Stránka 1 z 1
Napsal: pát 04.12.2015 20:15
od Jarda96
Zdravím, odešla mi jednotka ABS s koncovým číslem 001. Sehnal jsem jinou a vyměnil jsem jí komplet i s mechanickou hliníkovou částí. Jednotku jsem nespároval nijak. Odvzdušnil jsem brzdy.
Problém nastal, když jsem jel auto vyzkoušet. Při sešlápnutí pedálu brzdy normálně abs funguje a kope do pedálu. ASC funguje taky, ale při prudkém sešlápnutí pedálu cca do 3/4 se rozsvítí kontrolky ABS a ASC a na diag je chyba : Pump error. Po vymazání chyby jde pumpa normálně spustit přes aktivní členy.
Věděl by někdo co s tím dělat ? Je chyba v jednotce nebo co by mohlo být špatně ?
Napsal: sob 05.12.2015 12:58
od Jarda96
Nikdo si nevi rady ? :/
Napsal: pon 21.12.2015 17:05
od Falcon
Kdyby jsi sem zavítal dříve, dozvěděl by jsi se, že Falcon tento typ ABS jednotek repasuje a zachrání téměř všechny
Když už jsi jednotku měnil (hydraulický blok se však vůbec nemusel), tak jsi buď trefil špatný kus nebo máš původ závady jinde. Ta chyba náhodou není "precharge pump"? To by ale odpovídalo DSC systému - jsi si jistý, že máš ASC? Koncové číslo 001 u pětek totiž k identifikaci nestačí, je potřeba opsat ještě tu trojici před ním, protože u E39 se vyskytovaly jak ASC tak i DSC, obojí s koncovým číslem 001. Laicky to poznáš v ruce tak, že zespoda ŘJ jsou pružně připevněné "válečky" - ASC má 10 válečků, DSC má 12 válečků. ASC je plug-n-play, DSC se kóduje ke konkrétnímu autu.
Máš ještě tu původní jednotku a proč jsi ji vlastně měnil?
Napsal: ned 03.01.2016 00:05
od Jarda96
Mam urcite jen ASC, shoduji se vsechny cisla. Bohuzel o tom, ze repasujes jednotky jsem se dozvedel az ted :/ To uz je ted jedno. Ta moje prestala fungovat a psala pump error a pumpa nesla spustit ani pres aktivni cleny. Jinak jsem tamtu jednotku vymenil za jinou a fungovala bezvadne. Ted jsem seslap na snehu brzdy a zase se rozsvitilo abs a asc. Na diag to hlasi pump error a can instrument cluster. Uz si fakt nevim rady...
Napsal: úte 05.01.2016 14:44
od Falcon
Použitá jednotka ABS = loterie neboli kočka v pytli. Odejdou časem a používáním prakticky všechny, otázka není jestli ale kdy... Jednotky ASC mají navíc takovou nepříjemnou vlastnost, že občas mohou odejít i neopravitelně.
Napiš přesná čísla těch chyb, pokud to načítáš BMW diagnostikou (ne univerzálkou apod.). Z toho by šlo něco odvodit.
Pokud chceš, pošli mi jednu z těch jednotek na vyšetření, jestli půjde zachránit. Bez hydrauliky samozřejmě, jen tu černou elektronickou část.
Napsal: stř 06.01.2016 18:03
od Jarda96
Chyba dle INPY je :
15 pump Error
Error frequency : 255
Jednotku mám z vrakoviště, ale kdyžtak mi jí vymění, takže jí nemůžu poslat. Pokud to nevyřeším tak od nich asi vezmu nějakou vadnou za symbolickou cenu a pošlu Vám jí. Mám, ale podezření na to, že už mi 3. jednotka napsala tuto stejnou chybu. Většinou to napíše přeci nějaké čidlo. Bylo mi řečeno, že u před fl byla snad ještě nějaká hliníková kostka pro abs u jednotek pod pravým pilovým filtrem. Je na tom něco pravdy ?
Napsal: stř 06.01.2016 19:55
od Falcon
ABS starého typu s plechovou ŘJ byly před rokem 1998, zaměnit to fyzicky nejde.
Lze zkontrolovat čerpadlo ABS nebo napájecí relé. To, že se chyba opakuje s různými jednotkami, může znamenat vadu na čerpadle a pokud je to už druhý hydraulický blok, tak to spíše ukazuje na poruchu napájení = pojistka nebo relé nebo případně ukostření. Z hlavy čísla nevím, kdyžtak se pak můžu podívat do WDS...
Ale je také možné, že jsi měl prostě smůlu na jednotku těsně před poruchou. Tak ji tam buď vyměň, pokud ti najdou funkční a nebo jim ji vrať úplně - já mám nějaké ASC jednotky teď volné (plně repasované se zárukou 2r).
Napsal: stř 06.01.2016 22:05
od Jarda96
Zkusim jeste kouknout na ty pojistky. Nevim zda by mi vratili penize. Skoda, ze jsem to nevedel drive. Bohuzel. Uvidime co se bude dat delat.
Napsal: čtv 07.01.2016 20:49
od Jarda96
Tak jsem jednotku dal do jiné e39, kde vše fungovalo a ta moje tam taky normálně funguje, takže to mám nejspíš něco v autě...
Teď už jen jít po drátech a hledat nejspíš :/