Stránka 1 z 1
Napsal: sob 14.11.2015 10:20
od DaweTDS
Ahoj klubáci, mám E39 530d 135kw a pokaždé,když měním vzduchový filtr, tak je v jedné části dost zaolejovanej. Je to v místech co jsem vyznačil na obrázku. Jsou tam ještě jakési dírky,ale jestli je to průchozí ven a nebo to má něco společného s odvětráním nevím.
Díky za každé info.
Napsal: ned 15.11.2015 15:45
od DaweTDS
Nikdo tohle neřešil?
Napsal: ned 15.11.2015 16:12
od patras
Co separator? Je ok?
Napsal: ned 15.11.2015 16:27
od DaweTDS
A jak se to tam může dostat i kdyby byl separátor KO? nemá někdo v regále ventilové víko,aby se podíval kam vedou ty malé dírky co jsou na obrázku v kroužku?
Separátor jsem dával před cca 30000km nový a už novější model (bezúdržbový) Měl jsem ho venku a membrána je OK.
Napsal: ned 15.11.2015 16:54
od starML
Nad tou Tvojí "elipsou" je odlučovač oleje z odsávání klikové skříně, který se skládá z kulaté komory vlevo a toho šišoidu vpravo. V té kulaté komoře je gumová membrána, která funguje jako jednosměrný ventil. Když ta guma zestárne nebo praskne, tak se ztratí ta jednosměrná funkce a může to "dejchat" oběma směry. V pravé části starého provedení odlučovače býval látkový filtrační váleček, na kterém se zachytávali nečistoty a kousky karbonu, až to přestalo propouštět. Ale alespoň to ty nečistoty zachytávalo a ten váleček se měl měnit každou 2-3 výměnu oleje => ale zapomínalo se na to. Pak "inženýři" vymysleli nové provedení a váleček nahradily tzv. lybyrintem, kde se olej odlučuje, ale karbon a další bordely již mohou volně procházet do motoru => říká se tomu bezúdržbové provedení.
Podívej se do obou sekcí - když prdne guma, tak něco vyteče vedle. Když se ucpe ten filtrační prvek, tak si to najde cestu jinudy. Ta malí dírka je na odtok kondenzátu, kdyby náhodou.
Ta gumová membrána se jako náhradní díl nedodává, v ETK jsem to nenašel
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2316/ . Ale možná existuje nějaký Repair-Set, který bude lacinější než celý odlučovač, který Ti v novém provedení budou nabízet. Pokud ale nechceš pouštět karbony zpět do motoru, raději zůstaň u starého provedení a vyměňuj ten filtrační váleček (15), který se dodává společně s díly (12) a (13).
Napsal: ned 15.11.2015 17:38
od DaweTDS
Jako vždy super odpověď. Staré provedení s filterm už bohužel memám

odlučovač jsem měl rozdělanej a vše je OK. i ta membrána. Vyzkoušeno vizuelně i pusou
Snažim se pochopit kde se tam ale bere ten olej u vzduchového filtru. Pokud tomu dobře rozumím, v pravé části je výstup od motoru a přes labirint/filtr projde jen odolejovaný vzduch a putuje do levé části a "skluzavkou" do trubky co je součást spodku ventilového víka a následně do hadice co vede od váhy k turbu. Tomu rozumím,ale jak je možné,že se dostane olej tam,kam vlastně nemá vůbec přístup

Napsal: ned 15.11.2015 19:58
od TANN3R
starML:
Když už si to nakousl, nevíš náhodou, jestli je samotné těleso odlučovače stejné na obou verzích, takže by po vycvaknutí labyrintu šel místo něj použít filtr ze staré verze? Nebo případně se dá použít celý "starý" odlučovač na novější M57N a N2 ?
Přiznám se, že ten původní filtr sem už nezažil, ale celkem se mi to zamlouvá víc, no nemám s čím porovnat. Stará poctivá M57 ke mě žádná nejezdí a ne mé bývalé E46 už sem měl taky labyrint..
Napsal: ned 15.11.2015 20:41
od starML
Bohužel, už to nemám kde porovnat, 530dA s M57 je už 2 roky prodaná. Porovnání starého a nového provedení je na tomto obrázku, takže těleso stejné není.
Porovnání podle ETK je
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=11127793164 . Porovnání podle předního německého prodejce autodílu je
http://www.leebmann24.de/olabscheider-3 ... 93164.html . Jenže tohle říká, kde je tento díl použit a na to jsi se neptal. Starý a nový už v ETK nenajdeš, pouze nový. Nové provedení mělo plně nahradit provedení staré, tj. vejde se tam a pasuje. Staré provedení do nového jsem nezkoušel, takže nevím.
Napsal: pon 16.11.2015 16:26
od TANN3R
Jasně, i tak díky.