Stránka 1 z 3

Napsal: úte 26.01.2016 14:32
od RealD
Ahoj, snad mě neukamenujete a shrne se tu hrstka pravdivých faktů a rad k tomu abych už neudělal chybu.
Už jsem vyrostl z blbnutí, "bokování" a jiných blbostí.
Chci BMW co nebude chtít desetitisíce za údržbu a slušnou spotřebu. Zatím sem měl smůlu. K autům se chovám slušně.

Nyní cca rozpočet 100-150tkč. ve vyhlídce asi 530d sedan manuál E39 radějí asi facelift 142kw?
Moje ježdění - roční nájezd 20-30Tkm. Problém je občas práce jen 4km. (krátké trasy pojedu něžně a asi necham udělat magicar s dalkovym startem po vstanutí, pak 15min bude běžet, pak pojedu) nebo Webasto co tam bude, je tam celkem často co čtu. Hrozně se šíří fáma že krátké trasy škodí, ale zkušenní lidé mi řekli, že tohle už není stará litinová rotačka s komůrkama a proto to není úplně pravda. Samo o sobě nafta je mastnější a nemá tak šanci vybrušovat v horších podmínkách jako benzín.

Co vím tak pohlídat zda byly dělané vstřiky - jeden repas dnes cca 4TKČ, repas turba 8TKČ. Pak spotřebak jako napravy neřešim. Co víc? Nic? Podavací čerpadlo snad 2TKČ?
Už mě totiž vážně nebaví i když se chovám k autům slušně řešit těsnění pod hlavou či jiné umíráky motoru.
Benzín se taky bojim, motory jedou perfekt ale furt řešit blok/hlavu... :/
Leda V8 - prý nesmrtelnost. Ale sehnat to s manual klackem je celkem peklo a pak to ještě zaplynovat aby to jelo. Ovšem proti tomu je spousta lidí.

Už vážně nevím co. Rád bych pětku, kompromis mezi pohodlím a dravostí.

Díky za případnou ochotu informací.

Napsal: úte 26.01.2016 21:48
od hadice
....cao...když opět narazíš na jebku 530d....co bude vyhoněná jak sviňa...tak se opět spálíš....chce to zachovalej kus....myslím zachovalej..musí to bejt z toho auta cejtit když ho vobhlídneš....i když je to už starší koncepce zrovna e39..ale když budeš mít pěknou pofejsliftu...tak semtam nějaká malichernost se dá opravit....když to není schnilí napadrť...
..zadalší nevim benzína nemám..ale dávno už jsem neslyšel že by u benzínu praskali hlavy..či bloky....zrovna nedávno se tu prodávali 530i..jak myslim manuál tak robot...to může bejt cesta správným směrem...dobrá spotřeba..výkon a jednoduchost..
osobně mám 530d..02..manuál Mpaket origo...a jen díky tomu že to auto bylo origo nerozmrdaný..nerasovaný..a mám jej už mnoho let..tudíž..i domácí provoz je v klidu. .tak šlape jak hodiny...spolehlivě.spotřeba kolem 6ti litrů.....

Napsal: úte 26.01.2016 21:59
od horan
Uz tady to tema je pul dne a zatim zadnej sloh o 7er? To vypada ze nekde nejde internet.
Jinak pokud ti na nekolika autech prasknul blok/hlava, tak si myslim, ze chyba neni v autech. :wink:

Napsal: úte 26.01.2016 22:09
od Misanek
horan píše:Uz tady to tema je pul dne a zatim zadnej sloh o 7er? To vypada ze nekde nejde internet.
:lol:
hadice píše:....cao...když opět narazíš na jebku 530d....co bude vyhoněná jak sviňa...tak se opět spálíš....chce to zachovalej kus....
Hele, co je tak možné mít na m57 dojebané tak, že by byla vyhoněná a nenávratně, nebo za těžké prachy uveditelná do aspoň zhruba původního stavu, když pominu nějakou fatální destrukci třeba vdechnutím klapek, či propálením pístu?

Jasně, slabost CR systému. Ale s tím každý, kdo pořizuje 530D musí přece automaticky počítat, že do toho auta bude muset obratem třeba poslat 40 za vstřikovače. Teda aspoň já to beru jako svým způsobem "samozřejmou" investici. Co tedy dál?

Napsal: stř 27.01.2016 09:19
od Jergus
...Chci BMW co nebude chtít desetitisíce za údržbu... je bohužel naivní představa, řekněme, že staré BMW nebude chtít statisíce.... Spotřeba kolem 6 litrů v pohodě, jen musíš mít manuál. Všichni chtějí e39 530 D po faceliftu, podle mě je předfacelift skoro ve všem lepší - výrazně jednodušší motor, který jede stejně a žere stejně, jednodušší a levnější opravy světel, brzd atd... No ale to je každýho věc. Vstřiky neřeš, na koupi si vezmi někoho s diagnostikou a ten ti je otestuje na místě. A turbo? Mám na svým najeto 370 tis. a turbo pořád původní a motor nevezme kapku oleje, toho bych se vůbec nebál...

Napsal: stř 27.01.2016 09:26
od Filozof
Naftu osobně nemám rád ale mohu říci že otec koupil po 5letech od 1majitele auto 530xd rok 2006 co mělo origo 280tis km a to auto jezdí krásně i dnes. Řeší převážně spotřebák a slabiny auta jako byla cd mechanika a 5té zadní dveře kabely a zatékání pod 3tí brzdové světlo.
Jinak spotřebák.

S autem nebyl žádnej problém ale je to stále nafta a tu osobně nemusím protože je dost složitá a taky se tam sere více věcí jako u benzínu.

u nás mají 10-15leté 530d většinou kolem 4-7kil najeto a většinou jsou stočené na krásných 180-250tis km. To je troufnu si tvrdit 90procent trhu v ČR.

Pak se člověk nesmí divit co těm autům je ...
Máme známého z němec a bude mít brzo 7kil v 530d a auto je v krásném stavu až na sedačku protože jej servisuje a vše co je špatné vymění a jezdí jen dlouhé trasy po evropě. A světe div se má původní převodovku 6kvalt automat a původní motor. Tomu neuvěří ani Jarax se snejkem.

No ale to je německé auto a německá nafta a taky německá typická péče o auto. Co jde to se vymění. Navíc ty dálnice dělají hodně jako honiči po vesnicích co ty auta zničí a motory posílají do hrobu ...pak je neštěstí takové auto koupit.

osobně jsou nejspolehlivější benzínové motory R6 u BMW ideálně s LPG pokud se hodně jezdí. A pak už jen vybrat zda starší školu e39 - e38 nebo něco novější e60 - e65

530i R6 (170-190kw verze ) nebo 545i (550i) či 745i a 750i nemůžeš nic pokazit pokud bude stav ok s pěknou výbavou.

ještě 525i e60 či e39 taky jede uspokojivě. motory M54

Napsal: stř 27.01.2016 10:14
od hadice
...muže bej dojebaný všechno....kolem motoru....třeba..i zanedbanou udržbou....
..jáříkám furt ..chce to vobčas zvednout kapotu a podívat se co se tam děje ...to samý je i u nákladních aut..každej jezdí ...celý měsíce nezvedne kabinu/kapotu až když je cejtit třeba smrad...
...prostě dojebaný to muze bejt i tím že spousty drobných blbostí se nastřádá a majitel nad tím mávne rukou a zlomí hůl jak se říká lidově... a "dojezdí to nějak"...pak to střelí...a ty to třeba koupíš...v dobrý víře že to dáš dokupy. ...pak zjištěuješ co všechno je načatý..co nepracuje tak jak má..převedeno na prachy a je to v kýblu ...takovejch nadšenců už tady bylo hodně.... a třeba to i vzdali. ...a zase nad tím autem zlomí hůl....stojí je to nakonec nemalí prachy a užitek potažmo nadšení...=0...
...vobhlídni si vícero aut....projeď..vyskoušej.... dej si na to čas...a udělej si svůj žebříček....pak v klidu něco kup....

Napsal: stř 27.01.2016 10:40
od hadice
..abych ti to konkretnějc vypsal..na 3.0d např.: podtlakový ovládání egru a turba, silentbloky, samotný turbo,separátor oleje,nějaká tryska chycená, egr,prasklí sání, řemeny a kladky před výměnou, viskospojka,..dva termostaty(já mám třeba jen jeden)..v součinosti k motoru může bejt nefunkční automatický příhřev Webasto(kapitola samo o sobě..většině bazarovejch sráčů to nefunguje...což je naškodu pro motor v zimě)...zadalší celá soustava zásoby naftou to nest čerpadla 2ks elektrický. ...
..vím spousty toho je i na jinejch motorech...ele toto všechno když ma bejt posraný tak to je finanční vopruz...)

Napsal: stř 27.01.2016 11:14
od Zdenda530d
Moje zkušenost:
Mám e39 530d manuál poface - spotřeba jak tu bylo psáno DO 6ti litrů (5,7) na dlouhých trasách a to zdaleka nejsem brzda provozu. Dotáhl jsem ji z rajchu, jsem třetí majitel.
To co už tu také zaznělo; vzal jsem ji, protože prostě nebyla dojebaná (motor si krásně vrněl a vrní, nehulí, interiér nezničenej, na podvozku nic nemlátí, nikde nic nevybruje, vše origo - i podle toho se pozná jak kdo s autem zacházel).
Tehdy jsem to ani nevěděl a i když je to 142kw poface, tak prokletí v podobě klapek v sání nemám (hodně jsem si oddechl, když jsem sání sundával abych se přesvědčil). Olej nežere absolutně vůbec.
Co se servisu týče, tak zatím nevím, měnil jsem jen olej a filtry, brzdy, čistil sání a musel jsem si pohrát s rozsypanýma pixelama na BC (home made a maká perfektně). Jediná "opravdová" závada, která mě potkala, byl prodřený chladič ATF kapaliny (z bazoše za 300,- a montáž proběhla v rámci výměny chladící kapaliny a čištění chladičů).
elektrika, webasto, xenony, klima, park. senzory, čerpadla... prostě vše maká jak má.
Co se motorů týče popřemýšlej ještě o 3.0 benzínu (170kw), shání se ale hůře - měl jsem tu čest se s ním svést a jede nádherně - servisácky je tento motor také brán za velmi spolehlivý.
Tvoje dobrá volba je ohledně toho, že chceš manuál... takto staré automaty znamenají pouze problémy (které nikdy nekončí a stojí hodně peněz).
Ještě něco málo k předface a poface modelům - pokud to bude jen trochu možné ber poface, je toho dost, co se inovovalo (jde o blbinky, které potěší - nelámou se různé packy, které byly poddimenzované, táhla, atp...)- nejvíce se však poface modely zlepšily protikorozní ochranou (auto samozřejmě nesmí být bourané a naoko opravené - to už ani poface model nezachrání).

Napsal: stř 27.01.2016 15:41
od maxmin
Jestli chceš top e39, tak sem tam se najde něco takového:http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list

Napsal: stř 27.01.2016 16:02
od Jergus
Pěkná voňavka, akorát 528i v automatu je marný, nejede a žere. A není to ve výbavě...

Napsal: stř 27.01.2016 16:05
od Hanz
byt to FL a ve vybave, reknu proc ne (ikdyz by to v CR nikdo nekoupil), ale tohle...? jsem fanda e39, ale tohle me vubec nicim neoslovuje...

Napsal: stř 27.01.2016 19:39
od mika_hakkinen
Ahoj,
taky mam 3l v nafte 142kw. Vyrive klapky mam vymontovane. Prvni vec co jsem udelal.
Co jsem koupil, nebylo zrovna top. Par chyb se naslo, nesel bufik a predni elektricka sahara, prazdna klima. To se dalo lehce ruzne po netu sehnat. Dalsi takove drobnosti, neslo elektricke dotahovani kufru, stacilo namazat.
Predchozi majitel to nechtel resit a prodal to takhle. Interier zadni kozene sedacky trochu osoupane. Nechal jsem to trochu zrenovovat. Za dalsich 10tis pekny auto. Koroze zadni kufr, problem skoro pokazde.
Pak jen spotrebak podle toho jak jezdis. Dulezite je menit olej co 15tis. Kdyz je ten olej prejetej tak motor je dost hlucnej.

Napsal: stř 27.01.2016 20:32
od Cert
jezdím v e39tkách 530D a 530i, oboje automat. Naftu mám rok a půl a benzín je v rodině cca 7 let. Za tu dobu se dělal na benzinové (uvedu závažnější věci, ne spotřebák): opravná sada vanosu, 1x lamba a naposledy DISA klapka. Spotřeba kombinovaná cca 11l/100km, najeto 280tis km.
Na naftové jsem zatím dělal obě podávací čerpadla, oba termostaty, vytrhal vířivé klapky sání. Automat opravovali ještě v německu, jinak bych to nechtěl, díky pověsti GM skříní. Spotřeba cca 7,5l/100km, najeto 333tis km.

V porovnání 530iA vs 530DA vychází diesel na klidné ježdění lépe- větší krouťák a síla odspodu je znát. Ale ve chvíli, kdy tomu čeek začne šlapat (nebo chcete-li chce jet zostra) je ta nafta debilní krze malé spektrum otáček- nejvíce mě to sere při kick downu, kdy to podřadí co to jde a v zápětí to řadí zase nahoru, ptže líže červený. V takovém případě je pak super, jak ten benzin tahá až do "nekonečna" a řadí až "za dlouho" a to mě na tom béňu baví. O komfortu na volnoběh / před autem / za autem ani psát nemusím. A po výměně disa klapky se s tou 530i dá jezdit i v nízkých otáčkách- před opravou to bylo tupé jak dvoulitr.



:)

Napsal: stř 27.01.2016 20:37
od Cert
a s názorem, že automaty jsou problémové a manuál je spása toho auta teda nesympatizuji. V dnešní době, kdy ty auta mají najeto kolem půl míče jsou v hodně případech už po repasu a vysypal se jinejm.
Nedovedu si předtavit v takovém autě tahat klackem po podlaze. To fakt díky, kor s přihlédnutím k mému problému s malým spektrem otáček :lol:

Napsal: stř 27.01.2016 20:52
od Zdenda530d
To je otázka vkusu a preferencí - automat vs. manuál je "neverending story". Já si zase nedovedu představit v tomto autě automat (u sebe).
Manuál spása není určitě a jako každá věc, pokud s ní bylo nešetrně zacházeno, tě může stát balík (třeba dvouhmota). Je to o dobrém výběru - načatý setrvák má zcela jasné projevy a je lehce rozpoznatelný, tak bacha na to.


Jen můj názor: automat patří do supersportů (vnímejte supersport jako supersport - tj. 700+ koní 700+ newtomnetrů), kde je nutné zařadit naprosto přesně v setině vteřiny a elektronika celému aktu přeřazení (během té milivteřinky) přizpůsobí "milion" věcí (otáček, rychlostí, stupňů prokluzu, časování, atd. atd.) aby se nic nepoškodilo. Prostě tam kdyby to "smrtelník" neodhadl, tak by celý "powerpack" šel do kytek, jelikož taková síla nelze nechat v rukou spotřebitele. V limuzínách je automat jen o pohodlí řidiče, jinak nemá žádný další význam ani přínos.

Napsal: stř 27.01.2016 21:19
od Misanek
Jergus píše:.Všichni chtějí e39 530 D po faceliftu, podle mě je předfacelift skoro ve všem lepší - výrazně jednodušší motor, který jede stejně a žere stejně, jednodušší a levnější opravy světel, brzd atd...
A jaké rozdíly jsou v těch věcech co jsi jmenoval u 530D mezi před face a face verzí?

Napsal: stř 27.01.2016 21:33
od Cert
Zdenda: první odstavec posledního příspěvku je rozumně podaný názor zastánce manuálu. Beru.

Ale neberu, že automat je do supersportů. Můj názor je, že řazení přechávám masovým konzumentům různým koncernům vw, psa apodobně a osobně využiji možnost komfortu automatiky, a to především ve městské zástavbě, kde to považuji za nutnost, mimo město pak za zpříjemnění cestování na úrovni.

:)

Napsal: stř 27.01.2016 21:40
od Misanek
Vzhledem k tomu, že vozidlo s automatem pár let vlastním, tak i přes to bych si vybral stále radši manuál. Mé důvody pro tento názor jsou ty, že zde hrozí zásadně menší riziko selhání někde na cestě, a hlavně i při případné poruše auta je jeho odtažení mnohem jednodušší, pokud má manuální převodovku... I když automat poskytuje nepopiratelně vyšší úroveň pohodlí (v městském provozu obzvlášť), tak přecejnom to riziko tam prostě vyšší je.

A to se nebavím o tahání vleků za autem, kdy ten automat (v případě 530D) přecejenom dostává už docela velkou čočku. Svým způsobem potom na základě automatu i de facto motor, jehož chladící systém nemá za úkol uchladit jenom dost vytížený agregát, ale i olej automatu, jehož teplota v takovýchto případech také docel vzrůstá. A tím pádem o něco více ohřívá vodu v chladícím okruhu (pokud je teda chlazení oleje automatu u e39 řešeno také tepelným výměníkem v chladiči)

Napsal: stř 27.01.2016 21:42
od Cert
ještě Zdenda:
a ano, v poslední větě kdy zmiňiješ, že mat je v limuzínách pro pohodlí, tak to je přesně jádro pudla. To je to, proč to celé provozuji (ikdyž limuzína v mém případě je dost vzdálený pojem)- pohodlí, dále je to bezpečnost, úroveň techniky a samozřejmě celková kvalita e39.

Když bych neměl tyto požadavky, můžu směle drtit OI s 1,6 tkou 55kw z feldy nebo "když už, tak už" TDi :twisted: