Stránka 1 z 2

Napsal: stř 11.11.2015 08:22
od DaweTDS
Ahoj klubáci. Je potřeba měnit popřípadě se nějak starat o bezúdržbový olejový separátor?
Mám E39 530d 135kw a místo filcáku jsem dal ten novější (cca před 30000 km) teď se mi zdá,že auto více zakouří a u vzduchového filtru mám ve spodní části olejový povlak... Díky za odpověď.

Napsal: stř 11.11.2015 10:27
od patras
Olejovy separator resp filtr v nem obcas praskne a pak jde olej do sani, musi se pak vyměnit.. Taky me to ceka :)

Napsal: stř 11.11.2015 11:28
od DaweTDS
A dokud nepraskne tak žijí dodnes? jako v té pohádce? :-D a nebo je to taky výměna co druhý olej údržbový/bezúdržbový.

Napsal: stř 11.11.2015 13:34
od sonyk02
BMW doporučuje ho měnit každou 3tí výměnu oleje.

Napsal: stř 11.11.2015 14:12
od Totic
To snad tak každou třetí longlife výměbu oleje ne? Separátor/hadice musí stačit tak jednou max 2x za život.

Napsal: stř 11.11.2015 18:43
od Zdenda530d
Probíral jsem toto téma s několika (no dobře byli dva) servisákama, který jako jediné nechávám sahat na svá auta. Jednoznačně řekli, že je lepší ten starý (jak je tam ten filc) a hlídat si aby "neztvrdl" - pak vyměnit za jiný filc. Dokud je měkký tak vždy při výměně oleje proprat - dělám to tak a zatím žádný problém. (ono pojem "bezúdržbový" je dnes už na pováženou)

Napsal: stř 11.11.2015 21:58
od Foldas
i bezudržbový není na věky

Re: Olejový separátor E39

Napsal: stř 26.04.2017 08:58
od soukupadam
Čau jakej separátor tam dát? Origo nebo je i něco jinýho použitelnýho?

Re: Olejový separátor E39

Napsal: stř 26.04.2017 12:55
od Joshuax
Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...

Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.

http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr

Re: Olejový separátor E39

Napsal: stř 26.04.2017 15:51
od soukupadam
Chci tam dat neco kvalitniho proto se ptam.Jestli pouze origo nebo jsou i jiny moznosti

Re: Olejový separátor E39

Napsal: stř 26.04.2017 20:08
od Joshuax
No proto to pisu :)

Bral jsem u Shcmiedmanna koukam do mailu.

https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1 ... 1127799225

Neoriginal 1100 Original 1900. A ten neorig vsechno vypadalo v pohode, zpracovani, material, proste kvalitni, akorat proste o chlup vetsi nez bylo potreba. Jako vlezlo, ale chtelo to trochu sily, stary sel ven volne.

Re: Olejový separátor E39

Napsal: čtv 27.04.2017 11:18
od Misanek
Já osobně jsem koupil do své m57 v e39 už ten cyklonový separátor, který se používá v m57N tuším. Co sjem se tehdy dočetl, tak každý to doporučoval a že je to lepší než ten origo s filtrem.

Ale tady jsem se zase dočetl, že ten filtrový je lepší, tak já už nevim teda... :)

Každopádně olej mi nějak nemizí, tak to asi řešit nebudu. maximálně ho vytáhnu ven, rozeberu, properu v benzínu a seru na to

Re: Olejový separátor E39

Napsal: čtv 27.04.2017 14:38
od Jergus
Vůbec se tím netrap, taky mě nebavilo pořád měnit filtry odlučovače, tak už tam mám ten cyklonovej 130 tis. km. Občas se do něj podívám a je to vždycky stejný - uvnitř je normálně čistej a není potřeba s ním nic dělat. Čili moje zkušenost - je to opravdu bezúdržbový a vydrží to hodně moc. A když odejde, tak to poznáš, do tý doby netřeba řešit... :)

Re: Olejový separátor E39

Napsal: čtv 27.04.2017 15:19
od Joshuax
Jo kdyz odejde, tak se ti pod olejvickem dejou divy :)

Re: Olejový separátor E39

Napsal: pát 28.04.2017 19:47
od soukupadam
Jakej mam dát do M54 , máte doporučení?

Co tam je origo?

Re: Olejový separátor E39

Napsal: ned 30.04.2017 15:52
od soukupadam
Dává někdo ten pro studený podnebí?

Re: Olejový separátor E39

Napsal: úte 02.05.2017 19:09
od Gerchan
Jak se pozná,že je ten separátor KO?

Re: Olejový separátor E39

Napsal: úte 02.05.2017 19:23
od Huska
Joshuax píše:Bezudrzbovy v pojeti bmw znamena, vydrzi po celou dobu zaruky a pak je nam to uz jedno...
Je to asi jako s olejem v automatu, ten je tak dlouho dozivotni, az do konce zivota te prevodovky... Co naplat, ze by ta zivotnost mohla byt treba delsi, kdyby se ten olej menil, jako to doporucuje ZF...

Jinak separatory jsou ruzne, treba na E61 je pod vikem ventilu, tzn zadne hadice a tam je potreba, aby byl presny, tzn idealne original. Ja jsem tam koupil nejakou znacku, ale nebyl to orig a musel jsem mu tam trochu pomoct, nebylo to zrovna presne, bylo to o neco vetsi v nekterych rozmerech a mel jsem trochu problem, ale nakonec tam vlezl, ale jisty jsem si tim nebyl, takze tady bych daval urcite original. Jestli ma E39 separator jako E53 nebo E36 pod sanim, tak tam je to sama hadice, na X5 (M54) se musely menit pri kazde vymene, protoze se ten separator nedal dostat ven jinak, nez ze se ty hadice rozlamaly, je tam uplne napytel pristup. Na E36 (M52) to slo bez likvidace hadic, ale stejne jsem je vymenil, ony jsou po tech 50ti+ tisicich uz ztvrdle a krehke a resit to pak kvuli tomu znova se mi fakt nechtelo, z ebaye se da poridit sada za par korun.Pod tim sanim o nejaky ten milimetr v rozmeru nejde.

http://www.ebay.com/itm/PCV-Oil-Separat ... ga&vxp=mtr

Bohuzel nemas pravdu. Jsou dva typy .. s filcem ktery se ma pravidelne menit a pak druhy typ (plastový šnek ) kde separace probiha odstredenim ... ten se nemění ... nicmene nefunguje tak dobře jako filcovy. Ja menil šnek za filc a auto prestalo brat olej.

Re: Olejový separátor E39

Napsal: úte 02.05.2017 20:51
od Misanek
Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.

Re: Olejový separátor E39

Napsal: stř 03.05.2017 20:27
od Huska
Misanek píše:Já osobně jsem naopak vyměnil filcový separátor za ten odstředivkový "bezúdržbový" a nemám žádný problém se ztrátou oleje.
není to pravidlo, ale u některých motorů (např 2,0d) se opět vrátili k filcovému z důvodu co jsem psal