Napsal: úte 09.02.2016 00:17
Pro baworáky,kteří se vydají na cestu svépomocné repase alternátoru,zasílám pár odkazů.
Především na stránky,kde podle typu,co máte na autě,naleznete relevantní ND:
www.cs.as-pl.com , je to v češtině,uspořádání poněkud nesrozumitelné,ale po chvíli se v tom dá jakž takž zorientovat.
Při výměně sběracích kroužků alternátoru a následné montáži (dle typu) nového,nepoužívejte,pokud byl použit (u mně Valeo,FR šrot),klasický epoxid na zalití kontaktů,při cca 105 st. začíná téct a je celkově nestabilní.
Doporučená lepidla: Loctite Hysol 9491 , 9492 nebo 9496.
Je to moje první repase alternátoru,nic na tom vcelku není,potřebujete mikrobrusu a diamantový mini kotouč v případě,že budou spoje statoru k desce diodového usměrňovače přivařeny "na tvrdo" el. odporem,el. cínovou páječku a především mnoho a mnoho trpělivosti,protože je to práce opravdu na piču a o nervy.
Myslím ale že lepší,než koupit za 5litrů někde třeba(neříkám všude) "repasi" barvou nebo z vrakáče šrot za trojku s životností neurčitou.
Ta auta mají nalítaný mnimálně 3,5 kila i kdyby s tím nikdo nejezdil.
U mýho vehiklu je 350 tis a stav uhlíků a sběracích kroužků byl na pováženou,odhaduji max. 30 tis. km a smrt.
U mojí staré sedmy 735i mi altík skrz to kleknul v úplné prdeli,kousek od Užhorodu ve 490 tis a něco.Je pravda,že dřív bylo zatížení el. soustavy menší z důvodu nesvícení ve dne.
MOD Francis: Odmazána poslední rasistická/politická věta.
Především na stránky,kde podle typu,co máte na autě,naleznete relevantní ND:
www.cs.as-pl.com , je to v češtině,uspořádání poněkud nesrozumitelné,ale po chvíli se v tom dá jakž takž zorientovat.
Při výměně sběracích kroužků alternátoru a následné montáži (dle typu) nového,nepoužívejte,pokud byl použit (u mně Valeo,FR šrot),klasický epoxid na zalití kontaktů,při cca 105 st. začíná téct a je celkově nestabilní.
Doporučená lepidla: Loctite Hysol 9491 , 9492 nebo 9496.
Je to moje první repase alternátoru,nic na tom vcelku není,potřebujete mikrobrusu a diamantový mini kotouč v případě,že budou spoje statoru k desce diodového usměrňovače přivařeny "na tvrdo" el. odporem,el. cínovou páječku a především mnoho a mnoho trpělivosti,protože je to práce opravdu na piču a o nervy.
Myslím ale že lepší,než koupit za 5litrů někde třeba(neříkám všude) "repasi" barvou nebo z vrakáče šrot za trojku s životností neurčitou.
Ta auta mají nalítaný mnimálně 3,5 kila i kdyby s tím nikdo nejezdil.
U mýho vehiklu je 350 tis a stav uhlíků a sběracích kroužků byl na pováženou,odhaduji max. 30 tis. km a smrt.
U mojí staré sedmy 735i mi altík skrz to kleknul v úplné prdeli,kousek od Užhorodu ve 490 tis a něco.Je pravda,že dřív bylo zatížení el. soustavy menší z důvodu nesvícení ve dne.
MOD Francis: Odmazána poslední rasistická/politická věta.