Stránka 1 z 2
Napsal: ned 17.01.2016 17:55
od soukupadam
Zdravim,
auto dost blbě brzdí, netáhne a svítí kontrolka motoru. Když se šlapne na brzdu tak se to uplně rozjede, jako kdyby to bylo přidušený a pak to teprve zašne trochu brzdit.
Může mě někdo nasměrovat? Je to E39 525i
Díky
Napsal: ned 17.01.2016 18:31
od ardo
Utopený brzd.posilovač

Napsal: ned 17.01.2016 19:08
od soukupadam
Vålec je v suchu
Napsal: ned 17.01.2016 19:10
od starML
Souhlasím s ardo, roztátá voda zatekla do schránky pod filtry klimatizace, kde utopí řídící jednotku motoru před spolujezdcem a před řidičem si té vody "šlukne" posilovač řízení. Sundej filtry klimatizace a to dno pod filtry - najdeš posilovač brzdy a na druhé straně ŘJ motoru. Dole by jsi měl po odstranění vody a ledu najít dírku, kterou ucpala nějaká moucha nebo lísteček. Z rozmrazení posilovače nepoužívej horkovzdušnou pistoli, ale raději fén na vlasy, aby jsi něco nepropálil.

Napsal: ned 17.01.2016 20:33
od ACDC
Proto se to má pravidelně čistit
Napsal: ned 17.01.2016 21:00
od starML
soukupadam píše:...a svítí kontrolka motoru. Když se šlapne na brzdu tak se to uplně rozjede, jako kdyby to bylo přidušený ...
Tak pokud je brzdový válec a posilovač v suchu, zkontroluj odsávání olejových par z motoru včetně odlučovače, tam by mohl být nějaký zamrzlý pucek => akce s fénem i zde. Diagnostika by řekla více .

Napsal: ned 17.01.2016 21:07
od soukupadam
Ja to prave cistim pravidelne a proto je valec v suchu. Ten odlucovac mam nachystanej novej. Akorat to asi nebude zamrzly bo to zaclo az po 150 kilometrech jizdy. Zajima me proc to kvuli tomu nebrzdi?
Napsal: ned 17.01.2016 23:41
od Fx
Mrkni se na kolenu sání nahoře na F-konektor, jestli je těsný a neprasklý. Od něj vedou dvě hadičky, z nich jedna vede na dvojventil kvůli zvýšení podtlaku. Ventil má tři vstupy/výstupy:
- F-konektor
- sání
- posilovač brzd
Mrkni, jestli není problém třeba tady. Tahle část se stará o vytvoření většího podtlaku, než jaký by bylo schopno vytvořit samotné sání. Pokud je to netěsné, na straně sání vznikne falešný vzduch a protože na posilovači není dostatečný podtlak, tak neposiluje, jak má.
Napsal: úte 02.02.2016 21:13
od soukupadam
Nic to je moje chyba, se s tim musim trochu seznámit.
Napsal: úte 02.02.2016 22:41
od Fx
A dělali jste diagnostiku i něčeho jiného než budíků???
Napsal: stř 03.02.2016 09:52
od soukupadam
Napsal: stř 03.02.2016 10:09
od soukupadam
Takže tady to je:
Zajímá mě ta 190 a co to je v převodovce,
http://soukupadam1.rajce.idnes.cz/Diag
Napsal: stř 03.02.2016 10:39
od Fx
Vezmu to postupně - motorová jednotka:
190 je výhřev lambdy za katalyzátorem pro válce 1-3 (tj. první svody od rozvodů, tj. odpředu auta)
45 - chyba portu na multifunkci
120 - signál plynu (tj. chyba buď potenciometru, nebo škrticí klapky)
227 a 228 - regulace směsi lambda sondami dosáhla meze rozsahu možností regulace, tj. obvykle sání falešného vzduchu
39 - spínač brzdového pedálu
238 a 242 - chyba spalování na válcích 1 a 5 (zkontrolovat svíčky a cívky, nicméně obvyklé je, že to má souvislost se sáním falešného vzduchu viz chyby 227 a 228)
Převodovka - chyba 151 - nemá signál od čidla brzdového pedálu, tj. viz chyba 39 v motorové jednotce.
Ad chyba 190 s podrobnějším vysvětlením - mrkni se na kabeláž od lambda sond za katalyzátorem, jestli není od té podle jednotky vadné přepálená o motor/svody apod. Každopádně tady chyba asi nebude a lambda nejspíš bude vadná, protože po přepálení kabelu obvykle shoří pojistka č. 4 (30A) u motorové jednotky (motorsicherungen), která je společná i s druhou lambdou - a ta chybu nehlásí.
Napsal: stř 03.02.2016 12:01
od starML
soukupadam píše:.... auto dost blbě brzdí, netáhne a svítí kontrolka motoru. Když se šlápne na brzdu .... a pak to teprve začne trochu brzdit.
Budu se věnovat pouze chybám 39, 120 a 151, které mají souvislost s brzdami.
Elektronika kontroluje současné stlačení pedálu brzdy a plynu - buďto jedu nebo brzdím, současné stlačení obou pedálů (po dobu delší 60 sec) bere jako nesmysl. Pokud by se mi náhodou nevrátil plynový pedál do nulové polohy a současně bych stlačil pedál brzdy, tak ŘJ motoru stáhne výkon motoru, aby se motor nepral s brzdami. Na brzdovém pedálu je spínač brzdových světel BLS (Bremslichtschalter) a kontrolní spínač BLTS (Bremslicht-Testschalter),které musí pracovat synchroně, respektive se navzájem kontrolují. Toho signálu se využívá i k vyřazení tempomatu a k té kontrole současného stlačení pedálu plynu. A tady právě diagnostika vypsala chybu 120 Uplausibilität Gas + Bremse, gleichzeitige Betätigung Gas + Bremse.
Cituji WDS:
Bremslicht-/Bremstestschalter
Am Bremspedal sind zwei Schalter verbaut, die folgende Signale liefern:
•S_BLS (Bremslichtschalter)
•S_BLTS (Bremslicht-Testschalter)
Diese Signale wertet das DME-Steuergerät zur Erfassung der Bremsbetätigung aus.
Funktion
•Baureihe E38, E39, E46, E53, E6x, E8x:
Der Bremslichtschalter schaltet nach Masse (B-), der Bremslicht-Testschalter nach B+.
Die beiden Signale werden auf Plausibilität geprüft.
Krátkodové současné stlačení pedálu plynu a brzdy je samozřejmě možné, například při rozjezdu do kopce, ale toto současné stlačení nesmí trvat déle než 60 sekund. Po tomto čase je generována ta chyba 120. WDS říká: "
Wenn das Schlupfregel-Steuergerät eine Betätigung des Bremslichtschalters feststellt, die länger als 60 sec dauert, aber gleichzeitig eine Bremsung unlogisch erscheint, dann wird dieser Fehler gesetzt. Gleichzeitiges Betätigen des Fahrpedalmoduls zum Beispiel sprechen gegen eine Bremsung."
Mögliche Fehlerursache(n):
•Bremslichtschalter falsch justiert
•Leitungen zum Bremslichtschalter defekt
•Bremslichtschalter defekt
Pokud se brzdový pedál nevrátí do horní polohy z důvodu nějaké mechanické blokace, slabé vratné pružiny nebo ten dvojitý spínač brzdových světel nebude pracovat správně (synchroně) + příslušné dráty k němu, dojde k vygenerování chyby a související 39 BLS-BTS Plausibilisierung (=věrohodnost). Ale ono to přímo přímo v tom protokolu 39 píše
BTS defekt =>BTS (Bremslicht-Testschalter) ten testovací kontakt je vadný, nebo dráty k němu. Tohle bych řešil jako první.
Podívej se na ten spínač S29, 4-pólový konektor X78 a příslušné 4 dráty, zkontroluj horní polohu brzdového pedálu a jak Ti fungují brzdová světla.
Výpadky zapalování válců 1 a 5 pochopitelně způsobují nezapálení směsi ve válcích a to je lamdami vyhodnoceno jako bohatá, nedokonale spálená směs. Nakonec přijde na řadu kontrola toho výhřevu lambdy 1 za katem.

Napsal: stř 03.02.2016 12:07
od soukupadam
Díky moc, to brzdový čidlo bylo vadný a světla pořád svítily. Ty problémy s elektrikou jsou vyřešený, takže to vypadá, že na jedný straně to bere falešnej vzduch a na druhý straně je vadná lambda?
Jinak tyhle problémy se objevujou jenom když hodně mrzne, jakmile se oteplí všechno jede normálně a kontrolka taky zhasne.
Napsal: stř 03.02.2016 12:48
od starML
Tak já Ti v 11:01 dopíšu román o tom, že se máš podívat na brzdový spínač a proč, a Ty už to máš v 11:07 vyřešeno? To byl ale fofr!!
Co tam tedy byl za problém? Jo už to vidím - světla svítily furt = měl jsem pravdu!!
Falešnej vzduch a vadná lambda není jednoznačné. V tom výpisu z diagnostiky máš výpadky zapalování na 1. a 5. válci a lambdy 1 a 2 vyhodnotily spalování bohaté směsi (Abweichung fett). Když se nezapálená směs z válců 1 a 5 dostane do svodů a tady ji zapálí výfukové plyny z 2+3 a 4+6, takové spalování s přebytkem paliva bude vyhodnoceno jako bohatá směs. Ale je třeba zjistit, proč ty válce 1 a 5 neodpalují:
- buď blbnou svíčky nebo cívky a proto nezapálí směs,
- nebo to do válců 1 a 5 přisává falešný vzduch, tím se směs (pouze v těchto válcích) stává chudou, nezapalitelnou a dohoří až ve svodech s výfukovými plyny, kde ji lambdy vyhodnotí jako moc bohatou - ano paradox !!
- vstřikovače 1 a 5 nerozprašují, ale jen učůrávají, takže se do válce nějaké množství paliva dostane, ale z důvodu nepromísení se vzduchem je nezapalitelné viz výše,
Vzhledem k četnosti této závady 1/16 při volnoběžných otáčkách a teplotě chladící kapaliny 15,75 stupně je tato závada vyhodnocena jako sporadická (=řídká, ojedinělá). Při studeném startu mohlo dojít k nějakému zalití elektrod palivem s následným dočasným výpadkem zapalování - prostě to "škytlo". Já bych nyní všechny závady vymazal, cca 14 dní jezdil a potom znova napíchnul na diagnostiku. Podle výsledku bych řešil ty výpadky zapalování a ten výhřev lambdy 1 za katem. Vidím tam odpor toho výhřevu 5,6 kiloOhmu a auto má najeto 227tkm, takže ta lambda má něco za sebou.
Je 11:48, jsem zvědav, jak rychle toto zmákneš !!

Napsal: stř 03.02.2016 12:58
od Fx
starML: Na falešný vzduch jsem ho navedl na základě spíš osobních zkušeností, kde ze statistik, které si vedu při řešení problémů, vyplývá poměr falešného vzduchu např. přes zamrzlý separátor nebo ztuhlá těsnění (viz zmínka o tom, "když hodně mrzne") versus ostatní problémy (vstřiky, cívky, svíčky) je 80:20.
Na druhou stranu jsem taky psal, ať svíčky a cívky zkontroluje (charakteristika se mění v závislosti na teplotě), protože je to z mého pohledu jednodušší než hledat sání falešného vzduchu, které se může dle popisu projevovat pouze při velmi nízkých teplotách.
Pokud separátor nebyl měněn (za originál, druhovýroba typu VAICO apod. opět ze zkušeností nemá dlouhou životnost - ať už membrána nebo hadice, často jsou KO už po dvou měsících), tak bych to i s hadicema bral jako preventivní výměnu, protože separátor není bezúdržbový díl.
Napsal: stř 03.02.2016 13:03
od soukupadam
Já jsem začátkem prosince to auto vytáhl asi po roce ze stodoly a byla tam ta závada s brzdovým čidlem, a automat to hodilo do nouzového režimu, tak jsem to čidlo vyměnil hned a je klid.
DĚKUJI za perfektní rady. Mě by to zas trvalo měsíc než bych se tou němčinou prokousal.
Napsal: stř 03.02.2016 14:54
od starML
To FX:
Já v žádném případě problém s přisáváním falešného vzduchu nevylučuji. Naopak jsem také (statisticky) přesvěčen, že u starších vozů (150tkm+) je spousta problémů s přisáváním falešného vzduchu do sání motoru a podtlakového ovládání především z důvodu zpuchřelých nebo nedbale nasazených hadic. Při změně teplot dochází k dilataci, kdy se jednotlivé praskliny otevírají nebo zavírají a otřesy motoru do toho rozšklebení ještě přinášejí další náhodné jevy. Přitom několik stříknutí s čističem na brzdy neviditelný problém odhalí.
To soukupadam:
Chtěl jsem především vyřešit Tvůj problém "nebrzdí - netáhne", tj. bezpečnost a provozuschopnost vozu. Nějaké výpadky zapalování, lambda mimo rozsah a svítí kontrolka jsou "vyrážka na prdeli", která se dá vyřešit ve druhé pořadí. I když od února 2016 je i svítící kontrolka motoru nebo brzd problém při silniční kontrole.
Proto mne mrzí, že jsi to provedení opravy brzdového spínače neoznámil dříve, minimálně 02-02-2016 20:13:00, když jsi dával k dispozici ty protokoly z diagnostiky budíků. Mohl jsem si odpustit ten román o BTS defekt a více se věnovat problému Zünd- Verbrennugsaussetzung a Lambda.

Napsal: stř 03.02.2016 15:37
od Misanek
Hele, na druhou stranu je jedině dobře, že jsi ho sem napsal i kdy si myslíš že žádný přínos podle tebe ve finále neměl

Nicméně musím tě vyvést z omylu, naopak já každý tvůj příspěvek hltám s neuvěřitelnou touhou po informacích a i když se mě (prozatím) třeba netýká, tak i přes to mě tyhle informace podané tvým stylem nesmírně zajímají. Teda až na tu němčinu jelikož německy neumím ani "dž"

Například o tomhle porovnávacím způsobu zjišťování správné fce brzdového snímače jsem neměl ani potuchy a docel čumím, že e39 už má i takovéhle "komplikace"
Takže díky za příspěvek a budu se těšit na tvoje další
