Táhne naprosto plynule v jakýchkoliv otáčkách, až příliš sametově. Na přidání plynu by měl reagovat bez zpoždění, ale gumově - tedy prudce šlápnete na plyn a motor se chová jako by jste ho sešlápl klidně plynule. Chybí mu bohužel ostrost, kterou znáte z motorů kde klapku ovládá lanko od plynového pedálu.

Napsal: pát 26.02.2016 22:59
od Fx
Problem nekde byt muze, ale nemusi. Ten pocit a zazitek se blbe popisuje, treba jen nikdy nebyl updatovany soft v RJ motoru - i to dokaze cukani zpusobovat.

Napsal: sob 27.02.2016 12:15
od charlie66
Děkuji za informace. Tak to bude asi bude tím "gumovým" plynem, jsem zvyklý na okamžitou odezvu i na prudké sešlápnutí ze svého auta. A dělají to všechny motory? Konkrétně 525i, 528i a 530i?

Napsal: sob 27.02.2016 12:19
od Fx
Jediná 528i má obojetnou klapku (lanovod + el. řízení), 525i a 530i je novější typ motoru M54 s čistě el. klapkou.