Stránka 1 z 1

Napsal: stř 21.10.2015 20:48
od motig
Ve svém E39 530d r.v. 10/2001 dlouhodobě (už tak rok) řeším potíže s klesajícím výkonem (motor M57) a že to sem tam tak nějak "netáhne"...

Někdy se objevujou takové problémy, které jsem zatím u servisáka (Petra z Vinoře, někteří ho znáte) řešit nechtěl, protože se objevují velice nahodile a protože s autem nejezdím zas tak často, cca 20000km za rok. Zatím bych se chtěl zeptat na názory lidí zde :)

- nejkonzistentnější problém je, že při prvním rozjezdu na dálnici akceleruji až na rychlost cca 110 km/h. Automatická převodovka přeřadí na vyšší stupeň a ihned po přeřazení přestane motor dodávat výkon. Otáčky stoupají strašně pomalu a já se musím potupně zařadit do pravého pruhu mezi náklaďáky. Sešlápnutí plynu na podlahu má jen ten efekt, že převodovka podřadí a snaží se ten výkon vyřvat na nižším stupni, což sice jde o trochu lépe ale ne o moc. Dále jsem si všimnul, že v nějaký okamžik, při držení plynu v konstantní poloze, se motor najednou "chytne" a pustí adekvátní a očekáváný výkon i v nejvyšším zařazeném stupni.

- někdy při spuštěném tempomatu jemně, jakoby na sinusoidě, kolísají otáčky a ukazatel spotřeby. Nejvíc je to znát při jízdě do kopce.

- když stojím na místě a sešlápnu plyn až na podlahu, ve 4 případech z deseti mě to fakt žene vpřed. Ale v 6 případech z deseti motor prostě jenom řve a já tak nějak zrychluji, ta akcelerace je podstatně slabší...

Pořídil jsem si a zprovoznil diagnostiku (INPA 5.0.2) a přečetl chybové zprávy z paměti auta. Ta paměť byla vymazána zhruba před 4 měsíci, kdy jsem u Petra z Vinoře naposledy byl vyměnit vadný vstřik kvůli vibracím auta za repasovaný...což se bohužel nakonec ukázalo jako blbý nápad, přestože repas byl z německa, auto nevibruje už tak často ale úplně to nezmizelo, tehdy jsem se od Petra dozvěděl, že i repasovaný vstřik z německa může být repasovaný blbě.

Hodlám teď strávit celou noc googlením co ty chyby znamenají, protože jako totální laik nemám nejmenší tušení. Jestli se tu najde nějaký expert přes diagnostiky který by byl ochotný se k tomu vyjádřit tak to ocením :)

První zpráva - rough idle speed controller
Obrázek

Druhá zpráva - Boost pressure control
Obrázek

Třetí zpráva - Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator
Obrázek

("Missing charge air pressure tube" je nejspíš ze dneška, za hromady černého kouře jsem se k Petrovi do Vinoře doplazil z 20km vzdálené vesnice rychlostí rychlostí 40 km/h...povolila svorka u trubky od sání a ta se uvolnila. Takže to jen pořádně utáhnul a bylo po problému :))

Napsal: čtv 22.10.2015 15:38
od jarda1976
první závada Tě nepotěší- vstřiky,repase tě nemine.udělej všechny jinak se z toho zblázníš! druhá vypadá na tlaky turba doporučuju spíše ale kontrolu ovládání turba(podtlakové vedení)ovládací elektroventil...uložení motoru,prostě eliminuj uniky podtlaku.

Napsal: sob 24.10.2015 15:56
od motig
Ok Děkuji za reakci

Můžu se ještě zeptat jakou výhodu má výměna všech vstřiků najednou oproti výměně pouze těch vadných? Z čeho bych se zbláznil? :)

Napsal: sob 24.10.2015 19:34
od Tompo
To je něco jako když se z mísy zvedneš dřív než máš hotovo. Prostě je lepší je udělat všechny najednou.

Napsal: sob 24.10.2015 21:17
od jarda1976
:D hezky řečeno!Vstřiky je lepší vyndat všechny,nechat je otestovat,inpa mi ukazovala na dvou vstřicích velké korekce,na stolici se ukázalo že další dva jsou taky v hajzlu,nedokázali dělat předvstřik.to je ta závada č1.tvrdý běh motoru.Ono metoda flaštiček je opravdu jenom orientační,závad vstřiků je trochu víc než jenom propouštění nafty do přepadu!Já vim je to řacha,já dával 26000,- klidně je dělej postupně,ale určitě si je nech zkontrolovat všechny.