Stránka 1 z 1

Napsal: sob 21.11.2015 18:02
od hrosiksparta
zdravim mam 530d (e39) r.v.2000 142kw a par problemu :)

1. auto se nechce ohrat nebo spis ohreje se jen pod plynem pri jizde do kopce . pri jizde z kopce kdy se nepridava plyn teplota zacne klesat v cem by mohl byt problem ? termostat jsem vymenil a chova se to porad stejne.

2. autu na volnobeh kolisaji otacky nekdy kdyz prijedu ke krizovatce a zastavim zacne to tak moc houpat az to chcipne ale divnejsi je ze to opet hned nastartuje . dela to jak teple tak studene . mely tzo pry pripichle na diagnostice a rekli ze je malej tlak ve vstrikovaci liste a ze to bud bude snimac tlaku a nebo regulator tlaku paliva na cerpadle oboje je vymenene a porad to same . nejake napady? auto se jinak pri jizde chova uplne normalne.

3.auto obcas vubec nenatoci i kdyz toci tak nechytne zajimave je ze staci sundat treba hadicku u palivoveho filtru a zase ji dat zpet a auto normalne startuje . nebo nestartuje sundam zadni sedacku odsroubuju prave viko nadrze a zase nastartuju . dnes jsme vymenily ty o-krouzky co jsou v nadrzi nasel jsem tri tak jsem zvedav jestli to necemu pomuze volnobeh houpe porad . jo a cerpadlo v nadrzi je vymenene za nove to bylo nejake pridrene drive

Napsal: ned 22.11.2015 00:50
od starML
Máš 530D e39 . r.v.2000 automat a už jsme si něco napsali v SZ. Jsem rád, že jsi pochopil systém dopravy a přečerpávání paliva, vyměnil to stávkující čerpadlo v nádrži a "O-kroužky". Jako další postup doporučuji:

Ad 1):
Vyměnit termostat EGR ventilu, pokud ho ve svém autě máš, montoval se od 08.2000, je to díl 14 viz http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2842/ . Naštěstí u Tvého auta není výměník tepla olej-voda pro chlazení oleje automatické převodovky, tam je samostatný olejový chladič http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0164/ . Jiná auta už mají tento výměník, který krade teplo motoru, více jsem popsal zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60

Ad 2+3):
Chyby z diagnostiky BOSCH jsem Ti rozkódoval, ale nejsou jednoznačné:
- 0500 Vehicle Speed Sensor Signal = možná senzor vačky nebo kliky
- 1260 Delivery Pump Control System = snímač tlaku
- 9F6 (DDE?) jsem nenašel
- 1613 MAP Control = váha vzduchu

Podle popisu níže je problém s tlakem paliva v railu, výměna snímače tlaku a regulator tlaku paliva nepomohly. Bylo to výměna způsobem pokus - omyl, která stojí peníze. Jde o to zjistit příčinu toho nízkého tlaku, aniž bych měnil součástky za desítky tisíc korun. Vzhledem k roku výroby doporučuji udělat test, kolik paliva protéká do přepadu z jednotlivých vstřikovačů - přečti si celé vlákno "Příběh vstřikovače Kubito":
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Dostaneš cca takový výsledek http://www.bmwklub.cz/files/imag0346_182.jpg . Který vstřikovač propouští do přepadu nejvíce, ten může způsobit kolísání otáček na volnoběhu a pokud propouští i při startu, tak může být důvodem pro neúspěšné starty motoru. Nejsprávnější je vymontovat všechny vstřikovače, odnést na test do BOSCHe a po cestě se zastavit ve svojí bance. Že se postupná výměna několika vstřikovačů nevyplatí se dočteš v tom vláknu.

Nějaké sundavání hadičky u palivového filtru nebo otevření víka pod sedačkou žádný podstatný účinek nemá. Mnohem účinnější je otevřít kapotu motoru, aby to trošku zchladlo a motor si to tzv. "rozmyslí". Já takhle jednou natankoval na Rozvadově a už jsem to nenatočil. Čekal jsem asi dvě hodiny s otevřenou kapotou, než si to rozmyslelo čidlo vačky. Ale to se jednoznačně zapsalo do chybového protokolu DDE a po výměně OK. Ale Ty žádné čidlo vačky neměň, udělej si ten flaštičkový test.

Napsal: ned 22.11.2015 06:27
od hrosiksparta
1) termostat egr ventilu tam je .

2) to ze nenastartuju obcas vubec to dela i kdyz chci jet rano do prace takze to studeny urcite je . a jeste jeden maly dotaz pred cerpadlem co je pod sedadlem ridice je takovy plastovy rozdelovnik od nadrze do nej vedou dve trubky silnejsi a jedna jse mimo strasne slaba koukal jsem ze to vede nekam k levemu podbehu dole to je webasto ? a v nadrzi to vede na pravou stranu k tomu viku? pokud ano kdyz tu trubicku kompletne vyradim bude to mit nejak vliv na motor? je totiz dost schnila a nevede to jeste nekam jinam v te nadrzi?

Napsal: ned 22.11.2015 12:08
od starML
Ad 1) Vyměň ten termostat u EGR ventilu viz výše

Ad 2) Dlouho sloužící střikovače se chovají v různých teplotách a různých otáčkách různě. Některé propouštějí už při studeném motoru, některé začnou až po ohřátí. Proto se flaštičkový test dělá jak na studeném, tak na teplém motoru, při volnoběhu a 1500, 2000 a 2500 rpm.

Jako první bych udělal flaštičkový test na studeném motoru s odpojenými konektory od všech vstřikovačů (nebo odpojeným čidlem vačky), aby motor nechytnul. Pokud vstřikovač nedostane žádný otevírací impulz od ŘJ motoru a přesto prototeče do přepadu, je určitě úplně špatný, je důvodem nízkého tlaku v railu a důvodem neúspěšného startu motoru.

Potom ohřej motor na provozní teplotu a udělej:
- test množství přepadu na volnoběh po dobu cca 30 sec, vyfoť množství ve flaštičkách, naftu z flaštiček vylej
- totéž opakuj při 1500, 2000 a 2500 rpm, fotky dej na fórum

- natankuj půl nádrže nafty Verva u benziny a přidej půj plechovky aditava VIF viz http://www.bonatrade.cz/vif-super-diese ... GwodZDEOPQ , dočasné předávkování není na závadu, někdy to pomůže, ale nikdy nevyléčí
- pokud si nepamatuješ, kdy jsi naposledy měnil palivový filtr, tak to udělej
- přívod nafty k Webastu je nezávislý na motoru, má vlastní čerpadlo, nemá žádnou zpátečku, zapojení trubek vypadá takto:
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 6/16_0432/
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 4/64_0625/

Napsal: ned 22.11.2015 18:10
od hrosiksparta
jen doplnkove info dnes z 10 startu 6x nastartovano v pohode jinak jsem musel cekat nejakou dobu a pak to chytlo navic kdyz zastavim na krizovatce a rozjizdim se tak se ozyva nejake jakoby huceni a k tomu dalsi moje smerujici otazka to cerpadlo co je pod ridicem kdyz necham zapnuty klicek nemelo by po nejake dobe vypnout ? me totiz jede porad . ten lahvickovy test udelam nejspis az pristi vikend

Napsal: ned 22.11.2015 22:59
od starML
Elektrická palivová čerpadla M2 v nádrži a M11 pod sedačkou ovládá řídící jednotka motoru současně přes relé K96 nad baterkou. Za chodu motoru běží obě čerpadla trvale. Pokud nedojde ke startu motoru po zapnutí klíčku běží cca 20-30 sekund, potom je ŘJ motoru vypne - za předpokladu, že to relé funguje nebo že ho někdo nepřeklemoval - potom by běžela trvale při zapnutém klíčku do kontrolek. To hučení se ozývá odkud?

Obrázek

Obrázek

K96 do 09/2008
Obrázek

Napsal: pon 23.11.2015 20:56
od hrosiksparta
vypada to ze to dela to cerpadlo pod ridicem to huceni . kdyby bylo v coudu melo by to vliv na malej tlak v te liste to asi ne nebo ano ?

Napsal: čtv 28.01.2016 10:00
od urbo123
hrosiksparta píše:vypada to ze to dela to cerpadlo pod ridicem to huceni . kdyby bylo v coudu melo by to vliv na malej tlak v te liste to asi ne nebo ano ?
Mám e46 330d s tím stejným problémem že mi kolísají otáčky a motor občas chcípne a ještě je slyšet to čerpadlo pod řidičem,čerpadlo jsem vyměnil,vyměnil jsem i to čidlo na railu a cca na 3 měsíce byl klid,po 3 měsících to stejný,otáčky kolísají,motor chcípá a čerpadlo pod řidičem je slyšet,ted je auto v servisu a mechoš se podíval na čidlo od vysokotlakého čerpadla a bylo zasraný od kovových pilin,takže to vypadá na repas vysokotlakýho čerpadla....snad už bude klid

Napsal: čtv 28.01.2016 10:04
od urbo123
samozřejmě že dal čerpadlo otestovat,tak čekám na verdikt

Napsal: úte 02.02.2016 11:22
od urbo123
Takže verdikt zní tak,že čerpadlo dává tlak jaký má dávat,ale kolísavě,tzn kolísání otáček,takže repas a mělo by to být cajk,doufám