Stránka 1 z 2
Napsal: sob 13.02.2016 20:46
od wehrwolf
Zdar,měnil už někdo samotné ložislo elektromagnetické spojky klimakompresoru e 39 tds ,pokud to vůbec jde,nebo se musí měnit komplet spojka? jak je to náročné? Díky za každou radu.
Napsal: sob 13.02.2016 23:40
od wehrwolf
dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?
Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Napsal: ned 14.02.2016 06:57
od Giovany1971
wehrwolf píše:dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?
Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Ložisko volnoběžky určitě jde vymenit....cena kolem 700 set
Napsal: ned 14.02.2016 10:32
od wehrwolf
Giovany1971 píše:wehrwolf píše:dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?
Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Ložisko volnoběžky určitě jde vymenit....cena kolem 700 set
Díky,a nevíš ,prosím tě,zda lze elmg spojka demontovat i na autě bez celkové demontáže klimakompresoru?
Napsal: ned 14.02.2016 13:38
od patrikE39
a nešustí ti právě ta spojka na kompresoru?
Napsal: ned 14.02.2016 16:05
od Foldas
jde to sundat i na autě povolíš uprostřed šroub sundáš pružnou část spojky vytáhneš segerovku a sundáš ložisko s řemenicí
Napsal: pon 15.02.2016 00:11
od wehrwolf
patrikE39 píše:a nešustí ti právě ta spojka na kompresoru?
No šustí to o tu pružnou přední část,ložisko řemenice má vůli jak radiální,axiální jako prase.
Napsal: pon 15.02.2016 00:15
od wehrwolf
Foldas píše:jde to sundat i na autě povolíš uprostřed šroub sundáš pružnou část spojky vytáhneš segerovku a sundáš ložisko s řemenicí
Díky moc za radu,dnes dopoledne jsem měl tu pružnou část venku,ale bohu žel jsem v garáži jak na sviňu nemohl najít seger kleště

.
Když vytáhnu tu segrovku-s jakým přesahem je tam to ložisko nalisované? To jde normálně ven rukou nebo mírným poklepem gumovou palicí?
Nemám kloudnej stahovák ,a s čínským bych to akorát zkurvil.
Napsal: pon 15.02.2016 05:58
od Foldas
rukou to nestáhneš podebrat dvěma šroubovákama a zapačit
Napsal: pon 15.02.2016 12:40
od assassin_89
Ja se taky pridam taky mam lozisko vychozene. Jake a kde koupit??
Napsal: pon 15.02.2016 17:20
od wehrwolf
Foldas píše:rukou to nestáhneš podebrat dvěma šroubovákama a zapačit
OKI,díky-vyměneno
Napsal: pon 15.02.2016 17:24
od wehrwolf
assassin_89 píše:Ja se taky pridam taky mam lozisko vychozene. Jake a kde koupit??
Zdar,kupuval jsem ho v prodejně KORBEL-ložiska v Kroměříži,mají ho tam skladem, 480 kč
35BG5222-2DL Nachi /35x52x22/ g35bg5222 - to je přesné označení z paragonu,to staré i krabičku jsem už bohužel aktivně vyhodil.
Napsal: úte 16.02.2016 12:38
od assassin_89
Dik za info melo by to bejt ono podle popisu.
Napsal: úte 16.02.2016 16:05
od Foldas
není to nic strašného člověk to nesmí vidět všechno složitě
Napsal: čtv 18.02.2016 17:59
od wehrwolf
Chlapi,máte někdo zkušenost s tolerancí rozměrů u těchto ložisek? Původní ložisko elmg spojky klimakompresoru / v řemenici/ byl výrobce Japan NSK,přesné ozn. 35BD5222DUM18A /35x52x22/. Ložisko vyměněno z důvodu vůle-kovový šoupavý zvuk,jde o to,že u tohoto ložiska jsem naměřil vnitř průměr cca 34,88mm.
Namontováno nové 35BG5222-2DL Nachi /35x52x22/,ale které jsem před montáží nezměřil jeho vnitřní průměr - ale při montáži znatelně větší vůle na uložení hřídel-ložisko.
Nevíte někdo,jak je to měřením tolerancí nebo celkovou přesností výroby u jednotlivých výrobců??
Jde mi o to,že při studeném motoru to nedělá dobrotu,opět ten šustivý zvuk kov na kov,i když ne takové hlasitosti a frekvence.
Mám laborovat s jiným ložiskem,nebo nechat tak??
Měl jsem za to,i logicky,že ložiska shodného označení rozměrů by měla být stejná,ale zdá se,že tomu tak asi není.
Díky za případnou radu.
Napsal: čtv 18.02.2016 19:00
od Vapinecko
Pokud by se ti ložisko protáčelo na hřideli tak by to byl velkej problém, ale to bys poznal snad. Jinak ložiska Nachi dávám hodně do elektromotorů a zatím jsem neměl žádnej problém. Ale tam si na setinky milimetrů nehraju

Napsal: čtv 18.02.2016 19:15
od assassin_89
Ty jo hele ja jeste koukal na anglicka fora a snad vsude psali ze vnitrni prumer loziska ma bejt 30mm. Vnejsi 52 a tech 22 sirka.
Napsal: čtv 18.02.2016 20:58
od Foldas
problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
Napsal: čtv 18.02.2016 21:14
od wehrwolf
Foldas píše:problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
No a já blb si myslel,že norma je norma

),nicméně,když nám sem židáci na náš úkor naváží tisíce negrů aby nás zlikvidovali,tak v takovém pásmu žádné normy platit nemůžou:-D.Sranda,ale brzo realita nebude.
Poklepáním hřídele důlčíkem rozhodně neustředím ložisko,aby to nedělalo takovej bordel.Rozumněno,ono to na usazení vyloženě nelítá,hodně to drží ta segerovka,je předepjatá.Jde o to,že osa lůžka ložiska je vychýlená vzhledem k činné ploše plochého řemene a provozem s takovým zmetkem se ta plocha vymačká a definitivně půjde do sraček.
Lepidlo na ložiska Ti to nevystředí na hřídeli,tzn. taky k ničemu,a při dnešní lžidemogratické "kvalitě" všeho,můžeš použít při příští potencionlní výměně akorát tak karboflexku a celej ,jinak v pohodě původní kompresor,kterej na vehiklu o jeho narození přečkal 300-400 tis a možná výše,vyhodit do šrotu a koupit pravdoláskovou předraženou mrdku za xxx litrů s životností s bídou 3 výměn oleje,o tom to je.
Napsal: čtv 18.02.2016 21:32
od Vapinecko
Foldas píše:problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
Od tý doby co se mi dostalo do ruky SKF - made in Bulgaria tak se těmhle ložiskům vyhýbám hodně velkým obloukem.