Napsal: stř 17.02.2016 05:59
Dá se nějak zrepasovat manuální převodovka u BMW E39 530d 142KW r.v. 9/2001??
Mám na převodovce pár závad.
1. Při jízdě dopředu na 2. a 4. rychlostní stupeň mi páka vibruje cca o 1cm dopředu a dozadu... Čím více otáček, tím více a rychleji vibruje, Proč?
2. Když zařadím zpátečku a rychleji pustím spojku, auto udělá zvuk jak kdyby něco přeskakovalo, prostě jak kdyby byla zpátečka nedořazená. Myslel jsem, že je to spojkou, ale na všechny kvalty dopředu neprokluzuje, ani když dám rázem plný plyn, tak je vše OK... Ale u zařazené zpátečky nemůžu ani vyjet na obrubník, začne to dělat zvuk jak kdyby dvě ozubené kola drhly o sebe a auto se ani nehne... Na jedničku na obrubník vyjedu v pohodě... čím to může být?? že by zhoblované ozubené kola na zpátečce? nebo jen synchron? nebo nedořazená zpátečka??
3. když je chladno, tak mám páku napravo, tzn neutrál není uprostřed ale pod pětkou... Když se ale s autem jede déle a převodovka i motor se pořádně prohřejou, tak už jde neutrál zpět tam kde má být a je to OK, ale v zimě, když je teplota DO 10°C tak to dělá prakticky pořád.
Prý tam jsou nějaké čepy které stářím zreznou a páka se pak zasekává a nevrací se doprostřed??
- Je potřeba u manuálu měnit nějaký olejový filtr v převodovce, olej atd? nebo je to doživotní?? Případně dají se do převodovky sehnat nějaké díly na repas, nebo se dá sehnat v BMW jen celá převodovka?
díky za rady
Mám na převodovce pár závad.
1. Při jízdě dopředu na 2. a 4. rychlostní stupeň mi páka vibruje cca o 1cm dopředu a dozadu... Čím více otáček, tím více a rychleji vibruje, Proč?
2. Když zařadím zpátečku a rychleji pustím spojku, auto udělá zvuk jak kdyby něco přeskakovalo, prostě jak kdyby byla zpátečka nedořazená. Myslel jsem, že je to spojkou, ale na všechny kvalty dopředu neprokluzuje, ani když dám rázem plný plyn, tak je vše OK... Ale u zařazené zpátečky nemůžu ani vyjet na obrubník, začne to dělat zvuk jak kdyby dvě ozubené kola drhly o sebe a auto se ani nehne... Na jedničku na obrubník vyjedu v pohodě... čím to může být?? že by zhoblované ozubené kola na zpátečce? nebo jen synchron? nebo nedořazená zpátečka??
3. když je chladno, tak mám páku napravo, tzn neutrál není uprostřed ale pod pětkou... Když se ale s autem jede déle a převodovka i motor se pořádně prohřejou, tak už jde neutrál zpět tam kde má být a je to OK, ale v zimě, když je teplota DO 10°C tak to dělá prakticky pořád.
Prý tam jsou nějaké čepy které stářím zreznou a páka se pak zasekává a nevrací se doprostřed??
- Je potřeba u manuálu měnit nějaký olejový filtr v převodovce, olej atd? nebo je to doživotní?? Případně dají se do převodovky sehnat nějaké díly na repas, nebo se dá sehnat v BMW jen celá převodovka?
díky za rady