Stránka 1 z 1

Napsal: stř 21.10.2015 10:26
od Ej752
Ahoj,

sice se to už na fóru řešilo, ale nikde jsem nenašel odpověď na to co je příčinou...

Při nižší teplotě autu (e61 525xd fl.) kolísají otáčky na volnoběh. Nevím jestli to bude z videa patrné, ale motor pár vteřin hodně "zakopává" a škube se celé auto. Po cca 15ti vteřinách je volnoběh OK. Při jízdě chvíli pozoruju drobné kolísání otáček, ale motor už běží hladce. Jakmile se auto trochu ohřeje nevykazuje vůbec žádný problém. Při znovunastartování je start hladký a otáčkynehoupou.

Diagnostika nic kromě 1 žhavičky (která je fyzicky OK) a předních destiček (chyba z videa) nic neříká. DPF a turbo nové. Vstřiky se testovaly před 10ti tisíci km, ale tankuji několik let u osvědčené pumpy a nikdy nebyl problém.

Už jsem do auta za poslední dobu hodně zatekl a nerad bych měnil čidla, pumpy, common rail atd bez jistoty, že tím závadu odstraním. Můžete mi poradit jak nejlépe postupovat, abych našel co to dělá ? Dají se někde případně průserový díly zapůjčit ?
Díky

VIDEO: https://youtu.be/Dmh8WCg8eXs

Napsal: stř 21.10.2015 13:59
od xjr
Tak co řešíš,jestli ti diagnostika říká ,že je v háji žhavička a ona v háji není,tak je špatná jednotka žhavení. Vyměň jí a bude klid.Dělalo mi to samé.

Napsal: stř 21.10.2015 15:34
od zidators
Teď jsem taky měnil jednotku žhavení. Auto koktalo a slo nesouměrně a kouřilo .. Po pár minutách jak se trochu ohralo tak už to bylo OK. vyměnil sem tu jednotku a je klid :)

Napsal: stř 21.10.2015 15:55
od Ej752
Dobře, dám na vás a vyměním :) Napíšu jestli se to vyřešilo. Díky

Napsal: stř 21.10.2015 16:02
od mi00wa
pokud je žhavička OK, tak buď kabel nebo pravděpodobně jednotka žhavení. Jedna náhrada je BEHR

Napsal: čtv 26.11.2015 09:56
od Ej752
Mám vyměněnou jednotku žhavení za jinou. Diagnostika už neukazuje žádné chyby. Bohužel zakopávání motoru a kolísání otáček po nastartování a u prvních pár km přetrvává (než se auto částečně ohřeje).

Vstřiky byly otestované pár měsíců zpět a OK. Můj servis se domnívá, že je problém někde kolem palivového systému.. přepady, tlak paliva...
Netušíte kde by mohl být problém ?

Napsal: čtv 26.11.2015 11:57
od Mysak123
Mám úplne stejny problém, děla to jen rano když je to vymrzly, přesně cca 5 sekund a je klid. Mne občas kolísá rucicka otackomeru zhruba o 1 mm sem tam i pokud je auto zahraty. Vstriky jsem nechal testovat před týdnem ač pořádku, vyměnilo se všech 6 zhavicek a taky nepomohlo. Budu dá když ďas vědet, jak jsi dopadl.

Napsal: sob 28.11.2015 23:49
od Dyx
tipuju zakarbonovane sani, predesla i nova generace na to dost trpi...
mam podobne priznaky (f10) a toto byl vysledek diagnozy...

bude se to resit behem pristich tydnu...tak poreferuju

Napsal: ned 29.11.2015 02:06
od Kortys
E91 320D 120kw, na nic jsem do dnes nepřišel.
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 74941.html

Napsal: pon 30.11.2015 17:04
od Ej752
Dyx, super aspoň nějaká naděje na odhalení problému, tak nám dej potom vědět.

Napsal: úte 01.12.2015 00:35
od TANN3R
Tyhle "neřešitelné" problémy často umí EGR ventil, zkus ho na chvíli zaslepit (nejen odpojit podtlak). Máš to zadarmo, jen chvíli času..

Btw. pod pojmem "test" vstřiků si někdo představuje třeba i sledování korekcí na inpě :D . Tak se radši zeptám, vstřiky byly na stolici?

Napsal: úte 01.12.2015 00:58
od Dyx
[quote="Ej752"]Dyx, super aspoň nějaká naděje na odhalení problému, tak nám dej potom vědět.[/quote

Zatim zadny update, mechanik mi sliboval ze snad zitra se k tomu dostane..

Mezitim jsem si udelal dalsi resersi na nemeckych forech bmw .
ten problem zakarkobonovaneho sani (verkokung) je (ale nejen) u rady F tak rozsireny ze si v NEMECKU cela rada znackovych servisu BMW na to porizuje "wallnut shell blasting" masinku. Nejdriv mi to prislo jako totalne ujety, ovsem jelikoz druha varianta je v ramci zaruky vymenit cele sani coz je prijde jeste draz....tak je to nakonec pochopitelne..
Jak jsem pochopil tak je to neco podobneho jako tryskani piskem ovsem toto jsou granule orechovych skorapek ktere dokazou sani vycistit dokonale bez jeho poskozeni....
Nevim jestli to nekdo pouziva u nas.....

Napsal: úte 01.12.2015 10:59
od Ej752
Vstřiky byly v červnu na stolici při výměně motoru, když mi při 200tis rupnul doživotně dimenzovaný rozvodový řetěz :x

Napsal: úte 01.12.2015 13:30
od horan
Vsak vydrzel do konce zivota, ne?

Re:

Napsal: úte 13.12.2016 19:50
od JohnyM
Ej752 píše:Ahoj,

sice se to už na fóru řešilo, ale nikde jsem nenašel odpověď na to co je příčinou...

Při nižší teplotě autu (e61 525xd fl.) kolísají otáčky na volnoběh. Nevím jestli to bude z videa patrné, ale motor pár vteřin hodně "zakopává" a škube se celé auto. Po cca 15ti vteřinách je volnoběh OK. Při jízdě chvíli pozoruju drobné kolísání otáček, ale motor už běží hladce. Jakmile se auto trochu ohřeje nevykazuje vůbec žádný problém. Při znovunastartování je start hladký a otáčkynehoupou.

Diagnostika nic kromě 1 žhavičky (která je fyzicky OK) a předních destiček (chyba z videa) nic neříká. DPF a turbo nové. Vstřiky se testovaly před 10ti tisíci km, ale tankuji několik let u osvědčené pumpy a nikdy nebyl problém.

Už jsem do auta za poslední dobu hodně zatekl a nerad bych měnil čidla, pumpy, common rail atd bez jistoty, že tím závadu odstraním. Můžete mi poradit jak nejlépe postupovat, abych našel co to dělá ? Dají se někde případně průserový díly zapůjčit ?
Díky

VIDEO: https://youtu.be/Dmh8WCg8eXs

Ahoj, vyřešil si to nějak? Mám úplně stejnej problém.

Re: BMW e61 zakopávání motoru a kolísání otáček

Napsal: úte 13.12.2016 21:17
od Dawes
Taky mám ten samý problém a pořád nemůžeme najít důvod :(